Izvor: Radio 021, 01.Avg.2019, 21:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ministarstvo mora da utvrdi ko je kriv za pucanje asfalta na autoputu u Grdeličkoj klisuri

Odgovornost za utvrđivanje krivice za pucanje asfalta na autoputu u Grdeličkoj klisuri isključivo je na nadležnom ministarstvu, a razlog za stvaranje rupa na toj saobraćajnici su loše izvedeni radovi i propusti u nadzoru tog posla, smatra stručna javnost.

Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, kaže za Danas da je osnovno pitanje na koje odgovor treba da daju nadležni da li je sproveden adekvatan nadzor nad obavljenim radovima u Grdeličkoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << klisuri i da li je izdata upotrebna dozvola za otvaranje te saobraćajnice na kojoj je došlo do pucanja asfalta.

"Procedura je sledeća: investitor prvo dobija građevinsku dozvolu za sprovođenje radova. Nakon toga sledi izgradnja posle koje pak nastupa obavljanje nadzora, za koji su u konkretnom slučaju nadležni u preduzeću Koridori Srbije. Nakon što nadzor obavi svoj deo posla na scenu stupa komisija koja treba da odobri puštanje autoputa u saobraćaj. Dakle, ako nadzor i tehnička analiza završenog projekta nije urađena, postavlja se pitanje zbog čega do toga nije došlo. Ako je sve urađeno prema predviđenoj proceduri, tada se pak postavlja pitanje kako je moglo da dođe do toga da se ne uoče propusti koji su izazivali pucanje asfalta", objašnjava sagovornik lista i dodaje da je do pucanja asfalta došlo zbog poroznosti materijala od koga je formiran asfalt.

"Očito je da je taj materijal bio slabijeg kvaliteta. S obzirom da je takav materijal porozan došlo je do stvaranja rupa. Zbog toga je, kada se sprovode kapitalni radovi, potrebno koristiti monolitne materijale za formiranje asfalta koji nisu skloni poroznosti", navodi Rodić.

On naglašava da je za propuste u izgradnji odgovoran onaj ko je gradio saobraćajnicu ili objekat.

"U ugovoru sa izvođačem je veoma precizno definisano ko je dužan i na koji način da sanira štetu do koje je došlo i zaista nema smisla da se umesto sagledavanja te činjenice paušalno optužuju projektanti da su oni krivi. S druge strane, resorno ministarstvo je dužno da realizaciju određenog projekta sprovede na zadovoljavajući način i da utvrdi ko je kriv za propust", dodaje Rodić.

Zaključuje i da je preduzeće "Koridori Srbije" bilo dužno da vodi računa o kvalitetu izvedenih radova i da sprovede adekvatan i učinkovit nadzor.

Autor: Danas

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Pogledaj vesti o: Autoput

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.