Izvor: Politika, 20.Mar.2009, 01:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Fiskalni računi i u taksiju
Taksisti će od prvog januara sledeće godine morati da putnicima izdaju fiskalne račune. Na taj način će, smatraju u Gradskoj upravi, korisnici ovog vida prevoza dobiti veću zaštitu, taksisti biti stavljeni pod strožu kontrolu, a neregistrovani vozači jednom za svagda postati prošlost.
U Ministarstvu trgovine i usluga veruju da će Uredbom Vlade Srbije, koja obavezuje taksiste i predstavnike još 13 delatnosti da do kraja godine nabave fiskalne kase, biti suzbijena siva ekonomija >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << koja je naročito među taksistima odavno uzela maha. Tako će se, smatraju, stvoriti uslovi za ravnopravnu tržišnu utakmicu i uvođenje reda u ovoj profesiji.
I u Direkciji za javni prevoz tvrde da će fiskalizacija smanjiti mogućnost manipulacije prilikom određivanja cene prevoza. Naglašavaju i da još ne znaju ko će finansirati uvođenje fiskalnih kasa – grad ili sama taksi udruženja.
– Ako neko otvori kiosk, ko plaća fiskalnu kasu? Vlasnik kioska ili država? – pita Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz, sugerišući da bi taksisti trebalo da finansiraju fiskalizaciju svojih vozila.
On, ipak, ostavlja mogućnost da grad i taksi udruženja postignu nekakav dogovor o uvođenju fiskalnih kasa i ističe da bi taksisti ubuduće morali u automobilima da imaju i GPS uređaje, koje od juče u vozila ugrađuju vozači „Beogradskog taksija”.
Zlatan Zlatković, vlasnik ovog prevoznika, kaže da je posedovanje GPS-a trebalo da bude obaveza svih taksista, ali da je grad od toga iz nekog razloga odustao. Umesto toga, kaže, država se opredelila za fiskalizaciju koja, smatra, neće skoro zaživeti.
– Nerealno je da do kraja godine 15.000 taksista, koliko nas ima u Srbiji, nabavi fiskalne kase. Uostalom, zašto se krenulo od nas? Zašto prvo ne fiskalizuju GSP i minibuse? – pita Zlatković.
Za razliku od njega, Miodrag Miljković, vlasnik „Alo taksija”, podržava uvođenje fiskalnih kasa u taksi vozila, ali je ubeđen da će to morati da finansiraju udruženja, odnosno vozači.
– Jedno je sigurno – posle fiskalizacije ljudi će videti da ne zarađujemo 1.000 do 1.500 evra, kao što se priča – zaključuje Miljković.
N. M.
[objavljeno: 20/03/2009]