Izvor: Blic, 11.Dec.2017, 19:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

GRAD UVODI TAKSU ZA VINČU Beograđani će plaćati sređivanje deponije i NOVU USLUGU

Grad Beograd uvešće novu taksu za tretman otpada kojom bi se indirektno finansirala gradnja nove deponije u Vinči, a zatim i prerada otpada u ovom postrojenju.

- Uplate Grada Beograda novoosnovanoj firmi, čiji su vlasnici “Suez” i “Itoču”, biće značajno finansirane iz nove, namenske takse za upravljanje otpadom, dok su cene električne i toplotne energije proizvedene u postrojenju za dobijanje energije iz otpada garantovane dugoročnim sporazumima sa EPS i gradskom >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << kompanijom za grejanje - izjavio je Filip Tijel, direktor kompanije “Suez” u Srbiji, na 10. “Balkanskom energetsko-finansijskom forumu 2017” održanom u Beogradu.

Konzorcijum firmi “Suez” i “Itoču” i Grad Beograd zaključili su 29. septembra javno-privatno partnerstvo na 25 godina za sanaciju deponije “Vinča”, kao i za finansiranje, izgradnju i dugoročno upravljanje savremenim objektima za upravljanje otpadom, piše portal “Balkan Green Energy News”.

- Zajednička firma konzorcijuma “Suez-Itoču” će obezbediti 300 miliona evra za izgradnju postrojenja za preradu otpada u električnu i toplotnu energiju - saopšteno je iz “Sueza”.

Tijel je rekao da je dijalog rezultirao raspodelom rizika i projektom koji se može finansirati.

- Novoosnovanoj firmi se uplaćuje naknada u evrima čime se izbegava rizik kursnih razlika. Plaćanja Grada biće značajno finansirana iz novog, namenskog poreza za upravljanje otpadom koji je dopunjen opštim budžetom grada - istakao je Tijel.

On je, kako prenosi ovaj portal, rekao da je godišnja naknada za novoosnovanu firmu oko 35 miliona evra.

- Trenutni gradski budžet za upravljanje otpadom je oko 34 miliona evra i finansira se 50 odsto od domaćinstava i 50 odsto od preduzeća - rekao je Tijel i dodao da se izgradnja novog postorojenja očekuje 2021. godine.

Beograđani od 2015. godine već plaćaju “naknadu za zaštitu i unapređivanje životne sredine”, a da će biti uvedena nova taksa potvrđuju za "Blic" i iz Grada Beograda.

- Zakonom o komunalnim delatnostima definisano je upravljanje komunalnim otpadom, koje između ostalog, podrazumeva sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje. Korisnici komunalne usluge u obavezi su da plaćaju odgovarajuću cenu za korišćenje komunalne usluge, i u ovom momentu korisnici plaćaju cenu samo za odvoženje komunalnog otpada, a ne i njegov tretman, obzirom da se tretman komunalnog otpada još uvek ne vrši u skladu sa zakonom. Imajući u vidu činjenicu da je grad Beograd zaključio ugovor o javno-privatnom partnerstvu u pružanju usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada, privatni partner je dužan da vrši tretman komunalnog otpada. Po otpočinjanju vršenja tretmana otpada, planirano je da se vrši i plaćanje te vrste usluge upravljanja komunalnim otpadom. Planirano je donošenje gradske odluke koja će posebno regulisati pitanja upravljanja komunalnim otpadom, uključujući i tretman komunalnog otpada - poručuju iz Gradske uprave.

Dileme nema ni oko toga ko će sve plaćati ovu taksu.

- Zakonom o komunalnim delatnostima propisano je da cenu za pružanje usluge plaćaju svi korisnici komunalne usluge, a to su fizička lica i pravna lica. Pored toga, Grad Beograd razmatra i druge mogućnosti obezbeđivanja sredstava za projektno plaćanje - zaključuju nadležni.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.