Koridor 10: Kraj 2013. realan rok

Izvor: B92, 30.Maj.2011, 13:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koridor 10: Kraj 2013. realan rok

"Kraj 2013. malo je ubrzan, ali realan rok za završetak Koridora 10", kaže Mihajlo Mišić, direktor preduzeća „Koridori Srbije”.

On kaže da očekuje da će radovi na svim deonicama od Niša ka bugarskoj granici početi do kraja 2011. godine i biti završeni dve godine kasnije.

"Bio bih zadovoljan kada bismo i na celoj deonici ka makedonskoj granici, uspeli da pokrenemo radove do kraja 2011, što je veoma ambiciozno, ali nije nemoguće", dodaje on. >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<

Mišić naglašava da "ukoliko ne bude komplikacija, s obzirom na tešku trasu, očekuje da će autoput biti izgrađen za dve godine".

Na pitanje ko je onda pogrešno informisao državnike, koji su građanima 2008. godine obećali da će Koridor 10 biti gotov do 2011. godine, on odgovara da je to uradio "očigledno neko ko se nije mnogo razumeo".

"Niko ne može da stigne da završi Koridor 10 za dve godine. Ako je za gradnju potrebno dve godine, za pripremu treba pet. Tvrdim Vam da smo postigli savršenu brzinu", naglašava Mišić.

Brzina od oko 28 kilometara izgrađenog punog profila autoputa za tri godine je, po njemu, "bolje nego što su radile zemlje iz okruženja, slične veličine i finansijskih kapaciteta. S Grcima i Bugarima da se ne poredimo".

"Ko drugačije kaže taj se ne razume u posao. Sama izgradnja je najjednostavniji deo posla. Povećate broj bagera na gradilištu i brže se radi. Projektovanje je ozbiljan i komplikovan posao", kaže Mišić.

Direktor preduzeća „Koridori Srbije” kaže da se ulažu ogromni napori da se radovi na deonici od Novog Sada do Horgoša drugačije odvijaju nego što su započeti. On dodaje i da se nada da će sve biti gotovo do 20. jula, dok je završetak „ipsilon” kraka predviđen za oktobar.

Mišić, istovremeno, napominje i da "nikako nije zadovoljan dinamikom izgradnje na autoputu Ub–Lajkovac".

"Tamo gradi isti konzorcijum kao i na autoputu Novi Sad – Horgoš. Mislim da su se firme iz konzorcijuma prenapregle potpisujući sve te ugovore. Osim toga problemi Nibens grupe dodatno su opteretili ostale partnere. Pritiskamo ih da završe severni krak Koridora 10, budući da u saobraćajnom smislu postoji veći pritisak na njega", objašnjava on.

Mora se raditi paralelno

Na pitanje da li je bilo bolje ne rasplinjavati se na više strana već se koncentrisati samo na Koridor 10, a budžetske pare utrošiti na njegovo projektovanje i eksproprijaciju, Mihajlo Mišić kaže da "nijednu fazu izgradnje ne treba favorizovati u odnosu na ostale. One moraju da teku paralelno. Postoji niz primera u kojima smo imali gotove projekte, a da su zastareli usled dugogodišnjeg odlaganja njihove realizacije, kao što su beogradski železnički čvor, vežbanje sa obilaskom Novog Sada..."

Izvor - PolitikaOnline

Mrkonjić: Svi kasne, samo ja kriv

Brže ćemo do Jadrana nego do Vranja

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.