Počela izgradnja autoputa Beograd – Južni Jadran

Izvor: Politika, 29.Jul.2010, 23:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počela izgradnja autoputa Beograd – Južni Jadran

Na izgradnji dela trase od Uba do Lajkovca biće angažovano oko hiljadu radnika, a rok za završetak posla je 17 meseci

Otvaranjem radova na deonici između Lajkovca i Uba, juče je i zvanično počela izgradnja autoputa Beograd – Južni Jadran. Pripreme za izgradnju 12,5 kilometara autoputa trajali su mesec dana, a u narednih sedam dana treba da počnu glavni radovi na ovoj trasi koja podrazumeva izgradnju petlje kod Lajkovca i 12 mostova.

Milutin Mrkonjić, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << ministar za infrastrukturu, na svečanosti u selu Nepričava rekao je da je prvi put primenjen novi način finansiranja, što izvođače radova obavezuje da budu efikasniji i brži u realizaciji posla.

Deo para od 73 miliona evra, koliko košta ovaj deo autoputa, odnosno oko 20 odsto je obezbeđeno iz budžeta, a ostatak finansiraju izvođači radova – konzorcijum domaćih firmi, Preduzeće za puteve „Beograd”, beogradski „Planum” i „Putevi Užice”.

Radovi na sledeće dve deonice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, mogli bi, prema Mrkonjićevoj najavi da počnu na proleće.

– Dosta stranih banaka je zainteresovano za finansiranje, a najbliži realizaciji su turski izvođači i banke. Turske kompanije su predložile da radove finansira njihova vlada, a da posao izvode kompanije obe zemlje. To je dobar model, ali vlada mora da ga preispita i utvrdi šta je najpovoljnije za nas – rekao je ministar za infrastrukturu.

On je rekao da je dugogodišnji san Srbije i Crne Gore o povezivanju modernim autoputem počeo da se ostvaruje i najavio da će deo do Čačka biti završen u naredne četiri godine, a još toliko vremena će, prema njegovoj proceni, biti potrebno za izgradnju autoputa do crnogorske granice.

– Vlada je ovaj projekat uvrstila u prioritete, jer ka njemu gravitira oko pet miliona stanovnika Srbije. On je značajan zbog bezbednosti saobraćaja, ali i zbog privrednog razvoja – rekao je Mrkonjić.

Ministar je podsetio da će ova saobraćajnica, kao deo budućeg Koridora 11, koji se prostire od Barija do Temišvara, povezati Srbiju sa okolnim zemljama i to sa četiri koje su već članice Evropske unije i sa pet koje to još nisu.

Milan Bojović, direktor „Puteva” iz Užica je rekao da će na izgradnji autoputa od Uba do Lajkovca biti angažovano oko hiljadu radnika, a rok za završetak posla je 17 meseci.

– Trasa može brzo da bude završena, ali ključ ovog projekta su objekti, koji čine više od 60 odsto posla. Ostalo je da se na još tri kilometra uradi eksproprijacija i da se izdaju još neke dozvole za petlju. U Nepričavi će biti i ukrštanje buduće obilaznice oko Lajkovca sa petljom za uključenje magistralnog puta Valjevo–Beograd na autoput – objasnio je Bojović.

M. Avakumović

-----------------------------------------------------------

Novo preduzeće „Autoputevi Srbije”

Milutin Mrkonjić je najavio da će preduzeće „Autoputevi Srbije” početi s radom 1. septembra. To će, kako je rekao, biti potpuno samostalno preduzeće koje će se baviti izgradnjom koridora 10 i 11.

 –Način njegovog finansiranja biće rešen u narednih desetak dana – rekao je Mrkonjić.  

objavljeno: 30/07/2010

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.