Milutin Mrkonjić nas košta 80 miliona evra

Izvor: Blic, 31.Jul.2013, 20:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Milutin Mrkonjić nas košta 80 miliona evra

Šestogodišnji mandat ministra Milutina Mrkonjića za građevinu bio je skoro poguban. Mrkonjić koji odlazi iz Ministarstva građevine iza sebe ostavlja svako drugo putarsko preduzeće u blokadi i dug države od 80 miliona evra. Pošto se u drugom mandatu više bavio estradom nego izgradnjom puteva, ne iznenađuje ni njegov prošlogodišnji učinak od samo 9,6 kilometara izgrađenog autoputa. Dipl. ing. Milutin Mrkonjić (71)
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Učinak Milutina Mrkonjića tokom dva mandata u Vladi Srbije ne može se posmatrati nikako drugačije do fenomenološki, jer onim što je on postigao tokom svog ministrovanja retko ko može da se „pohvali“.

Od 2008. godine pa do sada u Srbiji je izgrađeno oko 200 kilometara puteva. Od toga samo 30 kilometara autoputa. Kada se to podeli sa brojem godina na vlasti, ispadne da je Mrkonjić godišnje gradio manje od 10 kilometara autoputa.

Da ironija bude veća, nedostatak novca nije bio osnovni razlog što Srbija i danas nema završen autoput na koridoru 10. Preduzećima „Železnice Srbije“, „Koridori Srbije“ i „Putevi Srbije“, koja su nadležnosti Ministarstva građevine, odobreni su krediti u vrednosti od 1,5 milijardi evra.

Od tog iznosa do sada je iskorišćeno nešto manje od 300 miliona, a na deo nepovučenih sredstava bankama kreditorima Srbija plaća penale. Samo „Železnice Srbije“ su zbog toga do sada platile oko tri miliona evra.

Klikni za uvećanje (+)

Mrkonjić je nebrojeno puta navodio rokove završetka brojnih projekata, pre svega koridora 10, nudeći čak i svoju ostavku ukoliko se ispostavi da je slagao, ali se to do aktuelne rekosntrukcije vlade nije desilo. Nedavno je na sednici predsedništva Socijalističke partije Srbije jednoglasno usvojen predlog da se izabere novi ministar saobraćaja, a da se on povuče sa ove funkcije.

Pošto su njegova obećanja bila osnov za brojne kritike i prozivke javnosti, Mrkonjiće je rešio da više ne postavlja rokove. Visoki funkcioner Socijalističke partije Srbije se sve ređe viđao na gradilištima, a sve češće na estradnim događajima i koncertima pevačice Ane Bekute, s kojom je u emotivnoj vezi.

Velika prašina u javnosti digla se posle brojnih optužbi da je opštinama u Srbiji obećavao asfaltiranje puteva u zamenu za organizaciju koncerta Ane Bekute. U Valjevu je pevala za tri miliona dinara, a u Gornjem Milanovcu je njen nastup budžetskim parama plaćen oko milion dinara.

Đurašković i Borovica - najveće afere

Tokom mandata Milutina Mrkonjića putnu privredu su potresle dve velike afere.

Zbog finansijskih malverzacija uhapšen je i još se nalazi u pritvoru u beogradskom Okružnom zatvoru Milo Đurašković, vlasnik „Nibens grupe“, u čijem sastavu je radilo sedam putarskih preduzeća koja su kupljena u procesu privatizacije. Računi firmi, koje su održavale 40 odsto putne mreže u Srbiji, u blokadi su a sudbina 5.000 radnika je i dalje neizvesna.

Istu sudbinu doživela su i preduzeća Dušana Borovice koji je takođe uhapšen zbog finansijskih pronevera. Situacija u većini ostalih domaćih putarskih preduzeća nije ništa bolja, iako njihovi vlasnici nisu u zatvoru. Od 29 firmi, petnaest je u blokadi, a kako se ispostavilo, veliku ulogu u njihovom propadanju odigrala je država koja nije plaćala poslove koje je naručivala. Samo „Putevi Srbije“ duguju skoro tri milijardi dinara. Na spisku dužnika putarskim preduzećima su i grad Beograd sa dve milijarde i lokalne samouprave koje duguju putarima najmanje 1,9 milijardi dinara.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.