Poziv za pomoć preko priveska

Izvor: Blic, 22.Feb.2008, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Poziv za pomoć preko priveska

Zlata Petrović (79) živi sama na Voždovcu. Najbliža porodica ne može često da je zove i obilazi tokom dana. Pre dva meseca pala je u stanu, povredila se i provela nekoliko sati na podu dok sin nije svratio da je obiđe. Od pre dve nedelje ona i njena porodica mnogo su spokojniji, jer je postala korisnica „teleasistencije" - priveska koji je u slučaju nevolje dovoljno pritisnuti i operateri firme „Asistel" znaju da treba da pomognu, pozovu najbližeg komšiju ili ekipu Hitne >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << pomoći.

- Bilo mi je veoma teško kad sam pala i nisam mogla da dođem do telefona da pozovem nekog da mi pomogne. Sada nosim privezak oko vrata, čak i kad se kupam, i u svakom momentu znam da mogu da pozovem pomoć. Često zovem operatere, koji mi dnevne brige olakšavaju razgovorom - priča Zlata Petrović.

Slično iskustvo doživela je i Svetlana Jakšić (68) sa Vračara kad je prošle godine polomila kuk u hodniku stana i sedam sati čekala da joj dođe neko.

Ova pogodnost košta 2.000 dinara mesečno i namenjena je prvenstveno starijim ljudima koji žive sami, ali i svima ostalima koji iz nekog razlog dane provode sami, a može da im zatreba pomoć.

Marija Desivojević Cvetković, direktorka firme „Asistel", objašnjava da je u momentu kada korisnik pritisne privezak - alarmiran operater u kol centru. On odgovara na poziv i u istom momentu na monitoru ima sve neophodne podatke o pozivaocu. Preciznije, gde živi, od čega boluje, koje lekove uzima i zašto najčešće zove. Takođe, operater ima podatke i koje su kontakt osobe, u slučaju da korisniku treba pomoć. U situacijama kad staro lice uspe samo da pritisne privezak i nije u stanju da razgovara, operater istog trenutka poziva ekipu Hitne pomoći.

- Svaki naš klijent definiše koga želi da kontaktiramo u određenim situacijama, a za svaku kontakt osobu operater ima podatke koliko je minuta udaljen od stana korisnika. Naši operateri su diplomirani psiholozi i defektolozi, tako da su u potpunosti spremni da pomognu našim korisnicima. Mi ne idemo na teren, već alarmiramo onog ko treba da pomogne - ističe Marija Desivojević.

Broj poziva mesečno je neograničen, a kol centar radi 24 sata tokom cele godine.

Stari su željni razgovora

Procenjuje se da u Beogradu ima više od 20.000 starijih ljudi koji žive sami. Iskustva u ostalim svetskim zemljama pokazuju da čak 60 odsto korisnika poziva kol centar želeći da sa nekim popričaju i pobegnu od usamljenosti. Samo deset odsto poziva odnosi se na situacije kad je korisnicima ugrožen život .

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.