Popravka „Pančevca” tek u maju

Izvor: Politika, 23.Mar.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Popravka „Pančevca” tek u maju

Za vreme radova most neće biti zatvoren za saobraćaj. – Preuređenje jedine beogradske ćuprije preko Dunava biće finansirano iz gradske i republičke kase

Obnova Pančevačkog mosta, najavljivana i odlagana nekoliko puta u toku prošle i ove godine, trebalo bi, konačno, da počne u maju. Direkcija za građevinsko zemljište preuzela je od Saobraćajnog instituta CIP projektnu dokumentaciju i 7. marta raspisala konkurs za izvođača radova koji će biti otvoren do 22. aprila. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Očekuje se da ubrzo posle toga bude potpisan ugovor sa budućim izvođačem, kao i da radovi počnu u prvim danima maja.

Prema rečima Nenada Bajića, šefa informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, Direkcija je tek ove godine preuzela određena ovlašćenja od republičkih organa, tako da popravka mosta i nije mogla da počne ranije. Bilo je neophodno, kaže, da Republika prethodno da sve neophodne saglasnosti, jer je most u nadležnosti preduzeća „Železnice Srbije”.

– Most će biti popravljan u dve faze. Najpre ćemo raditi „metalne sanduke” i nosače mosta, a njihova popravka obavljaće se u toku cele godine. Tek posle toga moći ćemo da započnemo obnovu same saobraćajnice, odnosno kolovoza na mostu – objašnjava Bajić.

Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a, više puta je upozoravao da radove treba započeti što pre kako životi ljudi ne bi bili dovedeni u opasnost.

– Popravka „metalnih sanduka” trebalo je odavno da počne, jer su u kritičnom stanju. Sva sreća da je zima bila blaga i na mostu nije posipana so koja bi izazvala dodatna oštećenja. Samo zahvaljujući tome, projektna dokumentacija koju je uradio CIP još je upotrebljiva, inače bismo mogli da je bacimo u Dunav – ističe Ignjatović i napominje da bi preuređenje „Pančevca” trebalo da traje ukupno dve godine.

Za vreme obnove most neće biti zatvoren za saobraćaj, već će deo železničke pruge biti popločan kako bi tuda prolazila putnička vozila i autobusi. Nesmetano će funkcionisati i „Beovoz”, a jedino će biti promenjen režim saobraćaja za „teretnjake”.

Gradske vlasti ranije su planirale da za vreme opravke most bude zatvoren i da bude postavljen pontonski, ali se od te namere odustalo da ne bi bio ugrožen rečni saobraćaj.

Preuređenje jedinog beogradskog mosta preko Dunava biće finansirano iz gradske i republičke kase. Direkcija za građevinsko zemljište učestvovaće u obnovi sa 600.000.000 dinara, a iz gradskog budžeta biće obezbeđeno 1,2 milijarde dinara. Najviše novca biće izdvojeno iz NIP-a – 1,6 milijardi dinara, a GO Pančevo će obezbediti još 200.000.000 dinara.

Pančevački most, koji ima veliki značaj ne samo za Beograd već i za ceo južni Banat, dnevno prelazi od 120 do 150 hiljada vozila. Njegova prva verzija podignuta je 1935. godine, kada ga je svečano otvorio knez namesnik Pavle Karađorđević, a nije ozbiljnije popravljan od 1965. godine kada je završena izgradnja mosta započeta posle rušenja u toku Drugog svetskog rata.

N. M.

[objavljeno: 24/03/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.