Izvor: Politika, 08.Jan.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Austrijanci grade most preko Save

Most preko Ade Ciganlije, kako saznaje "Politika", gradiće najverovatnije jedna od dve austrijske firme, "Štrabak" ili "Por" (koja je u konzorcijumu sa austrijskom "Alpinom" koncesionar na izgradnji autoputa Horgoš - Požega). Rezultati tendera još nisu objavljeni, ali se među građevincima već uveliko spekuliše da su ponuđeni iznosi, sa razlikom od nekoliko procenata, znatno veći od prvobitne procene vrednosti mosta koja je između 80 i 90 miliona evra. Budući da se konkursna komisija >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << još nije oglasila, u Direkciji za građevinsko zemljište, raspisivaču međunarodnog tendera za sačinjavanje glavnog projekta i izgradnju same ćuprije, navodne razlike u sumama nisu hteli da komentarišu.

Potvrdili su jedino da su u najuži izbor ušli pomenuti austrijski giganti posle pretkvalifikacionog tendera na koji se u oktobru prijavilo osam firmi iz šest zemalja: Austrije, Nemačke, Italije, Rusije, Mađarske i Hrvatske.

- Ceo postupak je u daljoj nadležnosti stručne komisije Direkcije, koja bi trebalo da donese konačnu odluku o tome koja firma će graditi most. Komisija nema nikakav rok do kojeg bi trebalo da donese odluku. Izvesno je samo da kakvu god odluku donesu, ona mora da ide na potvrdu u Evropsku banku za obnovu i razvoj. To je propisana procedura koja mora da se poštuje - kaže Nenad Bajić, šef informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište.

Radovi na mostu, kao što je poznato, biće finansirani uglavnom iz kredita Evropske banke, pa svi građevinski poduhvati moraju biti usklađeni sa njenim pravilima, koje je prihvatila naša država. Izvođači ostalih radova, koje plaća Skupština grada, biće birani na domaćem konkursu i u skladu sa našim zakonima.

Prema dosadašnjim proračunima, celokupna investicija, što podrazumeva most sa prilaznim saobraćajnicama, trebalo bi da košta 161.100.000 evra. Pri tom 69.600.000 evra treba da bude obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a iz gradskog budžeta 87.900.000 evra. Tri miliona evra je donacija Evropske agencije za rekonstrukciju, a 600.000 evra Evropske banke za obnovu i razvoj.

Za most je planirano 85.000.000 evra, prilazni putevi bi koštali 65.000.000, za projektovanje je namenjeno sedam i po miliona, a preostalih 3.600.000 evra za upravljanje celokupnim programom i tehnički nadzor.

Kako će biti premošćene eventualne razlike između planiranih i ponuđenih iznosa ostaje da se vidi. Ne bi bilo dobro da se obistine tvrdnje velikog dela stručne javnosti koja je svojevremeno upozoravala da bi zbog komplikovanog inženjerskog rešenja grandiozni most preko Ade Ciganlije mogao da bude daleko skuplji nego što je to planirano.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.