
Izvor: Glas javnosti, 07.Jul.2008, 09:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Užičani razočarani, Pešterci „na konju“
Užičani i Zlatiborci i definitivno su „izvisili“ za autoput koji će Beograd i Vojvodinu povezati sa Jadranskim morem! Odluka Republičke revizione komisije obelodanjena sredinom prošle nedelje pokazala je i da će autoput od Beograda ka Crnoj Gori i Jadranskom moru zaobići i Užice i Zlatibor i to u širokom luku, ali i da su sva obećanja političara iz Beograda koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << su proteklih godina, naročito pred izbore, obilazili Užice i Zlatibor i na sav glas obećavali - dobićete autoput, bila samo - kupovina glasova.
Umesto pored Užica i preko Zlatibora, autoput Beograd - Jadran, prema konačnoj odluci Republičke revizione komisije, od Požege skrenuće ka Arilju, proći severoistočno od Ivanjice, ići dolinom Moravice, a onda pored Kovilja, Biočana i Duge Poljane izaći na Peštersku visoravan.
Jedni ljuti - drugi srećni
I dok u Užicu na kriju razočaranje, Blagoje Kuč iz sela Krajukića Bunari na Pešteru, pored kog će autoput proći, kaže da se odluci revizora „obradovalo i staro i mlado u tom kraju“.
- Autoput znači preporod za ceo ovaj kraj, znači zaustavljanje iseljavanja, znači bolji život. Put će dati novu šansu narodu ovog dela Srbije, nadamo se da će ponovo krenuti izvoz zdrave hrane iz ovih krajeva, da će ljudi početi da se vraćaju - kaže Kuč.
Užičanima i Zlatiborcima, a posebno stanovnicima Nove Varoši, Priboja, Prijepolja, slaba je uteha objašnjenje koje je u međuvremenu stiglo iz Beograda da „Užice nije na gubitku“ i da će dobiti autoput jer je prostornim planom Srbije predviđena izgradnja autoputa u punom profilu od Pojata, preko Kruševca, Trstenika i Kraljeva do Preljine, a zatim preko Požege i Užica ka Republici Srpskoj.
Ukradena budućnost
- Možda postoji plan i za taj autoput, ali kada će se on graditi, kada još nije izvesna ni gradnja autoputa od Požege ka Jadranu. Taj put bio nam je poslednja nada da će krenuti razvoj ovog kraja, da će biti zaustavljeno iseljavanje - opšta je ocena razočaranog naroda od Užica do Nove Varoši.
Vest da će, da bi izašli na autoput ka Jadranu ili ka Beogradu, magistralom morati da putuju tridesetak kilometara, do iza Požege, ovih dana zgranula je Užičane. Odlazeći gradonačelnik Tihomir Petković (DSS) javno je, čim je obelodanjeno da je umesto varijante autoputa pored Užica odabrana ona koja vodi na Ivanjicu, pozvao ministra Mlađana Dinkića, koji je pred majske izbore na Gradskom trgu u Užicu obećao Užičanima da će „dobiti autoput“, da sada objasni „zašto je narodu ovog kraja dao lažnu nadu o prosperitetu“.
- Čitavom ovom kraju ukradena je budućnost. To je loša vest i za buduće generacije koje će živeti u ovom kraju - izjavio je Petković.
ILIĆEVO OBEĆANJE
U pričama da li će budući autoput prođi jednim ili drugim pravcem poslednjih godina aktivno je učestvovao i ministar Velimir Ilić.
Užičani još pamte njegovu izjavu iz juna 2005. godine prema kojoj - budući autoput od Beograda prema Jadranu „ni u kojoj varijanti neće mimoići Užice“.
Na sastanku u Čačku, te godine, Ilić je poslanicima iz užičkog kraja i predstavnicima osam opština zainteresovanih za zlatiborski pravac pomenuo i moguću kompromisnu varijantu prema kojoj bi autoput od Užica išao na Novu Varoš, a onda skrenuo ka Sjenici i Pešteru, i tako se približio Ivanjici.
Ekonomija, a ne politika
I dok su u Užicu, na Zlatiboru i u Novoj Varoši potpuno svesni koliko gube činjenicom da će ih autoput Beograd - Jadran zaobići, u Novom Pazaru, Sjenici, Ivanjici, Tutinu tvrde da je odluka da se usvoji varijanta autoputa kroz njihov kraj - prava i da je odluka doneta zbog ekonomskih, a ne političkih razloga.
- Autoput preko Peštera doneće preporod ovom kraju, daće novu šansu za razvoj poljoprivrede, stočarstva, turizma na Goliji. Nadam se da će sa razvojem nestati i politički problemi koji opterećuju ove krajeve i da će rezultat svega biti stabilnija i jača Srbija - kaže Rato Filipović, biznismen iz Novog Pazara, vlasnik Industrije mesa „Golija“ u Raški.
Mujo Muković, potpredsednik SDP-a, izjavio je ovih dana da čelnici stranka iz ovog dela jesu godinama lobirali da autoput prođe trasom koja je usvojena, ali samo na osnovu ekonomskih razloga.
- Autoput je nešto najlepše što nam se dogodilo. Svi argumenti govorili su da je trasa preko Peštera kraća, jeftinija, da će pokrenuti razvoj ovog ogromnog, a zapostavljenog kraja - izjavio je Muković.
Usvojeno rešenje da autoput ode na Ivanjicu i preko Peštera, a da varijanta „zapad“, po kojoj bi ova saobraćajnica prošla preko Mačkata, Čajetine, Zlatibora, Jasenova i Burađe, a onda pored Kokinog Broda i Nove Varoši izašla na Sjenicu i definitivno bude odbačena, izazvala je razočaranje i u Novoj Varoši, Priboju, Prijepolju...
Magistrala od Borove Glave do Kokinog Broda jeste generalno rekonstruisana pre dve godine, skočile su i cene placeva na Zlataru, na ovoj planini letos je više turista, ali sve je to sitno prema nadi koju je ovom kraju donosila najava izgradnje autoputa i koja je sada nestala.
На обележавању 20 година матуре у Ужичкој гимназији добили смо монографију Ужичке гимназије.У њој један интересантан детаљ.Ужице је крајем 19 и почетком 20 века сматрано Српским Сибиром!Сада је стање нешто боље али ни из близа као у другим местима која гравитирају Ужицу.Села око Ужица су опустела.Ретко се ко рађа али се неумитно умире.Ужице је остало без великих фирми у процесу транзиције.У моме родном селу сада у школу иде 50-ак ђака а у моје време нас је било око 800.Статистика је суморна и неумољива.Тадићевим и Поношевим "реформама" је укинут гранизон Војкске Србије у Ужицу.Вероватно зато што је то Поношу,иначе Хрватском држављанину,било прво радно место.Као што рече у једним новинама није ни знао где је Ужице.Нема више ни "Елекродистрибуције"која је сада у Краљеву и предано на латаници испоставља рачуне.Нема ни фудбалски клуб у неком завиднијем рангу такмичења.Нема ни некада чувене "Ракете",једне од водећих превозничких фирми.И у политичком смислу Ужичани су увек били на контра страни,без неког лидера.А и оно што је понекада било у врху Власти не може служити на част Ужичанима.Типичан пример је Наташа Мићић.Није на време рађено и сада је изгледа касно.
zasto mi deluje da ti ne zivis u svome rodnom mestu?
a zasto je to bitno da li on zivi u svom rodnom mestu?
na svoje pitanje odgovori sam. ti valjda znas zasto imas neki utisak...
a ako imas nesto da napises na sadrzaj bakijevog posta - napisi, ako ne, onda bolej nemoj ništa ni da pišeš...
Наравно да не живим у свом родном крају,али увек одем када могу.А то што не живим је природа посла и занимања,тако да сам до 1996.године живео и радио по потреби службе у Хрватској,Словенији,БиХ и Црној Гори,да би на крају успео да дођем у Србију.
ma kakav crni autoput i jedan i drugi i treci i bilo koji.
ni jedan se nece zavrsiti. a ako se i zavrsi nece se koristiti.
cena nafte ide u nebo! i taj trend nema sanse da se promeni. a sa skupom naftom je skuplja i gradnja i manje saobracaja!
ako se tome doda da je raspolozive nafte sve manje i manje i da ce se taj trend samo ubrzati onda je jasno da su price o autoputevima cista glupost!
Dejane,
O ekonomiji vidim dosta znas, a komnetar ti je na mestu. Mozda ce ljudi lebdeti ili dobiti krila ako je gorivo skupo.
Tvoj komentar je prava kompletna nebuloza i glupost.
nebuloza i glupost? samo tako s neba pa u rebra?
pa dokazi pametnjakovicu...
Koju cenu nafte, ali i ostalih energenata zi ocekujes u blizoj i daljoj buducnosti? AN koji nacin ce se cena nafte smanjiti? A, ako se ne smanji, koliko ce saobracaja biti u toj bliskoj i daljoj buducnosti?
Jer se i ti nadas da ce naftu zameniti nesto "drugo"? Sta to drugo i koliko osnova ima to "drugo"?
Ili se mozda nadas da ce nauka vec naci resenje? ;) Nesto mi govori da je ovo zadnje ;)))
Samo se ti nadaj...
Sta ti mislis koliko nafte je ostalo da zadovolji sve vece zahteve sirom sveta? ajde lupi cifru, posto ocigledno nemas blage veze s podacima...
ono o lebdenju necu ni da komentarisem, jer to ne zasluzuje, doduse i ovo je neki komentar...
A ni ti nisi zasluzio odgovor...
Ne gledajuci ekonomske razloge za trasu auto puta preko pesterske visoravni,deluje mi nesto cudno.Kaze se da je taj predeo sa netaknutom prirodom.Ukoliko tuda prodje auto put,zna se sta se desava.Izgradnja infrastrukture,pratecih objekata,izgradnja pored puta,hilade vozila,izduvni gasovi,vibracije,i hiljadu nus efekata.Znaci jos jedna prirodna oaza Srbije nestaje.
Pa ako ga vec prave stranci nek naprave obe varijante,tj nek se na kraju grana na dva dela,kad ga vec pravite napravite kako treba!
Јао какви су ови наши политичари мајстори за бацање песка у очи! Човек би помислио да су већ завршили деонице МЕЂУНАРОДНО ВАЖНИХ коридора до Мађарске, Бугарске, и Македоније, а о обилазници око Београда да и не говоримо. А где им је та неспорна деоница до Пожеге, зашто ТО до сада није урађено? Све је ово "трла баба лан" ... КО зна колико ће се још влада променити пре него што ауто-пут стигне од Београда и до Западне Мораве а камоли даље према Црној Гори, без везе се палимо и ложимо...
Sta se bunite EREEE,fasista Tadic vam lepo spustio pa gflasajte opet za njega.Vazno je da on razvija tamo gde ima politicku pozadinu i pomoc pri formiranju vlade.Bio vam je dobar kada vam je delio pomoc uoci izbora,kada vam je u sred Uzica obecao lepu buducnost ,auto put i mnogo stosta.Tako vam i treba glasajte opet za njega,Velja vam je los samo sto je iz Cacka a poznato je koje je rivalstvo izmedju vas i njih.Sta vam je ona nabedjena Uzicanka donela,nista samo vas je lagala.Neka bas mi je drago sto su vam bacili prasinu u oci.Ja samo mogu da se nadam da ce moje unuce za nekih 30 godina,doci sa autoputa do svoje kuce sa one strane Zlatibora,N Varos,Prijepolje Priboj.Kako vas bre nije sramota da nesta pricate,glasali ste za fasistu Tadica najvece zlo Srbije.
autoput je naravno kao rtakav danas,trenutno...i relativno,vazan!ali, obzirom na situaciju sa cenom nafte(koja ne obecava nista bolje sutra-kao buducnosti ovoga veka!!??)zasto se ozbil;jno i ubrzano ne razmislja o bilo kom drugom, novom ili starom ,nacinu prevoza!!???zasto se drzavno vodjstvo ne angazuje vise na pronalazenju i istrazivanju najboljeg,najisplativijeg,najnovijeg ,najsavremenijeg najinteresantnijeg resenja,pre svega u smislu ikskustava sa novitetima na tu temu ,zemalja koje su otisle najdalje i postigle najvise po tom pitanju!!!???...sta bi trebalo da budu prioriteti u tom smislu!?.. kao prvo:smanjiti potrosnju goriva za prevoz,smanjiti zagadjenje i buku,a ostvariti sto veci (ugodniji i bolji !)prevoz ljudi i roba!!ugledajte se na japan po tom pitanju!!!ultra brzi vozovi,koji prevoze tone roba i hiljade putnika,brzinom od 400 - 500km na cas?!saradnja sa naucnicima,drzavama i nacijama koje veruju u buducnost suncane,vodene,kao i energiju vetra-donela bi nam u buducnosti ozbiljne i nevidjene ustede obzirom da srbija, koja je prostorno relativno mala zemlja,ima svega toga u izobilju!!!u americi na svim prostorima gde prirocdxa to omogucava kao naprimer na putevima od la-a prema vegasu -freeway 15.kao i freeway 14.prema mamut planini i nevadi,sve "vetrovite"tacke palnina, brda i dolina su apsolutno "posuml;jene"betonskim banderama -nosacima na cijem vrhu se pod vetrom okrecu trokraki propeleri i proizvode zavidne kolicine elektricne energije!!!sta se ceka na prostorima gde duva kosava,sa pesterskim,zlatiborskim,golijinim vetrovima gde se bacaju milioni megavata-jer niko ne razmislja kako da to iskoristi!?...zasto se ne insistira na ulaganje u ispitivanje suncane energije u zemlji gde se u poslednjih 15-20 godina osweca ozbiljne promene klimatdskih uskova -sunce przi preko cele godine,a zime su sve blaze!???...ovako bi mogao d0o sura ,ali vreme trci i ne staje-dok smo mi ocigledno u nekom letargicnom,"nacionalnom"snu ,koji ce da nas sutra kostati i previse jer kao mi uvek-KASNIMO!!!
odgovor za JOKER-a
zasto ovo , zasto ono
zato gospodine sto je nase pliticare postavila ista ona ekipa iz amerike i engleske koja vlada iz sijenke i je postavila politicae u americi i engleskoj i koja upravo iz cistog mira radi na tome da cijene nafte odu u nebo.
tako i u americi nema nafte, gorivo je sve skuplje, ali niko se jos nije javio da pravi kola na struju ili neki drugi pogon, vec svi opet prave na naftu.
znaci da onaj ko ima moc i kontrolu zeli da je ima jos vise, a ti i ja da zavisimo od njegove milosti dok god smo zivi.
mislim da znas na koga mislim.
pozdrav.
dzaba vama te price o ljudima iz senke, kad to ovde izgleda malo njih razume!!!! Za njih Evropa (i ceo taj sistem) nema alternativu..... Nazalost!