Izvor: Politika, 13.Jan.2009, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Oprez – lažni majstor u stanu

Da li se ikad zapitamo ko nam to popravlja slavinu kada pozovemo „stručnjaka” sa letka

Dobrih i poštenih majstora izgleda nema ni za lek, jer posle jučerašnjeg pisanja „Politikinih” reportera o sugrađanki Ruži, kojoj je vodoinstalater firme „Džoker” za zamenu slavine tražio 22.800 dinara, brojni Beograđani pozvali su naš list jadajući se da su bili žrtve „divljih” zanatlija. Bilo je i onih koji su se opekli po nekoliko puta pa >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << se sada, kako kažu, drže formule „sam svoj majstor”.

Stari Zvezdarac požalio se da mu je vodoinstalater u kupatilu ugradio tako uske cevi da ne sme da se okupa, jer posle svakog tuširanja napravi jezero u stanu. Da situacija bude gora na cev iz koje teče vruća voda stavio je plavu virblu, dok je na onoj sa hladnom stavljena oznaka za vruću vodu. Niz nezgoda sa vodoinstalaterima se nastavio, jer kada je promenio majstora prilikom preuređenja kuhinje, ovaj mu je i pored upozorenja očajnog domaćina montirao česmu iznad dela sudopere namenjenog za ceđenje sudova. Na njegovu opasku da je slavina pogrešno postavljena, vodoinstalater je pokazao i sklonost ka umetnosti: „Ih, što ste zakeralo, pa ne može svaka kuhinja da izgleda isto, lepota je u različitosti”.

Zanatlijama više ne veruje ni sugrađanka koja se umalo nije pobila sa jednim od njih, jer joj je samo za dolazak do stana i procenu da li kvar može da se popravi, tražio 150 evra.

– Što se ljutite, pa toliko me košta gorivo i sat vremena koje sam izgubio na vas – procedio je vodoinstalater tražeći novac.

Gospođa je uspela da istera iz stana zanatliju koji je ostao „kratkih rukava”, ali se pita kako da ubuduće zna da u kuću nije pustila prevaranta.

Iz tržišne inspekcije poručuju sugrađanima da nipošto ne zovu majstore koji se reklamiraju preko letaka ostavljenih u poštanskim sandučićima.

– Više od 90 odsto zanatlija koji se reklamiraju na ovaj način radi na „divlje”. Budući da nemaju registrovane radnje, teško im je ući u trag. Kada voda šiklja po stanu, sugrađani ne razmišljaju o prevarama već pozivaju prvi broj koji pronađu, kako bi što pre popravili kvar. Apelujem da i prilikom hitnih intervencija pozovu majstore koji se reklamiraju u novinama, specijalizovanim oglasima, na radiju, televiziji, jer oni, prema Zakonu o oglašavanju, moraju da ostave podatke. Veoma je bitno da se raspitaju koliko popravka košta pre nego što majstor počne da radi i da mu otkažu usluge, ukoliko cenom „bije po ušima”. Obavezno neka traže fiskalni račun, jer onda postoje šanse da mu uđemo u trag, ako nije obavio posao kako valja – istakli su u gradskom odeljenju tržišne inspekcije.

Prema podacima Agencije za privredne registre, u Srbiji su do juče registrovana 104.677 privrednih društava i 216.359 preduzetnika, gde spadaju keramičari, moleri, vodoinstalateri i električari za kojima vapimo kad kvar na instalacijama blokira kućne poslove. Kako bi bili sigurni da majstor koga su pustili da im čačka po kućnim instalacijama nije „divlji”, da radi za registrovanu firmu na koju mogu da se žale u Agenciji za privredne registre su im preporučili da posete njihov sajt: www.apr.gov.rs. Gabrijela Jovanović, njihov predstavnik za medije, objašnjava da tu mogu besplatno saznati da li je firma poput „Džokera” registrovana.

– Potrebno je da odu na odeljak preduzetnika, ukucaju ime firme ili majstora i ukoliko je registrovan dobiće informacije o njemu. Bazu javnih podataka smo i napravili da bismo povećali stepen sigurnosti sugrađana, koji su izloženi lažima i podvalama. Onima koji nemaju Internet preporučujemo da čim im majstor uđe u stan od njega traže rešenje o registraciji, ili da ga u suprotnom ne puštaju u kuću – naglasila je Jovanovićeva.

Malo opreza nije na odmet, jer je opšte poznato da neregistrovane zanatlije dolaze u stanove u paru, pa u najboljem slučaju zastrašujućim pogledima i pretnjama ucenjuju domaćine da im plate basnoslovne cifre za male intervencije.

D. Jokić

[objavljeno: 13/01/2009]

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Politika: Oprez – lažni majstor u stanu

Izvor: Mondo, 13.Jan.2009

Da li se ikad zapitamo ko nam to popravlja slavinu kada pozovemo 'stručnjaka' sa letka..Mnogi su postali žrtve divljih zanatlija, pa, kako kažu, sada su 'sami svoj majstor.'

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.