Kamioni kroz centar samo noću

Izvor: Blic, 11.Dec.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kamioni kroz centar samo noću

Studija za unapređenje režima kretanja teretnih vozila kroz Beograd, koja treba da bude izrađena do kraja godine, neće u potpunosti izmestiti kamione iz centralnih gradskih ulica.

Ona bi trebalo da preciznije odredi u koje doba dana kamioni mogu da prolaze centrom grada, kao i da pooštri kazne za bahate vozače, jer postojeći propisi nisu urodili plodom.

Grad je još 2005. godine zabranio kretanje kamiona u toku dana, ali ovaj propis vozači često ne poštuju. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<

- Još pre dve godine doneli smo rešenje o kretanju teretnih vozila za snabdevanje kroz centar grada, ali se od tada saobraćajna situacija znatno promenila. Na ulicama je mnogo veći broj vozila, privreda je drugačija, promenjeno je radno vreme... Zbog toga je potrebno izraditi novu studiju koja će pomoći da se svi privredni subjekti u centru uredno snabdevaju, a da gužve budu manje - rekao je v.d. gradonačelnika Zoran Alimpić.

Prema njegovim rečima, Studiju bi trebalo da urade stručne institucije i u njoj bi trebalo da se nađe kada i gde, na koji način i kojim putevima će se teretna vozila kretati.

- Bez obzira što i sada postoje propisani termini i trase kada i kuda teretna vozila mogu da se kreću, događa se da se ti propisi uvek ne poštuju - kazao je Alimpić.

Kazne za ovakve prekršaje, koji su u nadležnosti Saobraćajne policije, kreću se od 10.000 do čak pola miliona dinara.

Prema postojećoj gradskoj odluci o režimu saobraćaja kojim se obavlja snabdevanje na teritoriji 10 gradskih opština, u centralnim gradskim ulicama zabranjeno je snabdevanje vozilima od 3,5 do 9 tona u terminu od 7 do 23 sata. Izuzetno, vozila se u

ovim ulicama mogu kretati od 9 do 14 i od 18 do 7 sati ujutru, uz posebnu dozvolu koji izdaje Sekretarijat za saobraćaj.

Za izradu Studije iz gradskog budžeta izdvojeno je četiri miliona dinara.

"Najezda" teretnjaka

Planom detaljne regulacije za saobraćajni potez od Borske ulice do petlje "Lasta", koji je usvojen na poslednjoj sednici Skupštine grada, otvorena je mogućnost povezivanja delova grada koja bi centralnu zonu zaštitila od svakodnevne "najezde" teretnih vozila

- Reč je o povezivanju Ibarske magistrale sa autoputem do petlje "Lasta", u ukupnoj dužini od oko 4,5 kilometara. Ovaj potez rađen je po etapama i delimično je izgrađen a trenutno nedostaje deo od naselja Medaković do autoputa. Poseban akcenat je na postupku pribavljanja zemljišta, a izgradnjom ove trase mnoga teretna vozila će biti izmeštena iz centra grada. Za sada je 2.800 metara magistrale u funkciji, a da bi ovaj projekat uspeo potrebno je i da ga Vlada Srbije proglasi za opšti interes - objašnjava gradski arhitekta Đorđe Bobić.

Ukoliko se uzme u obzir činjenica da jedan kamion usporava saobraćaj kao pet automobila, onda je značaj ove studije, ali i poštovanje odluka koje će biti u istoj od neprocenjivog značaja.

Neefikasni propisi

Milan Vujanić, šef katedre za bezbednost na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu kaže da su postojeće gradske odluke, koje su donete još 2004. godine, veoma dobre ali da je pitanje da li se one poštuju.

- Po odlukama koje su ranije donete strogo je zabranjeno snabdevanje prodavnica i rad komunalnih vozila u periodu od 6.30 do 21 sat. Nova studija bi morala u sebi da sadrži i stare odluke. Očigledno je da ulična mreža ne može da izdrži toliki broj teretnih vozila, a trenutne gužve u saobraćaju su samo bleda slika onoga što nas čeka - navodi Vujanić i dodaje da bi situacija bila daleko lakša kada kamioni ne bi prolazili Karađorđevom i Savskom ulicom.

Zabranjene ulice

Kretanje vozila čija masa prelazi 3,5 tone na svim putevima i ulicama koje ne spadaju u trasu kružnog prstena je zabranjeno. To se odnosi na Pančevački most, deo Bulevara despota Stefana, Klanički kej, Dunavsku, Bulevar vojvode Bojovića, Karađorđevu, Savski trg i Savsku ulicu, Bulevar vojvode Mišića, Radničku, Savsku magistralu, Bore Stankovića, Lole Ribara, Avalsku, deo Kružnog puta Autoput, Ulicu Toplice Milana, delovi ulica Vladimira Tomanovića, Vojislava Ilića, Gorspodara Vučića i Bulevara kralja Aleksandra, Batutovu, Dimitrija Tucovića, Ruzveltovu (od Dimitrija Tucovića do Mije Kovačevića), Mije Kovačevića. Zabrana kretanja ne odnosi se na vozila javnih komunalnih preduzeća, MUP-a, Vojske Srbije i PTT Srbije koja moraju biti obeležena grbom preduzeća i rotacionim svetlima.

Magistrale za "teškše"

"Teškaši" se mogu kretati Autoputem, Ulicom Stevana Prvovenčanog, Bulevarom Franše D' Eperea, Bulevarom Arsenija Čarnojevića, Novosadskim autoputem, Batajničkim drumom, Ratarskim putem, Ibarskom magistralom, Zrenjaninskim, Pančevačkim, Obrenovačkim, Kragujevačkim i Smederevskim putem.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.