Osumnjičena Slavica Trajković

Izvor: Politika, 10.Nov.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Osumnjičena Slavica Trajković

Dragana Kajganić, portparol MUP-a, obavestila novinare da je policija završila istragu i podnela krivičnu prijavu protiv vozača tramvaja

Posle 18 dana čekanja, policija je juče saopštila da je protiv Slavice Trajković, vozača tramvaja koji je iskočio iz šina u Nemanjinoj ulici 24. oktobra, podneta krivična prijava. Time su potvrđene pretpostavke koje su se još od ove nezgode, kada je povređeno 11 ljudi, provlačile po medijima: da će, kada se utvrde sve činjenice, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << po svoj prilici za nezgodu biti optužena žena koja je upravljala vozilom.

– Uviđaj u Nemanjinoj radili su policija, stručnjaci iz GSP-a i investitori radova u Nemanjinoj. Zajedno sa krivičnom prijavom, sva dokumenta koja se tiču ovog predmeta predata su tužilaštvu – kaže Dragana Kajganić, portparol MUP-a Srbije.

Podsetimo, već dan posle događaja u Nemanjinoj ulici, nadležni iz GSP-a "Beograd" saopštili su da je prilikom uviđaja utvrđeno da su i tramvaj i sporna skretnica, na kojoj je vozilo iskočilo iz šina, potpuno tehnički ispravni. Zvanično saopštenje glasilo je da je tramvaj pogrešno skrenuo ulevo, udario u tramvaj koji je išao iz suprotnog pravca i zatim udario u stub između šina. Tako je, praktično, već tada, jedino preostala mogućnost da je kriva žena koja je sedela za pultom vozila pre njegovog iskakanja. Slaven Tica, generalni direktor GSP-a, rekao je da je sve što je u njegovoj moći učinjeno i više nije želeo da komentariše okolnosti pod kojima se dogodio incident. A "vruć krompir" odgovornosti prebačen je u ruke policije, kojoj je ostalo da građanima saopšti osumnjičenu osobu. Za sve to vreme, njene kolege vozači isticali su da je Slavica Trajković iskusan i pažljiv vozač, sa trinaestogodišnjim radnim iskustvom, bez ijedne sporne situacije.

Nadležni u gradskoj vlasti, na čelu sa Bojanom Stanojevićem, gradskim menadžerom, uskoro posle nezgode, nastojali su da dokažu kako su šine u Nemanjinoj besprekorno urađene. Zbog toga je i organizovana grupna poseta novinara i projektanata Nemanjinoj ulici. Prilikom obilaska lica mesta, stručnjaci su novinarima tvrdili da je sa prugom sve u redu i da skretnice moraju ručno da se pomeraju zbog toga što su pokidani kablovi na stubu, kada je tramvaj udario u njega!

Iskakanje tramvaja u Nemanjinoj ulici još jednom je podsetilo na javnu tajnu da su beogradske šine i tramvaji u veoma lošem stanju. U poslednje dve godine, nekoliko tramvaja je, umesto na stanici, završavalo svoj put izvan šina. Statistika govori sama za sebe: u aprilu 2005. godine, tramvaj 12 izleteo je iz šina na Slaviji, oštetivši pri tom 13 vozila. Već 2. oktobra iste godine otkačila se tramvajska prikolica i spustila nekontrolisano niz Nemanjinu, kada je povređeno 15 putnika. A 17. aprila ove godine tramvaj 14 zapalio se i izgoreo u Beogradskoj ulici, kada je došlo do kratkog spoja na kontaktnoj mreži.

Jedno je sigurno: u nizu nesreća koje prate prestoničke tramvaje, bilo da su u pitanju loše kočnice, loše šine, dotrajala kontaktna mreža, ili neispravne skretnice, kola se, po pravilu, lome na vozačima.

Stanko Stamenković

[objavljeno: 10.11.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.