Hiljadu novih liftova

Izvor: Politika, 10.Nov.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Hiljadu novih liftova"

Očekuje se pomoć iz Nacionalnog investicionog plana, Skupštine grada i, naravno, bankarski krediti

Bez obzira na činjenicu da lift u svetu važi za najbezbednije saobraćajno sredstvo na svetu, posle "prokliznuća" elevatora, sa sedmog sprata u podrum, u Gandijevoj 73, kada su povređene dve osobe, veći broj Beograđana gotovo sa strahom ulazi u ovu kutiju. Da bojazan nije bezrazložna, svedoči i podatak da u prestonici ima više od 9.000 liftova koji su proseku stariji >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << od 30 godina, iako je po evropskim standardima njihov vek trajanja 25 godina.

Znajući da ogromna većina Beograđana nema novca kojim bi platila ugradnju novih liftova, u "Gradskom stambenom" osmislili su projekat "1.000 novih liftova u Beogradu" kojim bi se rešio ovaj i te kako gorući gradski problem. Budući da ne postoje pravni preduslovi da se ovaj projekat finansira iz gradskog budžeta, nadležni u ovom komunalnom preduzeću pokušali su da pronađu način kako izaći iz začaranog kruga besparice i nenadležnosti.

"Prvo rešenje koje vidimo je Nacionalni investicioni plan. Saradnici i ja već projektujemo načine uključenja ovog projekta u Nacionalni investicioni plan. Druga, sada realnija mogućnost je da u saradnji sa bankama uradimo poseban projekat kreditiranja građana. Uradili smo manje istraživanje i proverili zainteresovanost banaka, koje su pokazale interesovanje", zapisano je, između ostalog, u saopštenju koje je juče stiglo u redakciju "Politike", a koje je potpisao Dušan Rakić, direktor "Gradskog stambenog".

Tehnologija liftova koje koriste Beograđani prilično je zastarela i čak su i eksperti iz austrijskog TUV-a, koji treba da utvrde uzroke pada lifta u Novom Beogradu, bili iznenađeni njihovim tehnološkim nivoom u zgradama koje su obišli konstatujući "da se ovakvi liftovi ne mogu pronaći nigde u Evropi"! Da bi prilično loše stanje u kome se oni nalaze podigli na zadovoljavajući nivo, nadležni iz "Gradskog stambenog" pokrenuli su više akcija. Tako su, osim provere sigurnosnih sistema u 190 brzih liftova, odlučili da pokrenu drugu akciju posle istrage o padu lifta u Gandijevoj 73, čiji rezultati bi trebalo da budu dostupni početkom sledeće nedelje. Naime, "Gradsko stambeno" će početi zamenu komandnih tabli koje su zastarele i koje utiču na kvalitet rada liftova.

"Iako su vlasnici liftova građani koji stanuju u zgradama, finansiraćemo kupovinu i zamenu komandnih tabli. Bezbednost nam je najvažnija i zato ćemo umesto građana finansirati njihove komandne table. Uradićemo, najverovatnije, u pojedinim slučajevima i nepopularne mere, kao što je isključenje nekih liftova, iako su prošli servise i inspekcijski pregled. To ćemo uraditi uz saglasnost i u dogovoru sa vlasnicima stanova i Skupštinom grada. Preduzeće neće dozvoliti da filozofija "nema problema" ili "ne talasaj" prevlada problem koji je veliki – stanje liftova u Beogradu", zapisano je u pomenutom saopštenju.

Što se finansiranja tiče, nadležni u ovom komunalnom preduzeću su napravili prvi korak, jer samo jedna komandna tabla lifta košta oko 200.000 dinara! Svesni činjenice da je rupa u novčanicima većeg broja Beograđana velika, ovoj akciji "Gradskog stambenog" mogla bi da se priključi i Skupština grada koja bi platila zamenu većeg broja dotrajalih liftova u prestonici. Na taj način bi i na delu pokazala da se zalaže za ulazak u EU, jer bi se i naši sugrađani vozili bešumnim liftovima kao i ostali žitelji Evrope.

Dejan Spalović

[objavljeno: 10.11.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.