Lična karta za svaku zgradu

Izvor: Blic, 09.Feb.2010, 10:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lična karta za svaku zgradu

Beograđani koji imaju neki kvar u zgradi, više neće morati da čekaju ili zovu po nekoliko puta „Gradsko stambeno“. Od sredine sledeće godine, svaka zgrada imaće elektronski karton u kojima će se beležiti prijave građana, vrsta, kvalitet i garantni rok izvedenih radova.

Uvođenje novog sistema jedan je od najvažnijih projekata koje je Javno preduzeće „Gradsko stambeno" pokrenulo prošle godine. Trenutni sistem funkcioniše tako da stariji i iskusniji referenti >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << uglavnom procenjuju koliko je i gde problem urgentan, nakon čega izlaze na teren.

- Elektronski karton, koji će imati svaka zgrada u prestonici, sadržaće sve prijave građana, prethodne prepravke, opis zgrade i popravke u toku. Važno je napomenuti da ovaj novi servis neće ništa koštati Beograđane, niti će plaćati mesečno održavanje nakon uvođenja - objašnjava Boris Mićanović iz JP „Gradsko stambeno".

Novi sistem trebalo bi da spreči svaki pokušaj zloupotreba, što će olakšati posao i zaposlenima u „Gradskom stambenom". Elektronski karton će sadržati i najmanje detalje o zgradi, poput konstrukcionih elemenata, tipove krova, fasade, spratnosti, tipa i motora lifta...

- Ukoliko neko pokuša da određeni deo promeni dva puta, sistem će reagovati i obavestiti da je taj deo ili pod garancijom, ili da je ispravan. Kontrolisaćemo pojedinačan rad naših radnika, ali biće i korisnih informacija za stanare. Na primer, sistem će obavestiti stanare da je neki potrošni deo pri kraju i da ga u neko dogledno vreme treba zameniti. Ovo će i nama i stanarima uštedeti dosta novca i vremena - dodaje Mićanović.

Uvođenje ovog sistema planirano je u nekoliko faza. Trenutno se razvija softver, razmatraju sve opcije, a nakon toga sledi unos podataka za svaku zgradu i rad na terenu.

- Radimo i na rešavanju problema građana koji su oštećeni od strane investitora, a čije su građevinske firme sad pod stečajem. Mi smo te građane zastupali na sudu, dobili sporove, ali je jednostavno nemoguće da se to naplati odmah, a popravljanje je urgentno. Zbog toga smo, recimo u Ulici Matice srpske, u zgradu uložili oko 13 miliona dinara iz svog budžeta, samo kako bi rešili muke stanara, kojima je voda došla skoro do petog sprata - kažu u ovom gradskom javnom preduzeću.

Mnogo posla u 2009.

Redovni servisiviše od 70.000

Remont liftova49

Rekonstrukcija krovova37

Manje popravkeviše od 5.000

Popravke instalacijaviše od 14.000

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.