Izvor: Radio 021, 12.Nov.2019, 13:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Savić: Tolerisanje vožnje 150 km/h može stvoriti problem u sudskoj praksi

Izjava Zorana Drobnjaka, direktora Javnog preduzeća "Putevi Srbije", da će Ministarstvu unutrašnjih poslova predložiti da se na autoputevima toleriše prekoračenje brzine umesto da se ta oblast uredi zakonskim normama, podelila je stručnu javnost.

Kako piše Danas, dok jedan broj eksperata tvrdi da je reč o neubičajenoj inicijativi koja bi u slučaju da počne da se primenjuje izazvala brojne pravne probleme >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << u slučaju saobraćajnih nesreća, drugi smatraju da je tolerancija prekoračenja brzine u određenim slučajevima uobičajena u razvijenim zemljama, pa bi to trebalo da se primenjuje i u Srbiji.

Prema Drobnjakovim rečima, biće predloženo da se na delovima auto-puta gde je znakom predviđeno 130 kilometara na čas toleriše vožnja od 150 kilometara na sat, a da će na delovima gde je maksimalna brzina, primera radi, 100 kilometara na čas, moći da se vozi 120. Kako je rekao, to neće važiti za tunele, gde je ograničenje 80 kilometara na sat.

Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić kaže da nije sporno da se poveća brzina na određenim deonicama gde je to bezbedno, ali da ne postoji nijedan razlog da se to zakonski reguliše. Prema njegovim rečima, bilo bi apsolutno pogrešno da se ne donese zakonsko rešenje o povećanju maksimalne brzine vožnje na autoputevima.

"To do tančina treba zakonski regulisati, kao što je to slučaj i do sada. Ukoliko ne bi došlo do toga našli bi se u situaciji da bi u pravnoj sferi, primera radi, prilikom tužbi na sudovima dolazilo do problema. Kao što je poznato, sudije sude na osnovu zakona i propisanih pravila, a ne usmenih preporuka o tolerisanju brzine kretanja vozila u konkretnom slučaju. Ako bi došlo do saobraćajne nezgode, da li bi sudiji bilo šta značilo što policija toleriše kretanje automobila pri brzinama od 150 kilometara na sat kada je aktuelnim zakonskim rešenjima propisano da ta brzina ne bude veća od 130 kilometara na sat. Stoga je potrebno precizno propisati sve do tančina da ne bude zabune", dodaje Savić.

Međutim, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić za "Danas" poručuje da prekoračenja brzine u određenim slučajevima policija toleriše u drugim zemljama, pa nema razloga da tako ne bude i u Srbiji.

"Naši autoputevi su sada dobri i na nekim deonicama je sasvim bezbedno voziti brzinom od 150 kilometara na sat. Kako sam ja razumeo, direktor 'Puteva Srbije' je shodno tome rekao da će predložiti nadležnima da tolerišu ta prekoračenja kada za tako nešto postoji mogućnost, odnosno kada ne stvara probleme u vožnji. Međutim, to istovremeno ne znači da treba menjati zakonske propise. Svugde u razvijenim zemljama ograničena je maksimalna brzina kretanja na 130 kilometara na sat. Tako treba da ostane i kod nas, ali tamo gde u praksi postoji mogućnost da brzina bude veća, odnosno 150 kilometara na sat, takve brzine treba tolerisati ali samo u slučajevima kada policija proceni da ne ugrožavaju bezbednost saobraćaj", zaključuje ovaj profesor.

Autor: Danas

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.