Izvor: N1 televizija, 04.Jun.2017, 19:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stanari: Centar zatvoren za kola, ali i hitnu i vatrogasce

Blokiranje prilaza hitnim službama, manjak parking mesta, velika udaljenost od stanica gradskog prevoza, samo su neki od problema koje za stanovnike centra Beograda donosi proširenje pešačke zone. Građani okupljeni oko Inicijative "Pešaci nisu maratonci", održali su skup na kom su zatražili da se dalje proširenje pešačke zone zaustavi.

: N1

Ulice rezervisane za pešake u centru grada. Zgodno za šetnju, ali ne i za one koji tu žive. Marko Živković kaže >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << da je za radove u Ulici Cara Lazara, gde živi, saznao tako što ga je probudio bager.

"Nas kao stanare ili ljude koji vode poslove u ovom delu grada niko nijednog trenutka nije kontaktirao da čuje šta mi mislimo o tome i kako će se to odraziti na naš kvalitet života", kaže stanar Ulice Cara Lazara Marko Živković.

Dodaje da stanari centra Beograda dve godine žive u gradilištu, ali ono što ih mnogo više brine je šta će biti kada radovi budu gotovi.

"Na ovom mestu na kome se mi sada nalazimo sa tri strane je ranije moglo da se pristupi kolima. Danas je fizičkim barijerama, odnosno velikim betonskim žardinjerama to onemogućeno i ako se, ne daj bože, nešto dogodi, niti kola hitne pomoći niti kola vatrogasaca mogu da priđu i da interveništu u toj situaciji", ističe Živković.

Ovo nije jedini stanovnik centra grada koji se ne slaže sa planovima Grada Beograda. Stanari okupljeni u Udruženju "Pešaci nisu maratonci", žele da što pre zaustave, kako kažu, dalje popločavanje centra grada. Peticiju koju su pokrenuli upravo s tim ciljem potpisale su, tvrde, stotine kućnih saveta.

"U odgovarajućim gradovima koji mogu da se porede sa Beogradom, a to Beč, Milano i Minhen, pešačke zone su organizovane tako da se svakoj tački u zoni može pristupiti sa neke distance od 100 metara, pri čemu svi ti gradovi imaju metro", kaže Dušan Raketić iz Inicijative "Pešaci nisu maratonci".

Prema planu Grada Beograda ta distanca bi bila mnogo veća, jer bi pešačka zona trebalo da spoji Knez Mihailovu i Kosančićev venac, uključujući i Ulicu Kralja Petra i deo Ulice Maršala Birjuzova. Sa druge strane, za saobraćaj se zatvara Vasina i poprečne ulice sve do Trga Republike.

U Udruženju "Pešaci nisu maratonci" tvrde da ovaj projekat ne samo da nije bio ni na stručnoj, ni na javnoj raspravi, već nema ni urbanističko ni pravno utemeljenje, jer i dalje važi generalni urbanistički plan u kome ova pešačka zona ne postoji.

"Ni inicijativa, ni građani koji su pojedinačno odlazili do gradske Skupštine da saznaju način finansiranja, iz koje stavke budžeta se to finansira, nismo dobili nikada nijednu informaciju. Pre svega na tome baziramo naš stav da nema opravdanja za ovo što se sada radi", objašnjava Jelena čelebanović iz Inicijative.

Moralna podrška stanarima centra Beograda stigla je od Opštine Stari grad. Ali ne i zvanična podrška za stopiranje gradskih planova.

"Još nije bilo zvaničnog stava, ali čim smo ovde prisutni to je dovoljan dokaz da smo uz naše komšije, rekao je Lazar Lešnjak", član opštinskog veća.

I dok građani Starog grada poručuju da će ih se oko peticije za zaustavljanje pešačke zone okupljati sve više i da Grad treba da ih shvati ozbiljno, u centru Beograda mašine stoje samo privremeno. Na njihovom putu je i Gračanička ulica, pa će i parkirana i vozila koja prolaze ovom ulicom uskoro postati prošlost.

Nastavak na N1 televizija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.