Navala na auto-škole

Izvor: Politika, 28.Jun.2009, 23:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Navala na auto-škole

Zbog novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će se primenjivati već od novembra, ovih dana i do 50 odsto više kandidata za polaganje vozačkog ispita

Većina polaznika u auto-školama širom prestonice odlučila je da baš ovih dana počne da pohađa časove vožnje, jer će pred kraj ove godine stupiti na snagu novi Zakon o bezbednosti saobraćaja kojim će biti izmenjena brojna pravila obuke i polaganja ispita. U većini centara za obuku vozača kažu da su broj kandidata >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << i obim posla u poslednje vreme znatno povećani, u nekim školama i do 50 odsto, kako zbog najavljenog novog načina polaganja vozačkog ispita, tako i zbog cene koja će biti znatno viša.

Prema važećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja, koji je zastareo, obuka za vožnju traje 40 časova, a vozački ispit se sastoji iz teorijskog i praktičnog dela.

Novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja broj časova će ostati nepromenjen, ali će se ispit polagati iz tri dela – prve pomoći, teorijskog i praktičnog dela.

– Obuka sada može da se završi i u roku od dvadesetak dana, pošto teoretske nastave nema. Novim načinom polaganja obuka neće moći da se završi za kraće od tri meseca, a kandidati će morati da slušaju i teorijsku nastavu – objašnjava Milan Vujanić, šef katedre za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

Polaznicima je, međutim, trn u oku upravo cena koja će, kako najavljuju u auto-školama, biti maltene udvostručena. Za dobijanje vozačke dozvole do sada su kandidati morali da izdvoje u proseku između 17.000 i 24.000 dinara, u zavisnosti na kojim vozilima su uvežbavali vožnju. Nezvanično, među instruktorima kruži priča da će za dobijanje vozačke dozvole polaznici ubuduće morati da izdvoje oko 500 evra.

Profesor Vujanić dodaje da će posle stupanja novog zakona na snagu obuka neminovno da poskupi.

– Cenu i sada određuju auto-škole, drže je nisko, dok će Agencija za bezbednost saobraćaja, koja tek treba da bude oformljena, ubuduće davati preporuku za cenu obuke vozača – objašnjava Vujanić.

Prema aktuelnom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, kandidat koji položi vozački ispit dobija dozvolu bez ikakvih ograničenja. Novim zakonom to će biti promenjeno, pa će novopečeni vozač najpre dobiti probnu vozačku dozvolu na godinu dana. To je jedan od osnovnih razloga, kako navode polaznici, zašto treba polagati vozački ispit pre isteka starog zakona.

– Ova probna dozvola će, koliko sam razumela, imati ograničenja u pogledu brzine, vremena vožnje i upotrebe alkohola. To nama budućim vozačima ne ide u prilog, tako da je bolje da sad završim te časove. Zauzeta sam u toku dana i nemam vremena da idem na dodatne obavezne vežbe – ističe Milica Nestorović, jedna od mnogih koji su brže-bolje pohrlili na časove vožnje ne bi li što pre savladali tehniku i „dočepali” se dozvole pre novembra. Novi zakon predviđa da ispit može da se polaže sa 17 godina, ali uz uslov da se do 18. godine vozi sa starijim vozačem koji će morati da ima trajnu dozvolu za upravljanje automobilom najmanje tri godine. Vozači sa prvom dozvolom neće smeti da voze u intervalu od 23 sata do pet sati ujutro, što posebno srdi buduće vozače, a brzina od 90 kilometara na satbićemaksimalna,čak i na autoputu. Najavljeno je i uvođenje trajnog oduzimanja vozačke dozvole, a ako nekom vozaču dozvola bude oduzeta tri puta, on će biti smatran za opasnog i asocijalnog i više neće moći da posedujeovu legitimaciju. Prema podacima iz Ministarstva unutrašnjih poslova, na teritoriji Beograda u poslednjih godinu dana izdato je oko 95.000 vozačkih dozvola.

M. Brakočević

----------------------------------------------

Cene obuke

Praktična obuka B kategorije, 40u auto-školi „Parking servis” staje 22.000a plaćanje je moguće kroz najviše šest mesečnih rata bez kamate. U školi „ATC Voždovac” za časove vožnje polaznici treba da izdvoje 21.000 dinara, dok obuka na „jugu” u „Gold signalu” iznosi 18.000 dinara, a na „hjundaiju” 24.000 dinara. U školi „Jablan” cena za 40 časova iznosi 18.000 dinara. dinara, moto časova

-------------------------------------------

Vozila stara i do deset godina

Automobili za obuku vozača moraće da imaju merni uređaj za kontrolu vremena upravljanja i odmora, takozvani tahograf. Po novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja struktura auto-škole biće promenjena u odnosu na postojeću, pa će njen rukovodilac morati da bude diplomirani inženjer saobraćaja. Do sada su instruktori bili u obavezi da završe srednju saobraćajnu školu i polože stručni ispit za vozača instruktora. Putnička vozila za obuku neće smeti da budu starija od tri godine, a teretna od šest godina, što danas i nije čest slučaj. U voznim parkovima centara za obuku vozača pojedini automobili su stari i po desetak godina, o čemu svedoče i podaci da polaznici uvežbavaju vožnju na „zastavi 128”.

[objavljeno: 29/06/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.