Izvor: Politika, 13.Feb.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pasarele spasavaju pešake

U planu izgradnja tri nadzemna prelaza: u Radničkoj ulici kod Ade Ciganlije, u Bulevaru vojvode Mišića u blizini „Gospodarske mehane” i kod kule „Nebojša” u Bulevaru vojvode Bojovića

Svakodnevno se u Beogradu dogodi između 60 i 110 saobraćajnih nezgoda, a u 70 odsto slučajeva žrtve su pešaci. Građani koji izvan pešačkog prelaza pretrčavaju ulice odgovorni su čak za polovinu ovih incidenata u centru prestonice.

Saobraćajni fakultet uradio je projekat >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << na osnovu kojeg bi bezbednost u najprometnijim ulicama bila udvostručena. Istraživanje je obuhvatilo pet mesta u glavnom gradu na kojima je proteklih godina nastradalo najviše pešaka. Stručnjaci su analizirali Bulevar oslobođenja, od Autokomande do Slavije, Ruzveltovu ulicu, Bulevar kralja Aleksandra kod Cvetkove pijace, Savsku ulicu i Zeleni venac.

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, šaljivo kaže da treba odrediti mere koje bi pešake zaštitile od njih samih.

– Da bi se smanjila ugroženost pešaka, predložili smo niz mera, od njihovog potpunog odvajanja od kolovoza, smanjenja dozvoljene brzine kretanja vozila na nekim deonicama, do promene mesta nekih nelogično postavljenih autobuskih stajališta – naglašava Vujanić.

Ukoliko ove mere daju rezultate, na nekim lokacijama u centru grada bile bi postavljene zaštitne ograde. Mesta na kojima se događa najviše saobraćajnih nezgoda biće označena kao „crne tačke”, kako bi se pešacima ukazalo na rizik pretrčavanja, ili neopreznog kretanja.

Za vozače je najkritičniji pravac od Autokomande do Slavije, jer na ovom potesu postoje dve kružne raskrsnice, pa često dolazi do saobraćajnih nezgoda. Glavni krivci su najčešće pešaci koji, misleći da će biti brži od automobila, pretrčavaju ulicu.

Jedno od rešenja za smanjenje broja saobraćajnih nezgoda u kojima su najveće žrtve pešaci mogla bi da bude i izgradnja pasarela koje bi zamenile postojeće pešačke prelaze.

Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj, najavljuje da će ove godine biti izgrađena tri nadzemna pešačka prelaza, a u toku je i priprema projektne dokumentacije za još dva čija bi gradnja trebalo da počne sledeće godine.

Prema njegovim rečima, pasarele bi se nalazile u Radničkoj ulici kod Ade Ciganlije, u Bulevaru vojvode Mišića u blizini „Gospodarske mehane” i kod kule „Nebojša” u Bulevaru vojvode Bojovića.

– Jedna od najkritičnijih tačaka gde smo odlučili da sagradimo pasarelu jeste Bulevar vojvode Mišića gde ne postoji pešački prelaz, pa sugrađani svakodnevno pretrčavaju ulicu i izlažu život opasnosti – naglašava Pešović i dodaje da ovom ulicom dnevno saobraća više od 100.000 vozila, kao i da su u blizini Hale 14 Beogradskog sajma i „Gospodarske mehane” sagrađeni stambeno-poslovni objekti tako da je sazrela potreba za izgradnjom nadzemnog pešačkog prelaza.

On ističe da će posle postavljanja pasarele u ovoj ulici biti ukinuti semafori, što znači da će vozila znatno brže saobraćati od Ade Ciganlije do Savske ulice.

– Semafori će biti izmešteni i sa preostale dve lokacije gde ćemo sagraditi pasarele, ali bezbednost u saobraćaju neće biti povećana ako pešaci nastave da pretrčavaju ulicu – upozorava Pešović i napominje da Sekretarijat sledeće godine planira izgradnju nadzemnih pešačkih prelaza u Ulici vojvode Šupljikca, kod Plavog mosta, kao i na autoputu kod Surčina, ali je prethodno potrebno nabaviti dozvole od Republike.

Gradski sekretar za saobraćaj kaže da su pasarele znatno jevtinija varijanta od podzemnih prolaza poput onoga u Bulevaru vojvode Mišića koji je izgradila Direkcija za građevinsko zemljište kako bi se povećao saobraćajni protok i bezbednost pešaka.

Dejan Spalović - Nikola Miković

[objavljeno: 14/02/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.