Nova prava potrošača

Izvor: Press, 18.Jan.2011, 00:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova prava potrošača

Stupanjem na snagu novog zakona o zaštiti potrošača kupcima je, između ostalog, pomeren rok za reklamaciju sa osam na 15 dana, a obavezna garancija za tehničku robu ne može biti manja od dve godine Većina građana, i posle dve nedelje od početka primene novog zakona o zaštiti potrošača, ne zna koja su njihova nova prava kao kupaca. Tako je, na primer, rok za reklamaciju pomeren sa osam na 15 dana, obavezna garancija za tehničku robu ne >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << može biti manja od dve godine, a ne bi trebalo ni da bude više zabune oko cena, jer je kupac dužan da plati robu samo po onoj ceni koja je istaknuta na proizvodu.Najčešći problemi na koje su se žalili nezadovoljni kupci odnose se na isticanje cena u supermarketima, kao i na rokove za odgovor na reklamaciju.
Produžena garancija proizvoda
- Zakonska obaveza trgovaca je da na proizvodima istaknu cenu pakovanja, kao i cenu po jedinici mere. Ukoliko želite da kupite margarin od 50 g, na pakovanju mora biti navedena i cena pakovanja, ali i cena gramaže tog margarina. Građane buni isticanje cena, jer im se dešavalo da kupe određeni proizvod na kome stoji jedna cena, a kada dođu na kasu, naplate im potpuno drugačiji iznos. Naravno, potrošač ima pravo da kupi proizvod samo po onoj ceni koja je istaknuta na tom proizvodu, što mnogi ne znaju - objašnjava predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.
Trgovci su dužni da ukoliko je neki proizvod na sniženju naglase ne samo akcijsku već i redovnu cenu, kao i datum od kada do kada traje određena akcija.
- U novom zakonu rok za odgovor na reklamaciju pomeren je sa osam na 15 dana, pa građani sada mogu, ukoliko primete neke nepravilnosti na robi, da je vrate zbog reklamacije. Ukoliko je reč o tehničkoj robi, potrošači proizvod prvenstveno šalju na servisiranje, nakon čega se utvrđuje da li će roba biti zamenjena ili će im novac biti vraćen. Tačan rok za servisiranje nije određen novim zakonom. To bi trebalo da se reši dogovorom trgovaca i potrošača - ističe gospodin Bogosavljević.
Novina u zakonu odnosi se i na obaveznu garanciju tehničke robe od dve godine, pa će trgovci koji u supermarketima prodaju fen za kosu ili peglu morati da produže garanciju.
Novo radno vreme prodavnica
Nova odluka o radnom vremenu trgovinskih, zanatskih i ugostiteljskih objekata trebalo bi da bude izglasana na sednici Skupštine grada najverovatnije sledećeg meseca. Predlogom je predviđeno minimalno radno vreme ovih objekata.
- Odluka određuje minimalno radno vreme radnji, ali, ukoliko žele, mogu da rade i duže, što će zavisiti od zahteva tržišta. Takođe, predviđeno je dvokratno radno vreme prehrambenih i neprehrambenih prodavnica od 7 do 12 časova, odnosno od 8 do 12 časova i od 17 do 20 časova. Odluka je samo negativna u pogledu ugostiteljskih objekata u stambenim zgradama jer njima zabranjuje rad nakon određenog vremena, svima ostalima je ostavljeno da odaberu kako hoće da rade. Odluka će samo formalizovati stanje koje postoji u praksi i liberalizovati alternative. Ni veliki lanci, niti mali privrednici nisu se bunili zbog ovog predloga jer je potpuno logičan - objašnjava Željko Ožegović, član Gradskog veća i predsednik komisije za izradu predloga.

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Kupci zaštićeniji, a to ne znaju

Izvor: B92, 18.Jan.2011

Beograd -- Stupanjem na snagu novog zakona o zaštiti potrošača kupci su mnogo zaštićeniji, ali sami nisu bolje upoznati koja su njihova prava...Tako je, na primer rok za reklamaciju pomeren sa osam na 15 dana, a obavezna garancija za tehničku robu ne može biti manja od dve godine...Takođe ubuduće...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.