Kinezi ponudili kredit od 2,5 milijarde evra za izgradnju Koridora 11

Izvor: Blic, 05.Avg.2012, 16:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kinezi ponudili kredit od 2,5 milijarde evra za izgradnju Koridora 11

Kineska firma koja gradi most na Dunavu između Zemuna i Borče, uputila je zvaničnu ponudu "Koridorima Srbije" za finansiranje i izgradnju preostalih deonica autoputa na Koridoru 11, od Beograda do granice sa Crnom Gorom u ukupnom iznosu od 2,5 milijardi evra.

- Ponuda kineske firme CRBC (China Road and Bridge Corporation - CRBC) glasi na 2,5 milijardi evra, a reč je o izgradnji tri velike deonice od Beograda do Preljine, od Preljine do Požege i od Požege do Boljara, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ukupne dužine 270 kilometara - izjavio je Mihajlo Mišić, direktor "Koridora Srbije" .

Mišić kaže da su Kinezi zainteresovani i za taj projekat i da su dostavili kompjutersku animaciju, ali da nisu dali finansijsku ponudu, jer im je prioritet finansiranje "Koridora 11".

Mišić je o detaljima ove ponude danas na sastanku obavestio ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića, koji podržao realizaciju tog projekta.

- Upoznali smo ministra sa novom ponudom koju je kineska vlada uputila "Koridorima Srbije". Ponuda obuhvata izgradnju Koridora 11, od Beograda do crnogorske granice i izgradnju deonice puta od Bubanj potoka do Pančeva - rekao je Mišić i ocenio da je ponuda kineskih investitora veoma atraktivna.

Prema njegovim rečima, ponuda kineske kompanije se zasniva na odluci Vlade Kine da se za projekte u Jugoistočnoj Evropi odobri kredit od deset milijardi dolara.

Kinezi su ponudili rok od 2,5 godine za izgradnju deonica tog autoputa, pod uslovom da su prethodno završene sve procedure.

Mišić je precizirao i da je u ponudi dat akcenat na deonici od Beograda do Obrenovca koja za sada jedina nema urađen glavni projekat.

Prema njegovim rečima, postoji nekoliko načina na koji je predviđeno finansiranje ovog projekta.

Jedan je preferencijalni kredit i kamata za taj kredit kreće se do dva odsto godišnje, a kao alternativa kreditnom finansiranju ponuđena je i koncesija, koja predviđa da se uloženi novac vraća tako što bi koncesionar naplaćivao putarinu u određenom periodu, koji bi bio preciziran ugovorom.

Mišić je precizirao da kredit predviđa učešće države sa 15 odsto sopstvenih sredstava, bilo tako što će tim sredstvima rešavati imovinsko-pravne odnose, finansirati projekte ili za neke druge namene.

On je naveo da je predviđeno da 40 odsto radova na izgradnji "Koridora11" izvode naše, a 60 odsto kineske kompanije.

Prema rečima Mišića, deonica od Bubanj-Potoka do Pančeva je takođe bitna jer predstavlja železničko-drumsku obilaznica oko Beograda. Ako bi ona bila izgrađena, Beograd bi se "rešio" železničkog saobraćaja u centru, a teretni saobraćaj bi išao obodom grada kako je to, inače, u svim velikim gradovima u svetu.

Povezane vesti: Kineska firma nudi izgradnju autoputa do Crne Gore Uskoro tenderi za dve deonice autoputa na Koridoru 11 Milutin Mrkonjić ponudio Kinezima da grade ceo koridor 11 Za Koridor 10 zainteresovane kompanije sa Dalekog istoka Mrkonjić: I Kinezi bi mogli da grade Koridor 11
Pogledaj vesti o: Autoput

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.