Izvor: Blic, 19.Jan.2008, 02:56 (ažurirano 02.Apr.2020.)
O napuštenim splavovima niko ne vodi računa
Duž beogradskih obala postoji na desetine napuštenih splavova o kojima godinama niko ne vodi računa. Tako će biti sve do okončanja konkursa za dodelu mesta za postavljanje plovnih objekata na teritoriji grada, koji bi trebalo da bude raspisan na proleće ove godine.
Prema poslednjim zvaničnim podacima na beogradskim obalama ima ukupno 1.590 plovnih objekata od čega je njih 64 napušteno. Među njima je najviše restorana i pristana, a njihova sudbina će biti „zapečaćena" >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << tek kad se konkurs raspiše, naročito ako zauzimaju lokacije koje će biti dodeljivane.
- Postojeća gradska odluka o korišćenju mesta za postavljenje plovnih objekata odnosi se na ugostiteljske objekte, a stari, napušeni splavovi i olupine nisu u nadležnosti gradske komunalne inspekcije. Tek po raspisivanju konkursa imaćemo „čistu" situaciju, jer dok se ne dodele lokacije ne možemo da reagujemo - kaže Miodrag Joksimović, pomoćnik gradskog sekretara za inspekcijske poslove.
Na raspisivanje konkursa čeka i Vodoprivredna inspekcija.
- Mi ćemo imati svoj deo posla u realizaciji plana koji reguliše postavljanje plovnih objekata. Davaćemo saglasnost za mesta gde mogu da se prikače plovni objekti. One koji su oštećeni i napušteni, koji bi trebalo da budu uklanjani, „otpratićemo" do lokacija za uklanjanje - kaže Sonja Simić, načelnik Vodoprivredne inspekcije.
Za uklanjanje starih i dotrajalih plovila nije nadležna ni Lučka kapetanija, koja se brine o plovnom putu i reaguje ukoliko dođe do otkačinjanja nekog splava ili plovila.
Poslednji ovakav slučaj dogodio se pre dva dana, kad je oronuli ponton, napravljen od dasaka i burića, primećen kako pluta na vodi u blizini Kalemegdana. Ponton je uklonjen sa plovnog puta i sklonjen kod Nebojšine kule, ali Lučku kapetaniju niko nije obavestio o ovom slučaju.
Kad počne sprovođenje plana o postavljanju plovnih objekata, nadležnosti ove institucije biće i premeštanje splvova sa jednog na drugo mesto. To se ne odnosi na sve objekte koji će biti odvoženi, jer neki od njih moraju da se seku na licu mesta.
Plan o postavljanju plovnih objekata na beogradskim obalama predvideo je i dve lokacije koje se mogu koristiti za odlaganje neregistrovanih, neispravnih i bespravno postavljenih plovnih objekata. To su desna obala Save (od 18 do 20 kilometra) i Dunav (rukavac Tospašin kanal).
Međutim, kako „Blic" nezvanično saznaje, ove lokacije još uvek nisu uređene, odnosno, nisu obezbeđena mesta za vezivanje objekata koji budu doveženi ovde.
„Inventar" na obalama
Ugostiteljski objekti 126
Marine 35
Splavovi-kućice 1.150
Pristani 190
Havarisani objekti 64
Objekti u izgradnji 23
Novo preduzeće za kontrolu
Prema nedavno usvojenom Zakonu o glavnom gradu moguće da gradske vlasti formiraju vodoprivredno preduzeće. U nadležnosti ovog preduzeća trebalo bi da budu reke i obale, tako da bi se, prema nekim najavama, izdavanjm dozvola za postavljanje splavova, kao i kontrolom bavilo ovo preduzeće. Ono bi takođe bilo zaduženo i da se napušteni splavovi uklone sa obala reka.
Trajektom od Zemuna do Borče
Sekretarijat za saobraćaj potpisao je ugovor sa Saobraćajnim fakultetom u Beogradu o izradi Studije izvodljivosti uspostavljanja trajektne linije preko Dunava, od Novog Beograda i Zemuna do Borče. Rok za izradu studije, koja bi trebalo da da pregled svih aktivnosti potrebnih za uspostavljanje trajektne linije, je tri meseca. Iz Sekretarijata za saobraćaj kažu da bi uspostavljanje ovog puta deo tranzitnog saobraćaja (uglavnom teška teretna vozila) bio izmešten iz centra grada. Ako se sve bude odvijalo po planovima, prvi prevoz trajektom bi mogao da se realizuje još u toku ove godine.
Zone zabranjene za splavove
- Staro sajmište, između dva mosta
- Obala Dorćola, kod Sportskog centra
- Dunavski kej, od „Jugoslavije" do „Venecije"
- Belo brdo, arheološki lokalitet, Vinča
Zabranjene lokacije prema planu za postavljanje plovnih objekata