Jaka „trojka“ za gradski prevoz

Izvor: Blic, 27.Mar.2008, 08:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jaka „trojka“ za gradski prevoz

Putnici su Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd", za njegove usluge dali ocenu 3,47 - pokazuje istraživanje koje je prošle godine proveo Saobraćajni fakultet. Korisnicima javnog prevoza najvažniji su komfor u vozilima, pouzdanost, vreme prolaska i ponašanje osoblja. Uslugom su, prema istraživanju, najmanje zadovoljni studenti i učenici, što je pokazala i jučerašnja anketa „Blica".



Istraživanjem je obuhvaćen celokupni sistem javnog prevoza, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << a anketirano je oko 10.000 korisnika 76 odsto linija, na kojima se preveze oko 79 odsto putnika. Vozila javnog prevoza najviše koriste zaposleni, dok oko 30 odsto putnika u javnom prevozu pohađa neku od viših škola ili fakultet. U vozilima koja saobraćaju na prigradskim linijama 38 odsto putnika ne preseda nijednom, a otprilike je isti procenat onih koji ne menjaju prevoz na gradskim linijama, pokazalo je istraživanje.

- To je vrhunski podatak koji odslikava dobro postavljenu mrežu linija na teritoriji Beograda. Razlog tome je taj što slušamo glas korisnika i na osnovu brojnih zahteva neprestano modifikujemo mrežu onako kako to oni hoće - kaže Slaven Tica, direktor GSP.

Gradski prevoz svakog dana koristi 84 odsto ispitanika, dok u autobuse, tramvaje minibuse i trolejbuse gotovo nikada ne ulazi 1,7 odsto anketiranih građana. Javni prevoz se najviše koristi za povratak kući, sa posla, rekreacije, iz kupovine, provoda... Istraživanje prema svrhama putovanja je pokazalo da su kvalitetom usluge, najzadovoljniji oni koji u slobodno vreme idu u kupovinu.

Srednja ocena kvaliteta pružene usluge na skali od 1 do 5 je 3,47, a najzadovoljniji uslugama su penzioneri, stanari prigradskih opština i nezaposleni, dok su najkritičniji studenti, đaci i zaposleni. Istraživanje je urađeno u saradnji sa Insitutom saobraćajnog fakulteta u Beogradu radi utrđivanja strateških ciljeva u skladu sa zahtevima korisnika prevoza.

Nezadovoljstvo uslugama GSP juče su pokazali i učenici i studenti koje je „Blic" anketirao. Oni kažu da obično dugo čekaju autobuse u kojima je uvek gužva, žale se da higijenu i kažu da su neka vozila prestara. Neki su čak „alergični" i na zvuk tramvajske sirene.

Tica kaže da će, vodeći se rezultatima istraživanja, kategorija učenika i studenata u narednom periodu biti posebno tretirana. Za početak studenti i učenici, koji inače najviše kupuju mesečne markice, biće nagrađeni po jednim računarom u okviru akcije „Personalni računar za vernog putnika". Neki penzioneri su prezadovoljni uslugama GSP i ponajviše hvale dobru povezanost različitih delova grada, što je pokazalo i istraživanje, ali i slučajan uzorak reportera „Blica".

„Da li ste zadovoljni uslugama GSP Beograd"?

MIROSLAV JOVANOVIĆ

student (23)

Neki tra-mvaji pro-kišnjavaju kad pa-dne kiša. Osim to-ga, vozači ne vode računa kad koče. Tramvajske sirene bi trebalo promeniti, jer tandrču i previše podsećaju na školsko zvono.

NIKOLA TEŠOVIĆ

student (19)

Jedina prednost je to što ne mo-ram da vozim, nego me voze. Autobusi su prljavi i nisu klimatizovani, a smeta mi svakodnevna gužva i neprijatan miris u njima.

SOFIJA MLADENOVIĆ

učenica (17)

Vozači če-sto puše i ne vode računa o putnicima. Ni kontrolori nisu baš kulturni. Dugo se čekaju autobus 75 i 74 mislim da bi trebalo povećati broj autobusa na tim na linijama.

DUŠICA ŽIVKOVIĆ

studentkinja (19)

U autobusima duva sa svih stra-na. Od pregla-snog mo-tora često ne mogu da razgovaram sa drugaricom dok se vozimo. Često se događa i da se vrata ne otvaraju baš kad treba da izađem.

MARIJA JANKOVIĆ

studentkinja (18)

Čini mi se da se malo vodi računa o higijeni u svim vozilima. Kada ne rade srednja vrata onda moram da se lomim kroz gužvu trčeći na pradnja ili zadnja.

RANKO BOŠKOVIĆ

penzioner (73)

Zado-voljan sam uslu-gom. Autobusi su čisti, vozači uljudni i kulturni, a često koristim i „Beovoz", koji zna da zakasni. Pošto sam penzioner i nigde ne žurim, to nije problem.

VLADAN PAVLOVIĆ

penzioner (68)

Postoji mnogo linija koje pokrivaju različite delove grada. Ponekad se desi da čekam malo duže, ali je to razumljivo zbog gužvi u saobraćaju. Prevoz je malo skuplji nego ranije, ali je i bolji.

MILENA ĐORĐEVIĆ

zaposlena (26)

Mislim da bi trebalo pojačati liniju 48 jer je svakog jutra, kad idem na posao, ogromna gužva. Dopada mi se muzika u autobusima. Ko bi rekao da će se u autobusu slušati „Pink flojd".

ĐORĐE TRAJKOVIĆ

penzioner (84)

Od re-klama često ne vidim koji je broj autobusa koji dolazi, ali ni gde se trenutno nalazim dok se vozim.

Trebalo bi jasnije, zlu ne trebalo, obeležiti sigurnosne izlaze.

MARKO KOROLIJA

učenik (14)

Ne mogu da čujem svoje misli od treštanja motora. Gužva je ogromna, a ja se svaki dan vozim autobusom od kuće do škole. U proseku ga čekam oko sedam - osam minuta.

Komfor važniji od cene

Zanimljivo je da je, prema istraživanju, cena karte tek na šestom mestu po važnosti za korisnike usluga.

Prvi put u poslednjih 50 godina komfor u vozilu je putnicima na prvom mestu. Dakle njima je važnije kakva su sedišta, rukohvati, da li je vozilo klimatizovano i slično od cene koja je na šestom mestu po interesovanju - kaže Tica i dodaje da GSP neće povećati cenu karata u narednom periodu jer za to nema osnova i pored porasta cene goriva.

Tramvaji i trole uskoro na remontu

Tender za remont 60 tramvaja biće raspisan 29. aprila, najavljuje Tica. Prema njegovim rečima u voznom parku GSP postoji i oko 60 ruskih trolejbusa koji su „zreli" za remont.

Oni su tehnički ispravni, ali je sigurno da takav tehnološki sklop i izgled treba promeniti. Pokušaćemo da izguramo tender za rekonstrukciju trolejbusa do kraja godine - kaže Tica.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.