Putari jure rok

Izvor: Politika, 03.Sep.2009, 23:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Putari jure rok

Na deonicama autoputa kod Subotice i Novog Sada radi se u dve smene, a u posao su uvedeni i novi podizvođači kako bi radovi bili okončani do kraja novembra

Novi Sad – Očekujemo da najdalje za sedam do deset dana počne asfaltiranje deonice autoputa kod Subotice, čija je ukupna dužina deset kilometara. Za postavljanje prvog sloja, odnosno podloge, već postoje uslovi na jednom njenom delu i očekujemo samo da se u skladu sa specifikacijom uradi prethodna mešavina >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << koja treba da se ušteluje, kao i da se urade laboratorijske analize, izjavio je juče za „Politiku" Vojkan Stevanović, rukovodilac nadzora na takozvanoj severnoj deonici autoputa od Horgoša do Novog Sada.

Ako se ima u vidu da je zbog kiše, odnosno loših vremenskih prilika, posao bio blokiran oko mesec i po dana, ova vest je za mnoge veliko iznenađenje, ali Stevanović kaže da je to, zapravo, samo rezultat maksimalno pojačanog intenziteta radova koji se obavljaju u dve smene, svakodnevno, od pet do 19 časova, kako bi se iskoristile povoljne vremenske prilike.

Nosilac posla na subotičkoj deonici je Preduzeće za puteve „Beograd", ali su angažovane i druge firme – „Bačkaput", „Borovica transport" i „Interkop Mišar".

Jedini nadvožnjak koji se u ovoj fazi radova gradi na autoputu (uključujući obe deonice) jeste multifunkcionalni most iznad kanala Čik–Oron–Krivaja, na kojem radovi takođe teku dobro. Na njemu rade radnici „Interkop Mišara". Do sada je pobodeno 14 šipova na dubini od 12 do 16 metara, postavljene su ležišne i naglavne grede, urađeni stubovi.

– Mašine su raspoređene duž cele trase. Ne smeta nam da radimo po blatu, već što usled velikog procenta vlage, na delovima gde su zemljani radovi ne može da se ugradi neophodni materijal – ukazuje naš sagovornik u nadi da će, ako vreme posluži putare, saobraćajnica biti gotova i pre utvrđenog roka, 29. novembra.

I na južnoj deonici, dugoj takođe deset kilometara, radi se maksimalnim intenzitetom. S obzirom na to da je i ovde dosta vremena izgubljeno zbog obilnih kiša, rukovodilac nadzora na ovom delu autoputa i pomoćnik direktora Centra za puteve Vojvodine Srđan Jovanović kaže da je jedini način da se nadoknadi propušteno bilo uvođenje dve smene.

– Na takozvanoj južnoj deonici kod Novog Sada postavljena je trasa, zatim i prvi sloj nasipa od takozvanog podzemljišta sa područja Šajkaša. Na polovini trase postavljen je i nasipni sloj od refulisanog peska, a sada radimo na sloju od zdrobljenog kamena koji se dovozi sa područja Šapca. Svi materijali su ispitani i zadovoljavaju uslove za autoput. Ispitivanja se obavljaju svakodnevno na trasi, čak oko hiljadu ispitivanja po kilometru trase, kako bismo postigli maksimalan kvalitet gradnje – naglašava Jovanović.

Da bi nadoknadili ono što je propušteno kod Novog Sada, užičko preduzeće „Putevi", koje je nosilac posla na ovoj deonici, angažovalo je podizvođača „Vojput„iz Subotice.

Jovanović ističe da oko 70 kamiona neprekidno dovozi materijal.

– Po cenu brzine, ne smemo zapostaviti kvalitet radova, pa i materijala koji se ugrađuje u autoput. Tehnički uslovi pod kojima radimo su izuzetno strogi, zahtevaju adekvatnu zbijenost, vlažnost, nivelaciju, odnosno kontrolu svakog sloja. Na južnoj deonici na tome je svakodnevno angažovano nekoliko stručnjaka – naglašava Jovanović.

Slavoljub Živković

[objavljeno: 04/09/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.