Održana prva sednica komisije za beogradski metro

Izvor: Studio B, 01.Dec.2011, 10:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Održana prva sednica komisije za beogradski metro

Stručna komisija za beogradski metro danas je održala prvu sednicu sa koje je poručeno da bi Beograđani prvom linijom podzemne železnice trebalo da se prevoze za narednih šest do sedam godina.

Gradski Arhitekta Dejan Vasović ukazao je da koncept beogradskog metroa treba pažljivo i precizno razraditi i izbeći bilo kakve greške u tom projektu. Članovi komisije, bili su jednoglasni u oceni da rešenja treba pažljivo planirati, jer se sve greške kasnije skupo plaćaju i >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << teško ispravljaju.

Predstavnici Komisije su takođe istakli da je koncepciju beogradskog metroa potrebno prilagoditi optimalnim uslovima Beograda, topografiji i zemljištu.

Član komisije Vukan Vučić koji je radio i na izgradnji metroa u San Francisku, Vašingtonu i Pekingu, poručio je da je metro najveća investicija i projekat u koji neki grad može da uđe i da je zbog toga treba dobro planirati.

"Metro treba pažljivo graditi tako što će se linije i mreža prilagoditi karakteristikama Beograda. Treba voditi računa o topografiji, rekama, mostovima", kazao je Vučić.

On je dodao da treba osmisliti efikasan sistem, kako bi se kasnije dodavale nove linije i uspostavila celokupna mreža.

On je poručio da je metro rešenje za zakrčenja koja uzrokuje sve veći broj automobila na gradskim ulicama.

Tvrdnju da je metro efikasan način javnog prevoza on potkrepljuje podatkom da je pedesetih godina prošloga veka podzemnu železnicu imalo svega 20 gradova, a sada ih ima 120 gradova u svetu.

Član Komisije Gradimir Stefanović koji je bio saradnik prilikom izgradnje metroa u Rimu i Londonu smatra da su Francuska i firme iz te zemlje koje će raditi na projektu beogradskog metroa dobar izbor.

"Francuska je pravi partner, oni nisu anonimusi u izgradnji metroa", kazao je Stefanović dodajući da od francuske firme očekuje inovativno rešenje koje će odgovarati potrebama Beograda.

Predstavnik Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Vladimir Depolo ukazao je da treba voditi računa o finansiranju same izgradnje metroa, ali i o tome da grad kasnije ima dovoljno sredstava i za održavanje tog sistema.

Predstavnik Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Zoran Rubinjoni, smatra da prilikom izgradnje metroa treba voditi računa i o tome da sami radovi ne poremete u velikoj meri život Beograđana.

Rubinjoni je, takođe, istakao da je bitno da ovaj projekat ne treba samo započeti, već sprovesti do kraja i Beograđanima omogućiti da se u narednih šest godina voze prvom linijom metroa.

Predstavnici Vlada Srbije i Francuske i Grada Beograda potpisali su 18. novembra memorandum o namerama za gradnju metroa u Beogradu. Predvideno je da Francuska obezbedi finansiranje studije izdvodljivoti i izgradnje prve linije metroa. Potpisan je i memorandum o razumevanju Grada Beograd i francuske kompanije Alstom transport (Alsthom) koja će graditi metro i obezbediti vozove.

Francuska će kako je tada najavljeno, dati 3,8 miliona evra za izradu studija i dati državne garancije za sistem metroa i deo građevinskih radova koji će omogućiti izuzetno povoljne finansijske uslove za realizaciju projekta. Procenjeno je da bi beogradski metro u špicu trebalo da preveze 14.000 putnika na sat u oba smera svakodnevno, na najfrekventnijem delu prve linije koja će imati 25 stanica.

Prema ranijim najavama, prva linija trebalo bi da ide od Ustaničke ulice na Voždovcu, do Tvorničke ulice u Zemunu.

Nastavak na Studio B...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studio B. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studio B. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.