Izvor: N1 televizija, 17.Nov.2017, 00:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Putevi loši, a putari nikada krivi za saobraćajne nezgode?
Na neotvorenom delu autoputa Ub - Lajkovac, betonska barijera bila je uklonjena iz nepoznatih razloga - to je bilo dovoljno da jedan automobil nastavi da se kreće do mesta gde kolovoza više nema. Epilog - jedna osoba je poginula, dve su povređene.
Izvor: N1
Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović rekla je da su u Putevima Srbije smenjeni zaduženi za nadzor na neotvorenoj deonici i da će odgovorni >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << za tu tragediju biti procesuirani.
"To je velika tragedija, svaki život koji se izgubi je velika tragedija. Nadležni organi, policija i tužilaštvo rade svoj posao. Zaštitna bankina teška 3,5 tona je tamo bila. Sačekaćemo da vidimo šta će reći nadležni organi, a svako ko je odgovoran, odgovaraće. Odgovornost uvek ima svoje ime i prezime", rekla je Mihajlović.
U Srbiji se godišnje dogodi između 40 i 50 hiljada saobraćajnih nezgoda i udesa. Putevi u Srbiji spadaju među najlošije u Evropi, međutim putari nikada nisu pozvani na odgovornost. A dokaza nije da nije bilo, ipak umesto u sudnicama o tome se raspravljalo u medijima. I slučajevi sa najtežim posledicama ostali su mrtvo slovo na papiru.
Tri pevača Zvezda Granda 22. februara 2013 godine povređena su u saobraćajnoj nesreći na auto putu Novi Sad - Beograd kada je automobil, na neosvetljenom delu autoputa, naleteo na takođe neosvetljene i neobeležene betonske stubove za buduću naplatnu rampu. Samo dan kasnije tridesetogodišnja žena iz Vrbasa poginula je na istom mestu, kada je automobilom udarila u neobeležen betonski stub buduće naplatne rampe.
Posle tih nesreća direktor preduzeća Putevi Srbije Zoran Drobnjak - koje je zaduženo za održavanje dela autoputa gde su se dogodile, pitao se - „šta je problem”?
"Ti stubovi su bili lepo ofarbani u crveno-belo. Pa šta ako je bio mrak, video bi ih i ćorav vozač. Ali, ne može da ih vidi ako vozi 200 na sat. Da je vozio koliko je ograničenje, 40 ili 60 na sat, i udario, ništa im se ne bi dogodilo", rekao je Drobnjak.
Posle te izjave direktor se izvinio porodici nastradale, a stručnjaci Automoto saveza utvrdili su da je vidljivost stuba u koji su automobili udarali sedam puta manja od standardne, a refleksija svetlosti je 500 puta niža od minimalne.
I tu nije kraj nesrećama na neadekvatno obeleženim putevima u izgradnji. U junu 2014. godine u Batajnici, na delu autoputa ka Novom Sadu koji je u tom momentu bio u izgradnji život je izgubilo pet mladića. Gradilište nije bilo adekvatno obeleženo, a nije bilo ni peščanih barijera koje bi sprečile prolaz automobila ka ponoru.
"Da je to bilo obezbeđeno na adekvatan način onako kako je to bilo promenjeno posle tri dana, i odrađeno sa 2 - 3 peščane zaprege, s vodenom preprekom, itd, oni ne bi mogli da dođu do tog betonskog mosta. Drugačija stvar je kad se vi zakucate u peščanu barijeru a drugačija stvar kad se zakucate u betonski stub", kaže otac jednog od nastradalih mladića.
Roditelji nastradalih mladića podneli su krivične prijave protiv odgovornih u javnom preduzeću Putevi Srbije koji upravljaju putevima u zemlji, kao i odgovornih u građevinskim preduzećima Planum i Ratko Mitrović - Niskogradnja, koji su bili zaduženi za postavljanje signalizacije. Sudski postupak je još u toku.
Signalizacija neretko izostaje i na završenim putevima. Novembra 2014, troje mladih poginulo je kada je vozilo u beogradskom naselju Ada Huja na mestu gde se put završava, ali gde ni jedna oznaka na to ne ukazuje - nastavilo dalje - pravo u Dunav. Ubrzo se na istom mestu dogodila još jedna nesreća - sa troje povređenih.
Krivima su proglašeni vozači - zaduženi za održavanje i obeležavanje puteva nikada nisu ni pozvani na odgovaraju.
Vozači su jedini krivci i u nesrećama kada na putu nije očišćen led. Kao kada je 2012. u sudaru kod Požarevca jedna beba poginula, a povređeno šest ljudi.
Za neprilagođenu brzinu kažnjen je vozač, ali za klizav kolovoz niko. U Putevima Srbije za N1 su odgovorili da u poslednje tri godine protiv tog preduzeća nije podneta ni jedna krivična prijava zbog saobraćajnih nezgoda.