Putari okupirali saobraćajnice

Izvor: Politika, 24.Okt.2008, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Putari okupirali saobraćajnice

Kao što je letos najavljivano, putare je sačekala vruća jesen. Lepo vreme svakako ide naruku radnicima koji ovih dana menjaju šine u Bulevaru vojvode Mišića, grade tri kolovozne trake u Vojvođanskoj, uređuju parking mesta i trotoare u Birčaninovoj, „šminkaju” Ulicu Gavrila Principa i „presvlače” asfalt u još desetak manjih ulica.

Glavni problemi sa kojima se putari i ove građevinske sezone suočavaju su takozvani namerni kvarovi koje za sobom ostavljaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << komunalna preduzeća. Tako se često događa da „Beograd put” asfaltira ulicu, da bi se posle nekoliko dana pojavile „Elektrane” ili „Vodovod”, skinuli asfalt i raskopali kolovoz kako bi zamenili toplovod ili vodovodne cevi. Tada se beogradskim putarima, ali i građanima, diže kosa na glavi jer ista ulica mora da se asfaltira dva puta i to u vrlo kratkom periodu.

U „Beograd putu” kažu da su „namerni kvarovi” najčešće malih površina, ali da ih ima na mnogo lokacija u gradu i da je za svaki ovakav „kvar” potrebno angažovati kamion, ekipu za rad, vozilo za prevoz radnika i neophodnu mehanizaciju. Uz sve to putari istovremeno moraju da brinu i o redovnom održavanju ulica, tako da im „namerni kvarovi” samo stvaraju dodatan posao.

Jedan od primera dobre koordinacije između gradskih komunalnih preduzeća je Ulica Gavrila Principa. Tamo su još u julu „Elektrane” raskopale deo kolovoza i celo leto postavljale novi toplovod, da bi se ovog meseca u posao uključio „Beograd put” koji je zakrpio rupe, postavio novi sloj asfalta, ali i započeo uređenje propalih trotoara.

– Deo ulice smo već asfaltirali, a ovih dana uređujemo staze namenjene pešacima. Tako će ubuduće trotoari biti presvučeni livenim asfaltom, koji spada u jedan od najkvalitetnijih – kažu u „Beograd putu” i napominju da radovi ne utiču na funkcionisanje saobraćaja.

Radnici ovog preduzeća privode kraju i posao u Birčaninovoj koja će uskoro takođe dobiti nove trotoare. Očekuje se da će njen izgled biti sličan Ulici admirala Geprata u kojoj je nedavno, osim staza za pešake, uređen i prostor namenjen automobilima. Tako je napravljeno više parking mesta što, prema mišljenju nekih saobraćajnih stručnjaka, nije bilo dobro rešenje jer se na taj način samo stvaraju saobraćajne gužve.

– Sada ljudi imaju više prostora za parkiranje, pa samim tim i povod da kolima idu u centar. To nije dobro jer se svakog dana u isto vreme, otprilike oko pet sati, odnosno po završetku radnog vremena, gomila automobila sa tih parkinga slije na ulice i tako nastaje kolaps – smatra Milan Milosavljević, koji je dugo godina proveo na visokim funkcijama u Sekretarijatu za saobraćaj.

Iz Skupštine grada, međutim, poručuju da će na smanjenje gužvi najviše uticati uvođenje takozvanog inteligentnog upravljanja saobraćajem. Najavljuju da će se njegov efekat najpre osetiti u Bulevaru vojvode Mišića gde je, u sklopu obnove tramvajskih šina, postavljen koordinacioni kabl koji će omogućiti duže trajanje zelenog svetla na semaforima.

Ovaj sistem mogao bi da bude postavljen i u Vojvođanskoj ulici, ali pod uslovom da Direkcija za građevinsko zemljište prethodno to odobri Sekretarijatu za saobraćaj. Iz Direkcije poručuju da im je trenutno prioritet uređenje infrastrukture u Vojvođanskoj, kao i završetak izgradnje tri kolovozne trake posle čega bi ova prometna saobraćajnica mogla da bude pretvorena u bulevar sa ukupno šest traka.

N. Miković

[objavljeno: 24/10/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.