Kineski most sledeće godine

Izvor: S media, 19.Avg.2009, 12:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Kineski most" sledeće godine

Gradonačelnik Beograda Dragan Djilas najavio je da će "kineski most" preko Dunava, izmedju Zemuna i Borče, početi da se gradi u drugoj polovini sledeće godine i da će biti završen do 2013. godine.

Tako će Beograd do 2013. godine dobiti tri nova mosta, jer će, uz ovaj dunavski, biti izgradjena i dva mosta preko Save - preko Ade Ciganlije i Obrenovački most, rekao je Djilas u intervjuu "Politici".

On je kazao da će u Pekingu sutra predsednik Srbije Boris Tadić >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << potpisati medjudržavni sporazum, prema kome će Kina biti graditelj i investitor mosta koji će povezati Zemun i Borcu.

"Mnogi su tvrdili da je u pitanju marketing, a sada će se uveriti da izgradnja mosta preko Dunava nije bila prazna priča. Kineska Eksportna banka će finansirati njegovu izgradnju, a jedna od najvećih kineskih kompanija će graditi most", istakao je gradonačelnik Beograda.

Djilas je obajsnio da je taj kredit veoma povoljan, sa kamatom od tri odsto i rokom otplate od 15 godina.

Kada je u pitanju obnova "Gazele", Djilas je rekao da se zalagao da se u rekonstrukciju krene tek kada bude završen most kod Ade Ciganlije, zbog saobraćajnih gužvi, a ne do kraja meseca, kako je najavljeno.

"Država je uzela kredite i kažu da ne mogu da odlažu početak radova. Zameram preduzeću 'Putevi Srbije' što do danas nismo obavešteni o preciznoj dinamici radova. Potrebno je da znamo kada se zatvara koja saobraćajna traka, jer se neće raditi samo most, već i cela saobraćajnica od Bubanj potoka do Aerodroma 'Nikola Tesla'", istakao je Djilas.

On je kazao da su predvidjeni rokovi za radove na Savskom mostu preko Ade do sada ispoštovani i, ukoliko tako bude nastavljeno, biće završeni do oktobra 2011. godine.

Djilas je, medjutim, ukazao da nije zadovoljan dinamikom radova na obilaznici oko Beograda.

"Kad god sam prošao kružnim putem, iskren da budem, tamo je bilo više ljudi koji su regulisali saobraćaj nego onih koji su radili. Razgovarao sam i sa ministrom (Milutinom) Mrkonjićem i on je nezadovoljan, rekao je da će dati nalog da izgradnja kružnog puta i obilaznice bude intenzivirana".

Djilas je kazao da će deo kredita od milijardu evra, koji Srbija treba da dobije od Rusije, biti iskorišćen za početak gradnje metroa, ali da prethodno treba definisati koji tip metroa hoćemo.

"Rusi nisu jedini potencijalni investitori. Ukoliko ih ima više dobićemo bolje uslove i možda ćemo početi da gradimo više od jedne linije u sledećih nekoliko godina", naveo je on.

Što se tiče viška zaposlenih u gradskoj upravi, Djilas je rekao da te podatke proveravaju sve gradske opštine, i da će to biti rešeno.

"Nije realno očekivati da mi u Beogradu, koji jedini u državi štedimo, dalje smanjujemo plate administraciji, jer to niko drugi nije uradio. Plate u velikim državnim firmama su nerealno visoke i kod njih prvo treba da se seku primanja i broj zaposlenih", istakao je on.

Djilas je naveo da je budžet Beograda posle rebalansa smanjen za više od 300 miliona evra, ali je dodao da će socijalna davanja i svi socijalni projekti koje su gradske vlasti započele biti i nastavljeni.

"Ako budemo morali da štedimo, odložićemo neke infrastrukturne projekte od kojih trenutno ne zavisi kvalitet svakodnevnog života Beogradjana", ukazao je gradonačelnik.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.