Sastanak o popravci mostova 11. septembra

Izvor: Politika, 28.Avg.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sastanak o popravci mostova 11. septembra

Po planu, na proleće sledeće godine počeće radovi u "Prokopu", gde će biti glavna železnička stanica, kaže Milanko Šarančić, generalni direktor "Železnica Srbije"

Veliki najavljeni poslovi obnove i izgradnje u Beogradu doveli su do toga da predstavnici "Železnica Srbije" bliskije sarađuju, kaže za "Politiku" Milanko Šarančić, generalni direktor "Železnica Srbije". Šarančić je najavio da će se 11. septembra sastati sa predstavnicima gradskih vlasti, kada >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << će razgovarati o ključnim planovima koji su zacrtani za sledeću godinu - popravci Pančevačkog mosta, gradnji stanice "Prokop" i uvođenju "Beovoza" u jedinstveni tarifni sistem gradskog prevoza.
- Dogovaraćemo se sa gradskim vlastima oko ustupanja dela zemljišta koje pripada "Železnicama", kako bi gužva prilikom popravke Pančevačkog mosta bila što manja. Veliki deo saobraćaja će prilikom popravke gradskih mostova ići preko Savske ulice i to će stvoriti zagušenja na putu. Ponudićemo nadležnima u gradu da "pozajme" deo zemljišta pored pruge i tu izgrade kolovozne trake - najavljuje Šarančić.

On kaže da je planirano da se objekti koji se trenutno nalaze pored šina izmeste na drugu lokaciju, kako bi tuda prošao put.

Šarančić napominje da duž železničkih pruga postoji mnogo zemljišta u vlasništvu "Železnica" i oni su spremni da deo te teritorije ponude gradu, kako bi bio iskorišćen za smanjenje gužve kada počnu radovi na Pančevačkom mostu.

- Širom Beograda, primera radi, na Topčideru, Karaburmi, Adi Huji i u Novom Beogradu ima dosta prostora koji bi mogao da bude iskorišćen, ali tako da se ne remeti Detaljni urbanistički plan Beograda. Na Pančevačkom mostu 87 odsto saobraćaja je na kolovozu. Ipak, osim prilaza mostu, on je kompletno u vlasništvu "Železnica" i zato smo zainteresovani da pomognemo. U projektu je planirano da izgradimo još jedan železnički kolosek koji do sada nije bio u upotrebi. Već u sledećih deset dana bi mogao da bude raspisan tender za izvođača radova, koji bi počeli sledeće godine - kaže Šarančić.

Prvi čovek "Železnica Srbije" nedavno je najavio raskidanje ugovora sa firmom "Trigranit" zbog toga što radovi nisu počeli ni 14 meseci od kada je dobila posao za gradnju "Prokopa" i zato što je tražila više od onoga što je bilo ponuđeno na tenderu. On je najavio da će i gradskim vlastima na predstojećem sastanku predložiti da gradnju "Prokopa" ponude drugoplasiranoj firmi na prošlogodišnjem konkursu, preduzeću "Energoprojekt".

- Ako sve bude teklo po planu, na proleće sledeće godine počeće i radovi na "Prokopu", koji bi vremenom postao glavna železnička stanica, dok bi dosadašnja bila ugašena. Pored toga, želimo da razgovaramo i o gradnji stanice u Novom Beogradu - kaže Šarančić.

Ono što bi svakako obradovalo Beograđane jeste i najava uvođenja "Beovoza" u jedinstveni tarifni sistem. "Beovoz" je bio u gradskom prevoznom sistemu do 1999. godine, a posle toga je bilo više neostvarenih najava da ponovo bude uključen u to, pre svega zbog toga što uvođenje vozova u javni sistem prevoza zahteva ulaganje iz gradskog budžeta.

- Mislim da je to sada sasvim izvodljivo. Veoma je važno da pronađemo zajednička rešenja - ističe Šarančić.

S. Stamenković

[objavljeno: 28.08.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.