Pljušte primedbe na rad ćata

Izvor: Politika, 09.Jun.2009, 16:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pljušte primedbe na rad ćata

Stiglo mnoštvo pritužbi ljudi koji se uglavnom žale na neljubaznost službenika, kaže Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa”

„Koji je sekretarijat nadležan da mi dozvoli postavljanje kamera kod komšinice Mirjane sa petog sprata u mom soliteru u Ulici Jurija Gagarina. Sumnjam da me muž vara s njom, a ne znam kome da se obratim”. Ovim rečima pokušala je jedna sugrađanka u petak da u zgradi gradske uprave u Ulici 27. marta od 43 do 45, gde se nalazi >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << većina gradskih sekretarijata, dobije saglasnost za „špijunske aktivnosti”.

Za razliku od nje koja se neobavljenog posla vratila kući da smišlja kako da sumnje u bračno neverstvo proveri na drugi način, većina žitelja prestonice može od 6. juna da se na telefon „Beokom servisa” 0800-110-011 požali na rad šalterskih službenika i zaposlenih u sekretarijatima. Bez obzira na apele gradonačelnika da zaposleni više ne „šetaju” ljude od šaltera do šaltera, u nekim opštinama, ali i sekretarijatima „driblinzi” građana su nastavljeni. U pojedinim gradskim službama neki zaposleni su odlazili na pauzu koju su samoinicijativno davali sebi, dok je ispred njihovih vrata stajalo dvadesetak klijenata. U nekim opštinskim administracijama službenici su bili neljubazni i odugovlačili sa izdavanjem rešenja.

Upravo zbog tih problema gradonačelnik je krajem prošle nedelje poslao pismo zaposlenima u gradu i opštinama u kome ih upozorava da su primedbe na njihov rad sve češće. Upozorenje je objavljeno u medijima i gradonačelnik je obavestio građane da su otvorene posebne telefonske linije za žalbe i prijave problema. On je napomenuo da će gradske komisije proveravati kako bi se takva vrsta ponašanja zaista svela na minimum.

– Ponašanje koje nije primereno građani će moći da prijave, a to će biti i provereno. Za one koji se budu ponašali na neprihvatljiv način, neće biti mesta u beogradskoj administraciji. Kad je reč o sankcijama, postoje disciplinski postupci i smanjenje plate. Ukoliko se to dogodi jednom i dvaput, treći put ću zahvaliti na saradnji i reći službeniku da pronađe neko drugo radno mesto – rekao je Đilas, dodajući da živimo u vreme kad desetine hiljada ljudi ostaju bez posla, da plate kasne, ali da zaposleni u gradu i opštinama primanja dobijaju na vreme, pa će neke stvari morati i da poštuju.

Iskustva sugrađana bila su različita. Neki su bili nezadovoljni radom opštinskih ćata, tvrdeći da se ponašaju „kao mali bogovi” i da samo ako im daju „prigodan poklon” neće morati da čekaju u redovima ili će im postupak biti rešen u rekordno kratkom vremenu. Milan Jovanović tvrdi da je imao loša iskustva u opštini Zemun gde je dolazio danima pokušavajući da dobije dokument u Sekretarijatu za urbanizam i da ga je na kraju dobio u istoj službi, ali na nivou grada.

Snežana Voštinarov, direktorka „Beokom servisa”, kaže da građani mogu da se žale sa fiksnih ili mobilnih telefona. Sve što su zapisali radnici „Beokom servisa” biće za nekoliko dana na stolu gradonačelnika, čiji saradnici će uz pomoć načelnika proveriti svaku prijavu.

– Inicijativa gradonačelnika je opravdana i prvog dana je stigao veliki broj pritužbi ljudi koji se uglavnom žale na neljubaznost službenika. Ima primedaba i na sporost u radu administracije.

Više je pritužbi na rad opštinske administracije nego na rad sekretarijata. Neki sugrađani su se predstavljali imenom i prezimenom, dok su drugi anonimno prijavljivali aljkavost u radu nekih službenika – ističe Snežana Voštinarov i dodaje da su se neki sugrađani žalili na kriminal u gradu, pa su zaposleni u „Beokomu” davali druge brojeve telefona gde bi mogli da prijave navodno krivično delo.

Dejan Spalović

[objavljeno: 09/06/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.