MOST PREKO SAVE ZVAĆE SE MOST NA ADI

Izvor: Kurir, 21.Nov.2011, 17:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

MOST PREKO SAVE ZVAĆE SE "MOST NA ADI"

BEOGRAD - Komisija za imenovanje ulica i trgova odlučila je da novi most preko Save kod Ade Ciganlije, koji spaja novobeogradsku u i čukaričku obalu, dobije jednostavno ime - "Most na Adi".

Komisija je tu odluku donela na sednici, razmatrajući brojne predloge građana, među kojima je po brojnosti prednjačio upravo naziv "Most na Adi", rekao je predsednik Komisije Slobodan Stanimirović.

"Za "Most na Adi" zabeležen >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << je 3.341 glas, drugi predlog bio je "Harfa" sa 1.038 glasova, a zatim predlozi da novi most ponese ime pokojnog patrijarha Pavla ili ubijenog premijera Srbije Zorana Đinđića", naveo je Stanimirović.

Prema njegovim rečima, predlozi "Žirafa" i most Nikole Tesle imali su po nešto više od 300 glasova građana, dok predloge da most bude nazvan po aktulnom gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu ili teniskom asu Novaku Đokoviću Komisja nije uzmala u obzir, jer su oni živi.

Stanimirović je objasno da u slučaju dodele imena po nekoj poznatoj ličnosti, bilo da je u pitanju most, trg ili ulica, mora da prođe tri godine od smrti te osobe i naveo da je jedini izuzetak od tog pravila napravljen kada je patrijarh Pavle odmah nakon smrti dobio bulevar sa svojim imenom.

Stanimirović je naglasio da je obaveza Komisije bila je da razmotri svaki predlog i da obrazloži zašto se on prihvata ili odbija.

Komisija je u prethodnom periodu dobila nešto više od 200 predloga pojedinaca i različitih udruženja i organizacija, naveo je on i podsetio da su zabeleženi i predlozi oko 13.000 građana koji su u avgustu organizovano obišli most.

Predlog da se novi most preko Save nazove "Most na Adi" Komisija će proslediti Ministarstvu za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu koje treba da da saglasnost, posle čega predlog ide na glasanje u Skupštini grada.

Most preko Save, koji urbanističkim, saobraćajnim, ekološkim i estetskim kvalitetima predstavlja najnovija dostignuća u oblasti mostogradnje, trebalo bi da bude otvoren za saobraćaj 15. decembra.

Most će, kao sastavni deo unutrašnjeg magistarlnog prstena, imati šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze, a dugačak je 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara.

Novi most će omogućiti građanima da sa čukaričke na novobeogradsku stranu grada pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da pri tom uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko drugih mostova na Savi i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto. Dosadašnje studije pokazale su da će vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar grada, putnička vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.

Most na Adi ili Most preko Ade

Naziv "Most na Adi" je prema tumačenju lingvista nepravilan, pa je najpribližniji i gramatički ispravan predlog "Most preko Ade".

"Kako odluči ministarstvo, takav će predlog biti prosleđen na usvajanje. Najvažnije nam je da bude ispoštovana želja Beograđana da se most zove onako kako je najveći broj njih glasao", istakao je Stanimirović i dodao da će o zvaničnom nazivu novog mosta odlučiti odbornici Skupštine grada.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.