Potrebniji novi autobusi nego farbanje voznog parka

Izvor: Politika, 13.Avg.2015, 17:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potrebniji novi autobusi nego farbanje voznog parka

„Zar je bitno koje su boje autobusi ako ih ima dovoljno, ako su ispravni, redovni i čisti”, zapitali su se pojedini sugrađani. - „Kakvi se krševi kotrljaju Beogradom svejedno je koja boja će biti jer se nova ne hvata na trulež”, ukazali su kivni putnici

Gradska vlast je pre nešto više od mesec dana sa sugrađanima radosno podelila novost – od 2016. u javni prevoz biće uvedena brojna „osveženja”. Nove, „pravednije” cene karata, nove „pažljivo osmišljavane” >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << linije, nova stajališta, nova pravila za privatne prevoznike… Klimatizovana vozila, besplatan internet za putnike, autobusi u jednoj boji… Toliko novog! I o svemu ovome pravo da daju svoje mišljenje dobili su i Beograđani.

Izmenjenu cenu karata i nove tarifne zone sugrađani su najlakše „svarili”. Valjda su procenili da su najavljene cene realnije i usklađenije od važećih.

Ali, kad su detaljnije analizirali nove linije – ne bi im pravo. Zemunci su se pobunili što će sa mape prevoza nestati 704, a stanovnike Mirijeva i Batajnice razljutilo je saznanje da će ostati bez ekspresnih linija. Ali, najveća buka digla se kad su građani saznali da će krug „dvojke” postati uži.

Zašto on ne sme da se dira, šta predstavlja u srcima „starih” Beograđana, ko u njega sme da uđe, a ko, kao „praziluković” i  „seljobeograđanin”, nema pravo ni da pomisli da mu „primiriše” – o svemu tome danima se raspravljalo na sajtovima i društvenim mrežama. Predstavnici grada nisu se obazirali na internet diskusije koje su izazvali svojim odlukama. Vodili su se, valjda, onim „zavadi, pa vladaj”.

Ali, nisu računali da će jedna njihova najavljena novina zavađene Beograđane – ujediniti. Buduća boja autobusa, tramvaja i trolejbusa.

Prvo „zbijanje redova” i zaboravljanje na razmirice oko „dvojke” pre desetak dana izazvala je informacija da su „Beograđani kao buduću boju za vozila odabrali crvenu i to u onlajn anketi”.

„Nepotrebna anketa, ako je uopšte i sprovođena. Da su zaista želeli anketu, objavili bi vest u dnevnoj štampi i na društvenim mrežama”, velika sumnja među sugrađanima odmah se javila.

„Anketa je po svemu sudeći bila nameštena jer nije postojala evidencija, a i bilo je moguće sa jedne adrese glasati bezbroj puta”, podsetili su žitelji prestonice koji su malo „pročeprkali” po internetu.

I sa anketom i bez nje, najavljeno farbanje vozila zgrozilo je brojne stanovnike prestonice.

„Zar nije racionalno da autobusi budu žuti jer ih je najviše... a tramvaji mogu ostati crveni. Zar je egzistencijalno važno da svi budu u istoj boji? Zar je bitno koje su boje autobusi ako ih ima dovoljno, ako su ispravni, redovni i čisti”, zapitali su se pojedini sugrađani.

Ali, potpuno ujedinjenje Beograđana izazvala je informacija o ukupnoj projektovanoj ceni predstojećeg farbanja.

„Farbanje prosečnog auta košta gotovo hiljadu evra, pa za autobus, ako se i ofrlje uradi, treba bar četiri hiljade”, brzo su sugrađani upućeni u četvorotočkaše ispravili prvobitnu procenu grada o visini ovog troška.

Bacanje novca, rasipanje, nerazuman ceh… pljuštali su komentari.

„Farbanje vozila je nepotrebno jer ih posle ionako prelepe reklamama pa se boja i ne vidi. Bolje da izgrade kanalizacionu ili vodovodnu mrežu do nekog prigradskog naselja, asfaltiraju silne rupe po gradu ili da poprave postojeće autobuse, tramvaje i trolejbuse. Mogu da kupe i dvadesetak novih autobusa”, stizali su i stižu prilično razumni predlozi.

Kako se sugrađani ne bi bavili ovom računicom? Jer proleću im slike autobusa sa šupljim podovima, neispravnim displejima, sa pokvarenim prozorima, bez klima-uređaja, ali i „španci” sa „štrokavim sedištima” i „veterani” na četiri točka kojima limovi samo što ne otpadnu kad zavrnu na nekoj krivini.

„Kakvi se krševi kotrljaju Beogradom sasvim svejedno je koja boja će biti jer se nova ne hvata na trulež”, ukazali su kivni sugrađani.

Svesni da grad, verovatno, neće ozbiljnije uzimati njihove stavove i da će farbanja i te kako biti, pojedini su ovih dana predložili i nekoliko ideja za „kontraudar”.

„Čim krene farbanje obavezno mora da se istraži ko je izabran za dobavljača boje, gita, šmirgle – svega neophodnog za taj mamutski posao. Mora da se proveri da li je posao dobio ,majstor Žika’, da li je izabrana firma osnovana dan pred tender, ko će se koliko ugraditi”, pozvali su pojedini sugrađani na akciju.

------------------------------------------

Šareni, ali čisti bazelski tramvaji

„Tramvaji i autobusi su šareni i u Nemačkoj, pa Nemcima to nimalo ne smeta. Važno im je da su im vozila čista i da im rade displeji sa oznakama stanica”, bilo je ovih dana još jedno u nizu zapažanja naših čitalaca na vest o promeni boje vozila u javnom prevozu.

Da jednoobraznost voznog parka nije prioritet ni u mnogo bogatijim gradovima od srpske prestonice, svedoče i slike sa ulica Bazela koje je našoj redakciji poslao čitalac Vladan Simeunović sa Starog grada. On je, krajem aprila, boravio u ovom švajcarskom gradu i za manje od deset minuta uslikao tri tramvaja različitih boja. Različitih su i modela, pojedini prekriveni i reklamama, ali – svi čisti i ispravni kao da su tek izašli iz fabrike.

– Ovi tramvaji slikani su na istoj raskrsnici. Ako bogati Bazel može da ima tramvaje različitih boja, što mi bacamo pare? Bolje je da ih damo za nabavku novih vozila, a kada se ona poruče neka ih onda boje u željenu boju – posavetovao je Simeunović gradsku vlast.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.