Premor uzrok sudara?

Izvor: Press, 04.Sep.2010, 01:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Premor uzrok sudara?

Za samo nekoliko dana tri autobusa GSP-a učestvovala u nezgodama. Vozači tvrde da se to dešava jer rade previše i nemaju dovoljno slobodnih dana, dok direktor GSP-a to demantuje Autobus na liniji 31 oborio je juče pešaka B. A. (60) u ulici Kralja Milana, što je treća nezgoda ove nedelje u kojoj su učestvovala vozila GSP-a. Pešak je sa lakšim povredama prebačen u Urgentni centar, a zbog sve učestalijih nezgoda nameće se pitanje da li je >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << problem u zastarelosti i neispravnosti vozila, premoru vozača ili ponašanju drugih učesnika u saobraćaju koji ne poštuju propise?Vozač GSP-a, koji je želeo da ostane anoniman, ističe da su navedeni sudari imali različite uzročnike, ali da je generalno najveći problem premorenost vozača.
Malo vremena za odmor
- Ljudi su samo po jedan dan nedeljno slobodni i nemaju vremena da se odmore i naspavaju, a nekada nas i taj dan zovu da dođemo na posao. Umor i dekoncentracija su nedopustivi i dosta ometaju. Minimalno radno vreme dnevno mora da bude 7 sati i 10 minuta, od toga imamo svega nekoliko minuta da se odmorimo na okretnicama. U GSP-u nema dovoljno vozača jer grad ne dozvoljava da GSP zaposli nove vozače, a u Direkciji sedi višak besposlenih ljudi - objašnjava vozač GSP-a.
Sagovornik Pressa naglašava da je nedavno zaposlen manji broj vozača, ali da ih je još više otišlo u penziju.
Međutim, Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP- a, ističe da je broj vozača adekvatan potrebama preduzeća i da je popunjenost kapaciteta 93 odsto.
- Radno vreme GSP-ovih vozača je u skladu sa Zakonom o bezbednosti u saobraćaju, prema kome je dozvoljeno devet sati rada dnevno. A pošto naši vozači rade skraćeno, moguće je da rade i šest dana nedeljno. Oni bi da rade dva dana nedeljno i da imaju veću platu, ali to nije moguće. Ko ne može da izdrži taj tempo, ne bi trebalo da radi kao vozač - ističe Nikolić.
Umor nije jedini faktor koji utiče na povećanje broja saobraćajnih nesreća. Vozač GSP-a tvrdi da je veliki broj njihovih vozila neispravan i zastareo.
- Ima krševa koji nisu ni za otpad, a ne za prevoz putnika. Gume su izlizane, pa kad je kiša i klizavo, ne možeš ni da ukočiš. Autobusi su stari, a najveći broj datira iz 1989/90. godine - navodi naš sagovornik.
Bahata vožnja
Sa njim se nije složio generalni direktor tog preduzeća koji smatra da uzrok nesreća ne bi smela da bude neispravnost vozila jer ona svakodnevno prolaze tehničku kontrolu. Kada je o prosečnoj starosti autobusa reč, ona iznosi 8,5 godina, a maksimalna je 12 godina. Jedini uzrok nesreća oko koga se obojica slažu jeste nemarnost ostalih učesnika u saobraćaju koji često koče ispred autobusa ili ih naglo iseku.
- Glavni uzrok saobraćajnih nesreća je nervoza svih učesnika u saobraćaju. Potrebno je malo više tolerancije kako bi se izbegli ovakvi slučajevi - navodi Nikolić.
Proteklih dana desile su se još dve nesreće u kojima je ukupno povređeno desetoro ljudi, uglavnom putnika autobusa. U direktnom sudaru hladnjače i autobusa gradskog prevoza na liniji 605 u naselju Ledine povređeno je devetoro ljudi, a samo dan kasnije u udesu autobusa broj 91 i automobila u Radničkoj ulici povređena je jedna putnica. Autobus je udario u zaštitnu ogradu i srušio semafor.    

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.