Prva  linija „Gradske železnice” proradiće do kraja godine

Izvor: Politika, 27.Apr.2010, 14:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prva linija „Gradske železnice” proradiće do kraja godine

Od Zemuna do Pančevačkog mosta saobraćati šest elektromotornih kompozicija . – Priključenje kraka ka Batajnici i Resniku u toku 2011. godine

Obnovljene kompozicije „Beovoza” „premijerno” će krenuti kolosecima gradskog železničkog čvora do kraja godine.Novi sistem prevoza po imenu „Gradska železnica” omogućiće žiteljima prestonice da, prema najavama nadležnih, putuju po gradu brže i učestalije nego do sada. Linija od Zemuna do Pančevačkog mosta prva >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << će biti puštena u rad, a njome će saobraćati šest od devet elektromotornih kompozicija koje se trenutno nalaze na remontu u „Želvozu” i „Šinvozu”. Očekuje se da će ovom trasom dnevno putovati oko 30.000 sugrađana, a kompletno povezivanje prestoničkih opština u mrežu „Gradske železnice” nadležni najavljuju za 2014. godinu.

Snežana Perović, direktorka Direkcije za javni prevoz, kaže da će „Gradske železnice” predstavljati dobru alternativu za zatvorenu „Gazelu”, kao i da građani u vršnom periodu voz neće čekati duže od 15 minuta.

– Polasci iz pravca Zemuna biće organizovani na 30 minuta, ali će vozovi na delu od stanice „Novi Beograd” do Pančevačkog mosta saobraćati na četvrt sata. Prelazak od Novog Beograda do stanice Karađorđeve tako će biti sveden na oko šest minuta, što je frekvencija kojom želimo da rasteretimo „Gazelu” – objasnila je Perovićeva dodajući da je svih sedam železničkih stanica na ovoj trasi u potpunosti opsluženo linijama javnog prevoza za nastavak putovanja.

Pravovremeno funkcionisanje „Beovoza” omogućiće i adaptacija dva koloseka na železničkoj stanici „Prokop” u kojoj ovih dana bruje mašine „Energoprojekta” i još tri podizvođača. „Gradski” koloseci pet i šest trebalo bi, do polovine jula, da budu spojeni sa levim banatskim kolosekom koji vodi ka „Pančevcu”.

– Ukupna investicija u „Prokop” iznosi oko 34 miliona dinara, a do sada je završeno gotovo 60 odsto radova – istakla je Perovićeva.

 U „Železnicama Srbije” navode da se radovi obavljaju na 6,8 kilometara otvorene pruge, tri kilometra staničnih koloseka i 20 skretnica, kako bi prosečna brzina oživljenog „Beovoza” porasla sa sadašnjih 40 kilometara na sat (na nekim mestima 20 kilometara) na 70. Za potrebe novog sistema biće „ušminkani” peroni, čekaonice i javni toaleti, a na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada i iz kog pravca stižu i polaze vozovi.

– Sistem tarifiranja biće usklađen sa onim u autobuskom saobraćaju, odnosno sistemu gradskog prevoza, a kada projekat bude „zaživeo” biće uvedene markice – rekla je Perovićeva.

U drugoj fazi projekta u 2011. godini, postojeća linija biće produžena ka Batajnici, a voznom parku će se priključiti još tri remontovane elektromotorne kompozicije. Po završetku obnove „Pančevca” na ovom mostu trebalo bi da bude izgrađen još jedan kolosek kako bi „Beovoz” stizao i do Krnjače bez ukrštanja sa drugim kompozicijama koje prelaze Dunav. Mreži „Gradske železnice” biće pridružen i krak Ripanj-Prokop, a u 2013. i 2014. godini vozovi će saobraćati na putanji Mladenovac-Resnik i Umčari-Rakovica.

Plan je i da u toj fazi svaka treća ili četvrta linija bude produžena do Inđije, Valjeva i drugih gradova u krugu od 120 kilometara od Beograda kako bi unutargradska mreža bila povezana sa drugim mestima u zemlji.

---------------------------------------------

Četiri i po miliona evra za remont vozova

Zrenjaninska fabrika „Šinvoz” do kraja jula isporučiće Beogradu šest remontovanih kompozicija budućeg „Beovoza”, dok se još tri elektromotorne garniture nalaze na „rehabilitaciji” u smederevskom „Želvozu”. U ovu investiciju Grad Beograd i „Železnice Srbije” uložili su 4,8 miliona evra, a reč je o četvorodelnim vozovima sa dvoje vučnih kola i dva vagona kapaciteta 308 mesta za sedenje i 364 mesta za stajanje. Prosečna starost obnovljenih vozova je 23 godine.

M. Luković

[objavljeno: 27/04/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.