Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Feb.2013, 12:22 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Traže smenu Drobnjaka zbog izjave o znacima na putu
BEOGRAD -
Srpski komitet za bezbednost saobraćaja zatražio je danas od Vlade Srbije da smeni generalnog direktora JP Putevi Srbije Zorana Drobnjaka zbog izjava povodom dve teške saobraćajne nesreće na deonici autoputa Beograd-Subotica gde se gradi naplatna rampa.
"Srpski komitet za bezbednost saobraćaja zahteva od Vlade Srbije da bez odlaganja smeni Drobnjaka sa čela JP Putevi Srbije kako zbog pomenute >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << izjave, tako i zbog ostalih propusta vezanih za bezbednost puteva", navodi se u saopštenju Komiteta.
Komitet je ocenio da je izjava Drobjaka data Blicu povodom saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile 22. i 23. februara na pristupnoj saobraćajnici autoputa Beograd-Subotica kod Novog Sada, u kojima je jedna osoba poginula, a tri osobe povređene, "neprimerena i nedopustiva".
"Osim što je sporni intervju usmeren na izbegavanje krivične odgovornosti zbog propusta odgovornih u JP Putevi Srbije, on predstavlja grubo vređanje žrtava saobraćajnih nezgoda i njihovih porodica", ocenjuje se u saopštenju.
Drobnjak: Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač
Na pitanje novinara Blica zašto stubovi na spornom delu autoputa nisu obeleženi na vreme, već tek nakon nesreća, Drobnjak je odgovorio:
"Ništa vi ne razumete. Tu treba da se postavi struja. A kablove nam kradu. Ali, sad ćemo da postavimo, pa i neka ukradu. Kada je reč o nesrećama, na autoputu postoje putokazi za naplatnu rampu i da se brzina smanji. Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač. Ali, ne može da ih vidi ako vozi 200 na sat. Da je vozio koliko je ograničenje, 40 ili 60 na sat, i udario, ništa im se ne bi dogodilo", rekao je Drobnjak.
Srpski komitet za bezbednost saobraćaja ocenio je da je takva izjava ujedno i vređanje žrtava.
"Kada Drobnjak izjavljuje da bi 'stubove video i ćorav vozač', iako ti stubovi nisu bili označeni odgovarajućom signalizacijom, i nisu bili osvetljeni na odgovarajući način, odnosno nisu bili obeleženi materijom visoke vidljivosti, on vređa ne samo stradale na tim stubovima već i zdrav razum svih građana Srbije, a naročito stručne javnosti", navodi se u saopštenju.
Komitet: Nijedna dubinska analiza saobraćajnih nezgoda u protekle tri godine
Komitet je ocenio da, uprkos zakonskoj obavezi, Putevi Srbije nisi izvršili nijednu dubinsku analizu saobraćajnih nezgoda sa poginulim u protekle tri godine.
Od Drobnjaka je zatraženo i da odgovori zašto su nakon tragičnih događaja ispred stubova postavljene vertikalne zapreke sa treptačima.
"Zašto Drobnjak pravda nefunkcionisanje javne rasvete na tom mestu navodnom krađom kablova, ako je javna rasveta na tom mestu nepotrebna, čak i ćoravim vozačima", navodi se u saopštenju.
U subotu uveče, oko 21 sat, na ovom mestu život je izgubila tridesetogodišnja B.M. iz Vrbasa, kada je automobilom marke "seat ibica" udarila u betonski stub buduće naplatne rampe. Pre toga, u noći između četvrtka i petka, na istom mestu u skoro identičnoj saobraćajnoj nesreći, povređena su tri pevača Zvezda Granda, koji su se sa humanitarnog koncerta u novosadskom Sportsko-poslovnom centru "Vojvodina" vraćali za Beograd.
"Putevi Srbije" su obilaznicu oko Novog Sada na kojoj su se dogodile nesreće otvorili 21. novembra 2011. godine, ali su upozorenja i signalizaciju postavili tek pre dva dana i to samo u smeru u kome su se dogodile nesreće.
Na spornoj raskrsnici ovog jutra bila je dežurna ekipa Radio-televizije Vojvodine, a novinarka RTV Nataša Grabež je u razgovoru sa stručnjakom za bezbednost na putevima Zoranom Alimpićem iz Agencije za bezbednost saobraćaja saznala da bi izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja mogle doprineti sigurnijim putevima kod nas.
Okanović: Pritisak na tužilaštvo nakon udesa na auto-putu
Na javno tužilaštvo u Novom Sadu vrši se pritisak da ne pokrene postupak protiv odgovornih lica u preduzeću Putevi Srbije zbog dva udesa na auto-putu Novi Sad-Beograd, rekao je danas direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
"Po nezvaničnim informacijama, vrši se jako veliki pritisak na javno tužilaštvo u Novom Sadu da ne pokrene postupak protiv odgovornih u Putevima Srbije", rekao je Okanović za agenciju Beta.
Okanović je dodao da tužilaštvo ima dovoljno materijala za pokretanje postupka protiv odgovornih u Putevima Srbije po članu 295. Krivičnog zakona Srbije.
"Neodržavanje puteva, tako da se na njima ne može bezbedno odvijati saobraćaj, krivično je delo", naveo je Okanović.
Okanović kaže da je 2011. godine u Srbiji bilo 14.200 saobraćajnih nesreća u kojima je bilo poginulih i povređenih, a u samo tri slučaja je pokrenut krivični postupak protiv putara.
"Ako bismo uzeli u obzir da su u samo tri slučaja odgovorni putari, to bi značilo da imamo najbolje i najbezbednije puteve u Evropi što, očigledno, nije slučaj", ukazao je Okanović.
Okanović je podvukao da javno tužilaštvo mora da propuste putara tretira podjednako ozbiljno kao postupke nesavesnih vozača.
"Upravljač puta je odgovoran za bezbednost na putu i on ima zakonsku obavezu da nakon svake nesreće napravi dubinsku analizu i utvrdi da li postoji neka greška na putu. Taj zakon je na snazi već tri godine, a Putevi Srbije niti jednom do sada nisu napravili tu vrstu analize", rekao je Okanović.
Pogledaj vesti o: Autoput
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...







