Licence uvode red u taksi službu

Izvor: Politika, 05.Avg.2009, 02:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Licence uvode red u taksi službu

Ovaj vredni papir važio bi pet godina i produžavao bi se ukoliko vozač nije načinio saobraćajni prekršaj, nije osuđivan ili kažnjavan

Taksisti će od 1. januara 2010. godine dobiti licence za rad čime će ova profesija biti uređena, a građani će dobiti kvalitetniju uslugu. Uz petogodišnju dozvolu za rad vozači će prevoziti putnike samo ako ispune stroge kriterijume.Ukoliko ih prekrše moraće da zarađuju za život na drugi način.

Dejan Mali, član Gradskog >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << veća zadužen za saobraćaj, kaže da uvođenje licenci za taksiste čeka usvajanje novog zakona o prevozu u drumskom saobraćaju. On ne očekuje da 7.700 vozača koji sada prevoze klijente budu zadovoljni predlogom propisa.

– Ko sada ima taksi dozvolu dobiće početkom sledeće godine licencu bez ikakve novčane nadoknade. Vredan papir će se obnavljati, pod uslovom da vozač za pet godina ne načini saobraćajni prekršaj, ne bude kažnjen, osuđivan i slično. Cilj je da se predlogom zakona uvede red u taksi službu, ali će uvek biti ljudi kojima to neće odgovarati. Ako se 95 odsto taksista modernizovalo i kupilo na kredit nova vozila i ostali će to morati da urade ako žele da rade – kaže Mali.

Najveći protivnici uvođenja reda u taksi službu su vozači koji nisu godinama platili porez ili izmirili obaveze prema državi. Član Gradskog veća tvrdi da upravo njima i nelegalnim taksistima ne odgovara profesionalizacija ove delatnosti. Sa pravnicima i saobraćajnim stručnjacima iz grada u pisanju predloga zakona učestvovali su i članovi taksi udruženja, ali su podeljeni da li bi i od kada on trebalo da se primenjuje.

Milivoje Armuš, direktor „Beotaksija”, smatra da licenciranje neće doneti ništa pozitivno u rad taksi službi u prestonici. On podseća da je pre nekoliko godina napravljena studija o taksi prevozu koju je usvojila Skupština grada, ali da gotovo ništa iz nje nije primenjeno.

– Studijom je definisano da najviše 4.500 taksista može da radi. Samo u poslednja dva meseca dozvolu za rad je dobilo 70 vozača, pa ih sada ima oko 7.800. I ukoliko bude usvojen zakon u ovom obliku, svi oni bi trebalo da dobiju licencu, što je besmisleno – ističe Armuš.

On smatra da bi grad, pre uvođenja novih propisa, morao da „otera” divljake sa ulica i propiše istu cenu po kojoj bi vozile sve taksi asocijacije.

– Pozitivna strana predloga zakona je što bi licenca imala tržišnu vrednost što znači da bi taksista kada bude išao u penziju dobio nadoknadu za mirne staračke dane – napominje Armuš.

Teodor Gaćeša, vlasnik „Pink taksija”, očekuje da će novi propisi konačno uvesti red u taksi službu i da će „zapušiti mnogo rupa u zakonu”.

– Uvođenje dozvole za rad onemogućiće nelegalne taksiste da prevoze putnike i da legalni moraju da poštuju putnike jer će u suprotnom ostati bez dozvole za rad. Profesionalizacija taksi službe je potrebna i staviće tačku na mešetare – ističe Gaćeša.

On se zalaže da firme ne budu vlasnici licenci, već da to budu isključivo taksisti. To i piše u nacrtu zakona, dodaje Gaćeša.

-----------------------------------------------------------

Tržišna vrednost dozvole za rad

Profesionalna licenca ćeimati tržišnu vrednost. Kolika će ona biti, za sada, niko od nadležnih u gradu ne zna. Ovaj papir recimo u SAD košta oko 180.000 dolara, u Velikoj Britaniji 19.000 funti, a u Australiji 157.000 australijskih dolara.

D. Spalović

[objavljeno: 05/08/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.