Beogradske priče: Obuća prethodnih vremena

Izvor: Večernje novosti, 16.Jan.2019, 13:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beogradske priče: Obuća prethodnih vremena

Pre rata trendovi bili slični današnjim, ali su ipak među najprodavanijim artiklima ipak bili gumeni opanci POSMATRAJUĆI međuratne reklame lako uviđamo da se naši preci nisu obuvali mnogo drugačije od nas. Pomodnost ponekad malo drugačije uobliči izgled cipela, ali pošto moda ima svoje cikluse i sklonost ka vraćanju na staro, neke reklame iz tridesetih godina prošlog veka lako nas ubede da se stvari nisu mnogo promenile.PROČITAJTE JOŠ - Beogradske priče: Praktični >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << saveti starog doba Rasprodaje su imale svoje cikluse koje lako prepoznajemo i danas, na smeni sezona iz toplih u hladne trgovci gledaju da isprazne magacine i da se ratosiljaju robe koju nisu prodali, tako da zimska obuća na proleće postaje naprasno jeftinija, baš kao što u jesen postaje tražena.PROČITAJTE JOŠ - Beogradske priče: Vozarev krst obojen u crveno Jedino što se izmenilo u beogradskim oglasima i izlozima jeste artikal koji je odavno potisnut, a to su opanci. Do tada uobičajena srpska obuća i dalje je bila u trendu ali, za razliku od one, tradicionalne, bila je - gumena. Opanci od gume bili su tražen i dragocen artikal, najzad, i Beograd je bio mnogo drugačiji nego danas. U to, predratno doba prestoni grad je dosezao oko 300.000 stanovnika, a već posle Slavije počinjale su njive i voćnjaci. Mnoga naselja koja danas poznajemo kao prigradska, u to vreme bila su isključivo ruralna, to su bila sela u okolini prestonice. Industrijske zone, kao što je bila posleratna Rakovica i okolina, u ono doba bile su prepune povrtnjaka, voćnjaka i poljoprivrednih domaćinstava koja su živela tako što su snabdevala gradske pijace. Uz takvu strukturu stanovništva i njihove potrebe, gumeni opanci bili su idealna obuća koja je bila neophodna mnogima koji su se zvali Beograđanima. OGLASI MARKETING onog vremena bio je baziran uglavnom u dva pravca. Bogat izlog bio je uobičajen način da trgovci privuku mušterije, a drugi je bilo oglašavanje u štampi. Između dva rata dominantni listovi bili su "Politika" i "Vreme". Na ovaj drugi list se oslanjamo putem dokumentacije "Borba" koja čuva predratne primerke štampe "Vremena" iz onog doba.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.