Skuplji kilometri asfalta do Gradiške

Izvor: Blic, 02.Apr.2009, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Skuplji kilometri asfalta do Gradiške

BANJALUKA - Rukovodstvo „Puteva RS” još nije odlučilo da li će biti odobren zahtev izvođača na drugoj deonici autoputa Banjaluka-Gradiška o povećanju cene radove, rečeno nam je u JP „Putevi RS”. Direktor ove firme Mladen Lazendić ranije nam je potvrdio da su tri izvođača tražila dodatnih deset do 15 odsto novca u odnosu na dogovorenu cenu iz osnovnog ugovora, odnosno još osam do 12 miliona evra. Ugovorena cena za gradnju 26,5 kilometara druge deonice autoputa >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << je 79,5 miliona evra.

Lazendić nam je u decembru rekao da su firme „Konstruktor” iz Splita, „Integral inženjering” iz Laktaša i italijanski „Vidoni” pravdali zahtev cenama nafte koja je bila različita kada je ugovor potpisivan i kad su izvođeni pojedini radovi. U resornom ministarstvu su tad rekli kako nisu upoznati sa zahtevom, tvrdeći da je to „nelogično, jer je cena nafte drastično smanjena”. Međutim, sad u „Putevima RS” kažu da „u zahtevu izvođača radova piše da je građevinski materijal na svetskom tržištu poskupeo zbog čega traže još novca za materijal koji su nabavili i utrošili u radove”.

„Proveravamo da li su njihovi zahtevi opravdani. Ako budu, poslaćemo ga resornom ministarstvu i Vladi RS koji su investitori „, objasnila je portparolka „Puteva RS” Natalija Popadić. Ona nije mogla da kaže na koji način će se eventualno obezbediti dodatni novac za drugu deonicu autoputa, kao ni da li će se Vlada dodatno zadužiti kod onih banaka od kojih je i uzela kredit za autoput.

Ugovor sa ova tri izvođača o gradnji druge deonice podeljene u tri lota potpisan je u decembru 2007, radovi su počeli 28. marta 2008. Dogovoreno je da autoput bude završen najkasnije do 31. decembra 2010.

U Republičkoj upravi za geodetske i imovinsko-pravne poslove kažu da su na autoputu rešili sve imovinsko-pravne odnose, osim tri lokacije koje se nalaze na prilaznim mestima na autoputu. „To ćemo uskoro rešiti, ali nerešene lokacije ne smetaju radnicima koji prave autoput”, rekao je direktor Uprave Tihomir Gligorić.

Autoput Banjaluka-Gradiška praktično neće imati funkciju ako ne bude napravljen most na Savi na granici sa Hrvatskom. Projekat za taj most ne postoji, a u „Putevima RS” kažu da tu dokumentaciju rade hrvatske institucije.

Završena radna verzija projekta za autoput do Doboja

U „Putevima RS” kažu da je Institut za građevinarstvo Hrvatske (IGH) dostavio radnu verziju projekta za autoput Banjaluka-Doboj koji treba da gradi austrijska kompanija „Štrabag”.

Po rečima portparolke „Puteva RS” Natalije Popadić, radnu verziju projekta trenutno revidira Institut za građevinarstvo Banjaluka. „Putevi RS” sklopili su ugovor sa IGH iz Zagreba koji ima rok da do 17. juna završi konačan projekat za autoput Banjaluka-Gradiška čija dužina je predviđena na 72 kilometra.

Direktor Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Tihomir Gligorić kaže da su na predviđenom autoputu rešili sva tehnička pitanja, a da za par dana počinju za rešavanjem imovinskih poslova. Eksproprijacija zemljišta koštaće oko 72 miliona KM, a radovi na autoputu oko 490 miliona evra. Predviđeno je da gradnja počne sredinom godine.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.