Kreću radovi u Prokopu

Izvor: Politika, 14.Okt.2008, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kreću radovi u Prokopu

Železnička infrastruktura u budućoj glavnoj beogradskoj železničkoj stanici biće završena za godinu i po dana, najavljuje ministar Milutin Mrkonjić

Svetska finansijska kriza neće uticati na zacrtanu realizaciju izgradnje Koridora 10. Za izgradnju autoputa od Niša do Dimitrovgrada i od Leskovca ka makedonskoj granici već je obezbeđeno 1,585 miliona evra, a za železnicu prvi paket od 1,1 milijardu >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << evra, kaže za „Politiku” ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić.

– Novac je spreman i krećemo sa radovima. Već tokom narednih nekoliko dana u železničkoj stanici Prokop počinju radovi na završetku železničke infrastrukture. Prokop je centralna tačka železničkog Koridora 10 i zato upravo tu počinje ovaj veliki posao. Stanica će biti spremna za korišćenje za godinu i po dana, a postignut je dogovor da Beograd više ne ulaže u železničku infrastrukturu, već da 25 miliona evra usmeri u izgradnju pristupnih saobraćajnica – objašnjava Mrkonjić.

Početak radova na izgradnji nedostajućih delova autoputa na Koridoru 10 i obnova i modernizacija železnice, prema njegovim rečima, tek su prvi korak. Država mora da iskoristi tu priliku da pokrene domaću privredu i u tom segmentu već postoje načelni planovi.

– Železnici trebaju na desetine savremenih elektromotornih vozova koji će brzinom konkurisati drumskom prevozu. Na primer, „Fijat” proizvodi „pendolino” kompozicije koje bi putovanje vozom od Beograda do Bara skratile za dva do dva i po sata. S obzirom na to da „Fijat” ulazi u „Zastavu”, zašto ne bismo predložili Italijanima da u Kragujevcu otvore jednu liniju za proizvodnju „pendolina”. Time bismo uposlili naše ljude, a „Fijat” bi dobio priliku da u Kragujevcu, osim automobila, proizvodi i vozove za region i šire – ukazuje ministar za infrastrukturu.

Da bi se obezbedila radna snaga za poslove koje će otvoriti veliki javni radovi na izgradnji drumskog i železničkog Koridora 10, država će uskoro pokrenuti program prekvalifikacije. Na primer, već sada postoji velika tražnja za rukovaocima građevinskih mašina. To su profesije koje će u godinama pred nama biti izuzetno perspektivne, a na državi je da ka njima usmeri ljude koji sada možda nemaju posao.

– Stalno ponavljam da je Koridor 10 najveća šansa Srbije. Zbog odličnog geografskog položaja kroz Srbiju su u istoriji prolazile vojske, a sada je definitivno stiglo vreme da od naše „kuće na drumu” i profitiramo. Nije reč samo o naplati putarina, već je to prilika za pokretanje celokupne privrede. To je cilj ove vlade, za koju je Koridor 10 apsolutni prioritet – kaže Mrkonjić.

Na pitanje da li je zadovoljan postignutim rezultatima u prvih sto dana vlade, ministar odgovara potvrdno. Pored ostalog i zato što su obezbeđena sredstva za završetak drumskog dela Koridora 10. Za železnicu je spreman prvi paket, 1,1 milijarda od ukupno 4,6 milijardi evra, koliko će biti uloženo u nju tokom narednih sedam godina. Cilj je da se železnica osposobi za brzine od 160 kilometara na čas. Da se duž glavnih saobraćajnih pravaca izgradi drugi kolosek i modernizuju beogradski, novosadski i niški železnički čvor. Među prioritetima su i pruga Beograd – Bar i elektrifikacija pruge od Beograda do Vršca. Taj pravac ima velike potencijale, jer će italijanska privreda, koja u značajnoj meri investira u Rumuniji, tuda imati najbržu i najkraću vezu sa Apeninskim poluostrvom – trajekt iz Barija do Bara i dalje prugom do Rumunije.

Marko Lakić

[objavljeno: 15/10/2008]

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Kreću radovi u Prokopu

Izvor: B92, 15.Okt.2008, 05:37

Beograd -- Železnička infrastruktura u beogradskoj železničkoj stanici Prokop biće završena za godinu i po dana, kaže za "Politiku" ministar Milutin Mrkonjić...Svetska finansijska kriza neće uticati na zacrtanu realizaciju izgradnje Koridora 10. Za izgradnju autoputa od Niša do Dimitrovgrada...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.