„Mreža” protiv blokade raskrsnica

Izvor: Politika, 05.Maj.2010, 09:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Mreža” protiv blokade raskrsnica

Kada se semafor „promeni”, vozila se ne smeju zateći na površini iscrtanoj reflektujućom bordo bojom

Desetak najprometnijih gradskih raskrsnica uskoro bi trebalo da dobije novu signalizaciju koja će smanjiti sve učestalije blokade saobraćaja u špicevima.

Gradski sekretarijat za saobraćaj rešio je da stane na put neodgovornim vozačima koji u raskrsnice ulaze bez prethodne procene da li će moći ih pređu, a da ne ostanu na putu vozilima iz poprečnog smera, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << tako što će na područjima ukrštanja obeležiti prostor u kom automobili ne smeju da se zadržavaju.

Najveća saobraćajna začepljenja formiraju se upravo kada nestrpljivci za volanom uđu u raskrsnicu, a zbog gužve ili kolone ispred sebe ne stignu da je pređu pre nego što se otvori semafor iz drugog pravca.

Ovaj problem naročito je vidljiv na ukrštanjima Takovske i Džordža Vašingtona, Takovske i Bulevara kralja Aleksandra, Njegoševe i Beogradske, kao i na šest raskrsnica duž Kneza Miloša, od Kralja Milana do Višegradske.

– Upravo na ovim raskrsnicama, „Beograd put” će reflektujućom bordo bojom iscrtati takozvane mreže na površinama koje moraju ostati slobodne kada se semafor „promeni”, ili iz poprečnog smera naiđe drugo vozilo. Kažnjavanje vozača čiji točkovi ostanu u ovom polju predviđeno je novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja i mandatna kazna za taj prekršaj iznosi 5.000 dinara – kaže za „Politiku” sekretar Dragoljub Đakonović, dodajući da će pred raskrsnicama sa svake strane biti postavljeni novi znaci sa jasnom porukom „Ne blokiraj raskrsnicu”.

U sekretarijatu istovremeno najavljuju uvođenje još jedne novine čiji je cilj povećanje bezbednosti na ulicama. U toku leta, u Beogradu će „za primer” biti uvedene dve zone takozvanog usporenog saobraćaja koji maksimalnu brzinu kretanja ograničava na deset kilometara na čas.

– Želimo da ljude postepeno naviknemo na postojanje ovih zona koje će se, zajedno sa „zonom 30” u budućnosti proširiti na neke delove grada, pogotovo u centru. Ovo obeležje prve će dobiti Mišarska i Ulica Koče Kapetana, od Kičevske do Krunske, a posebni znaci sa simbolom deteta koje se igra, automobila i kuće pojasniće da je reč o „živom” području – objasnio je Đakonović.

Do kraja godine u planu je i redefinisanje postojećeg sistema parking zona jer, prema navodima iz sekretarijata, porast opterećenja zahteva njihovo proširenje i promenu boja.

– Nedavno smo uveli zelenu zonu na Zvezdari, a od septembra će biti obeležen i deo Palilule između Bulevara despota Stefana, Cvijićeve, Džordža Vašingtona i Kraljice Marije. Zelenom ćemo zonirati i donji Vračar, omeđen ulicama Cara Nikolaja, Nebojšinom, Južnim bulevarom, Grčića Milenka i Vojislava Ilića – istakao je gradski sekretar.

Promena boja dogodiće se i u okviru postojeće mape parking mesta i to tako što će žuta zona biti uvećana na uštrb zelene.

– Postalo je malo nelogično. Nagomilalo se zelenih zona. Crvena će ostati jasno određena najužim centrom grada, ali žuta zona je stisnuta i sad treba izvršiti preraspodelu na račun zelene. U centru grada će ostati crvena, „krug dvojke” će se širiti u žutu, a na njegovim rubovima će počinjati zelena zona – objasnio je Đakonović.

M. Luković

[objavljeno: 05/05/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.