OD UŠĆA DO KALIŠA ZA PET MINUTA Evo kako će izgledati buduća beogradska GONDOLA

Izvor: Blic, 06.Sep.2017, 14:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OD UŠĆA DO KALIŠA ZA PET MINUTA Evo kako će izgledati buduća beogradska GONDOLA

Trasa gondole koja će povezati Kalemegdan i Ušće biće duga oko kilometar, stanica će se na jednoj strani nalaziti u blizini pristaništa i Beton hale, a na drugoj na mestu gde je sada skejt park.

Gradska uprava objavila je Plan detaljne regulacije za gondolu Kalemegan-Ušće, projekta čija bi realizacija mogla da počne sledeće godine.

Podsetimo, JP "Skijališta Srbije" je još krajem 2016. raspisalo tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju gondole-žičare >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na ovoj lokaciji, a u cilju bezbednog i jednostavnog povezivanja atraktivnih lokaliteta savskih obala, odnosno Beogradske tvrđave i Parka Ušće.

U delu novobeogradske stanice "Ušće" preliminarna granica Plana obuhvata delove Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle, na čijem ukrštanju bi, kod skejt parka trebalo da se nalazi stajalište.

Na drugoj strani, u delu stanice "Kalemegdan" plan predviđa da gondolski prostor obuhvati deo šetališta i zelenih površina najvećeg gradskog parka, pa bi stajalište bilo lokalizovano nadomak raskrsnice Karađorđeve ulice i Bulevara vojvode Bojovića.

Startna pozicija na Ušću bila bi postavljena na 75 metara nadmorske visine, dok bi izlazna kalemegdanske stanica bila visoka 106 metara, a ukupna dužina trase u tom slučaju iznosiće jedan kilometar.

Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat u oba smera brzinom od 20-ak kilometara na čas, te bi vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo svega pet minuta.

U planu je da žičara bude opremljena sa 30-35 kabina, a svaka od njih mogla bi da ugosti između 10 i 35 putnika. Prevoz bicikla i pristup osobama sa invaliditetom takođe će biti omogućeni.

Minimalna visina donje ivice kabine biće 4,5 metara iznad prizemnih objekata i javnih saobraćajnih površina, šest metara od nivoa primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara od nivoa reke Save pri najvišem vodostaju.

Konstrukcija bi tako doprinela unapređenju kvaliteta i ponude postojećeg sistema javnog gradskog prevoza, rasterećenju saopbraćajne mreže i unapređenju bezbednosti i komfora kretanja za pešake i bicikliste, navodi se u Planu detaljne regulacije.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.