Kinezi ponudili 2,5 milijarde evra za izgradnju Koridora 11

Izvor: Politika, 05.Avg.2012, 16:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kinezi ponudili 2,5 milijarde evra za izgradnju Koridora 11

BEOGRAD – Kineska firma „Mostovi i putevi” koja gradi most na Dunavu između Zemuna i Borče, uputila je zvaničnu ponudu 'Koridorima Srbije' za finansiranje i izgradnju preostalih deonica autoputa na Koridoru 11, od Beograda do granice sa Crnom Gorom u ukupnom iznosu od 2,5 milijardi evra.

„Ponuda kineske firme SRBC glasi na 2,5 milijardi evra i reč je o izgradnji tri velike deonice od Beograda do Preljine, od Preljine do Požege i od Požege do Boljara, ukupne dužine >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << 270 kilometara”, izjavio je Tanjugu direktor „Koridora Srbije” Mihajlo Mišić.

Mišić je o detaljima ove ponude danas na sastanku obavestio ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića i ministar je dao podršku za realizaciju tog projekta.

„Mi smo upravo upoznali ministra sa novom ponudom koju je kineska vlada uputila 'Koridorima Srbije'. Ponuda obuhvata izgradnju Koridora11, od Beograda do crnogorske granice i izgradnju deonice puta od Bubanj potoka do Pančeva”, rekao je Mišić i ocenio da je ponuda kineskih investitora veoma atraktivna.

Prema rečima Mišića ponuda kineske kompanije se zasniva na odluci Vlade Kine da se za projekte u Jugoistočnoj Evropi odobri kredit od deset milijardi dolara.

Kinezi su ponudili rok od 2,5 godine za izgradnju deonica tog autoputa, pod uslovom da su prethodno završene sve procedure.

Mišić je precizirao „i da je ponudi dat akcenat na deonici od Beograda do Obrenovca, koja, za sada jedina nema urađen glavni projekat”.

„To je deonica koja ide levom obalom Save, prelazi Savu sa dva mosta i na planiranu trasu Koridora11 uključuje se kod Obrenovca”, precizirao je Mišić.

Prema njegovim rečima, postoji nekoliko načina na koji je predviđeno finansiranje ovog projekta.

Jedan je preferencijalni kredit i kamata za taj kredit kreće se do dva odsto godišnje, a kao alternativa kreditnom finansiranju ponuđena je i koncesija, koja predviđa da se uloženi novac vraća tako što bi koncesionar eksploatisao deonicu, naplaćivao drumarinu u određenom periodu, koji bi bio preciziran ugovorom.

Mišić je precizirao da kredit predviđa učešće države sa 15 odsto sopstvenih sredstava, bilo tako što će tim sredstvima rešavati imovinsko-pravne odnose, finansirati projekte ili za neke druge namene.

On je naveo da je predviđeno da 40 odsto radova na izgradnji „Koridora11” izvode naše, a 60 odsto kineske kompanije.

Prema rečima Mišića, deonica od Bubanj-Potoka do Pančeva je za nas jako važna, jer je to železničko drumska obilaznica oko Beograda, a ako bi ona bila izgrađena Beograd bi se „rešio” železničkog saobraćaja u centru a teretni saobraćaj bi išao obodom grada kako je to, inače, u svim velikim gradovima u svetu.

Mišić kaže da su kinezi zainteresovani za taj projekat, da su dostavili kompjutersku animaciju, ali da nisu dali finansijsku ponudu, jer im je prioritet finansiranje „Koridora 11”.

Podsećanja radi polaganjem kamena temeljca u selu Dići kod Ljiga krajem aprila ove godine zvanično su počeli radovi na deonici auto-puta Beograd-Južni Jadran.

Izgradnja deonice duge 40,5 kilometara koštaće oko 308 miliona evra, a rok za završetak radova je tri i po godine.

U selu Dići nadomak Ljiga počeli su radovi na izgradnji deonice auto-puta Beograd-Južni Jadran od Ljiga do Preljine.

Takođe, gradi se deonica od 12,5 kilometara iz budžeta Srbije od Uba do Lajkovca a radove izvodi konzorcijum domaćih firmi.

Tanjug

objavljeno: 05/08/2012

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.