Ovo su linije novog beogradskog metroa!

Izvor: Telegraf.rs, 06.Nov.2014, 23:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ovo su linije novog beogradskog metroa!

Prva linija metroa trebalo bi da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, a prema najavama gradskih vlasti ona će proraditi 2017. godine. Druga trasa trebala bi da ide od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45

Gotovo dve decenije od otvaranja prve podzemne železničke stanice “Vukov Spomenik”, kao prvog koraka u izgradnji Beogradskog metroa i 42 godine od izrade prvog >> Pročitaj celu vest na sajtu Telegraf.rs << projekta, poseta premijera Francuske Manuela Valsa otvara mogućnost da srpska prestonica konačno dosanja svoj san.

Beogradski metro bio je, naime, tema tokom posete premijera Srbije Aleksandara Vučića Parizu jula ove godine. On je nakon te posete rekao da misli da je Srbija na putu da reši to pitanje i najavio dolazak u Beograd predstavnika francuskih kompanija Alstomom, Vinči i Buig.

Foto: Beovoz

Predstavnici grada Beograda i dve vlade, Srbije i Francuske, potpisali su još 18. novembra 2011. ugovor o početku projekta Beogradskog metroa, na osnovu koga je planirano da on bude izgrađen do 2017. godine.

Pre dva meseca čelnici grada Beograda sastali su se s predstavnicima francuske kompanije Ežis, ambasade Francuske i članovima Radne grupe za projekat “Beogradski metro“, i tad su razmatrane dotadašnje aktivnosti vezane za izgradnju linija beogradskog metroa.

Kako je saopšteno iz Gradske uprave, na skupu u Skupštini grada je naglasak bio na izgradnji prve linije metroa, a s čelnicima grada je dogovoreno da se tokom oktobra i novembra izrade analize broja putnika i vozila u javnom gradskom saobraćaju.

Foto: Petar Lazović

Radnu grupu za projekat “Beogradski metro” formirao je 17. marta ove godine tadašnji Privremeni organ grada Beograda, a na njenom čelu je Siniša Mali. Zadatak Radne grupe je da analizira urađenu Studiju opšteg koncepta metro sistema i usaglašenost generalnog koncepta metro sistema sa postojećim sistemom javnog gradskog prevoza.

Francuska je prethodno izrazila spremnost da iz sredstava Fonda za studije za pomoć privatnom sektoru izdvoji oko tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za izgradnju beogradskog metroa.

Planirano je da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća Ežis rejl, koja bi posao trebalo da obavi za 15 meseci, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija Alstom transpor, koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu.

Foto: Petar Lazović

Metro bi, kako je predviđeno, bio nezavisni šinski sistem čija trasa bi se u starom delu grada kretala pod zemljom, a tamo gde je moguće po površini, s tim da se ne bi preklapala s ostalim vrstama saobraćaja.

Prva linija metroa trebalo bi da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, a prema najavama gradskih vlasti ona će proraditi 2017. godine.

Druga trasa trebala bi da ide od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila do Bloka 45.

Foto: Petar Lazović

Planirano je da kapacitet vagona bude 600 putnika, što znači šestoro ljudi po metru kvadratnom, ali će konkretni detalji o prvoj liniji, ipak, biti poznati tek kada bude završena studija izvodljivosti, za čiju izradu će biti potrebno 15 meseci.

Prvi projekat za izgradnju Beogradskog metroa bio je napravljen 1972, a godinu dana kasnije formiran je Sektor za metro, koji je 1982, u saradnji sa projektantima bečkog i minhenskog metroa zaokružio idejna rešenja za prvu etapu gradnje.

Od izgradnje metroa odustalo se nakon samo tri godine. Tada je lansiran koncept gradskog saobraćaja koji je trebalo da se oslanja na tramvajsku mrežu “Tramvaj za 21. vek”.

Foto: Petar Lazović

Godine 1995. u saobraćaj je puštena železnička stanica Vukov spomenik, jedna od podzemnih stanica Beovoza i BG VOZ-a.

Izgradnju metroa pominjao je 1997. godine i tadašnji gradonačelnik Zoran Ðinđić, a početkom 2000. u opticaj je ponovo ušla ideja o izgradnji lakog šinskog sistema.

Posle sprovedenog međunarodnog konkursa Direkcija za građevinsko zemljište Beograda je potpisala 23. aprila 2004. ugovor sa konsultantskom kućom “Ineko” za izradu generalnog projekta i prethodne studije opravdanosti izgradnje visokokapacitetnog šinskog sistema. Ugovoreni projekat i studija predati su Direkciji u aprilu 2005. godine, a tim dokumentima projektovan je “Prvi koridor” Ustanička – Tvornička ulica i tehničkom vezom sa depoom.

Foto: Petar Lazović

Profesor dr. Adolf Miler Helman iz Minhena, poznati stručnjak za problematiku urbanizma, ocenio je na stručnom skupu u Beogradu 2009. godine da je za razvoj srpske prestonice neophodno što pre izgraditi sistem metroa, kako bi se rešio problem saobraćaja.

Tadašnji gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas izjavio je sredinom 2010. da bi metro u Beogradu, ukoliko to bude u skladu sa planovima, mogao da počne da se gradi krajem 2012. ili početkom 2013. godine.

- Prema optimističkim planovima, Beograd bi za 10 godina mogao da ima mrežu metro linija na Novom Beogradu, do kraja Bloka 45, ka Banovom brdu, Čukarici, Vidikovcu, Karaburmi – rekao je Ðilas obrazlažući na sednici Skupštine grada informaciju o izradi dokumenta “Beogradski metro”.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Nastavak na Telegraf.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Telegraf.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Telegraf.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.