Izbor ponuđača za Koridor 10 danas?

Izvor: B92, Beta, 12.Apr.2010, 09:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izbor ponuđača za Koridor 10 danas?

Beograd -- Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju leve trake autoputa Horgoš - Novi Sad na Koridoru 10 biće, kako saznajemo, otvorena danas.

Ponude su dostavili domaći konzorcijum na čelu sa preduzećem za puteve "Beograd", kao i "Primorje" iz Slovenije. Kako navode u ministarstvu za infrastrukturu Hrvatska "Hidroelektroniskogradnja" nije dala novu ponudu, iako je učestvovala u prvoj fazi tendera.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Propali tenderi, zakasnela dokumentacija i probijanje obećanih rokova u izgradnji Koridora 10 danas bi trebalo da postanu prošlost i ministarstvo za infrastrukturu odluči ko je najpovoljniji ponuđač za gradnju leve trake puta Horgoš - Novi Sad.

Prethodne godine bilo je planirano da se izgradi 250 kilometara puta, a završeno je samo 48 kilometara. Kako bi ubrzala izgradnju ovog koridora vlada je pre 14 meseci osnovala preduzeće "Koridor 10" čiji zaposleni tvrde da su uradili sve u roku.

"U 2009. godini glavne aktivnosti su bile usmerene na završetak projekata kao i ubrzano rešavanje imovinsko pravnih odnosa. Preduzeće Koridor 10 u realizaciji poslova koji su mu povereni može reći da je ispunilo sve zadatke koji su pred njega postavljeni, naravno u skladu sa završetkom prethodnih aktivnosti drugih učesnika u postupku realizacije", kaže Sanja Stavrić iz preduzeća "Koridor 10".

Prošle godine je izgrađeno dva puta po 10 kilometara na putu Horgoš- Novi Sad, deonica od Levosoja do Preševa dužine od 21 kilometar i deo obilaznice oko Ostružnice 7,7 kilometara.

Za ovako skroman učinak ministri iz vlade su krivili putare.

"Problem može da bude u ovom momentu samo u tome da nisu obezbeđena sredstva, da državna administracije još nije svoju dokumentaciju sredila, možda ima nerešenih imovinsko pravnih odnosa na Koridoru. Samo zbog državne administracije može da se kasni. Što se tiče naših izvođača oni su i te kako spremni da ovaj zadatak završe", objašnjava sekretar za građevinu u Privrednoj komori Srbije Goran Rodić.

Otvaranje izgrađenih deonica na ovom koridoru počelo je još 1997. godine, kada je tadašnji predsednik SRJ Slobodan Milošević otvorio 55 kilometara auto puta Subotica-Feketić.

Tri godine kasnije početak radova označio je i Mirko Marjanović, a godinu dana nakon toga deo puta otvorila je tadašnja ministarka za saobraćaj Marija Rašeta-Vukosavljević.

Osam dana pred parlamentarne izbore 2003. godine Zoran Živković je pustio u saobraćaj deonicu druge trake auto puta od Batajnice do Beške, a samo šest meseci kasnije istu deonicu otvorio je i Velimir Ilić.

U maju prošle godine Boris Tadić i Mirko Cvetković označili su početak radova na dve deonice severnog kraka Koridora 10.

Baraćeva: Sve se dogovara unutar partija

Prema ugovoru, izgradnja 110 kilometara poluautoputa trebalo je da počne u martu ove godine, a prema uslovima tendera trajaće maksimalno 22 meseca.

Prvo obećanje nije ispunjeno, a predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać ne veruje da će biti ispunjeno ni ono drugo, koje se tiče brzine izvođenja radova.

"Jednostavno nigde, niti ima čvrstih, niti ima dobrih uslova, niti se prave dobri ugovori. Na kraju sve što propadne niko ne odgovara, kao što nije odgovarao ni za neuspelu koncesiju, kao što ne odgovara za kašnjenje od tri godine na mostu Beška, kao što ne odgovara za ostala kašnjenja. Znači, sve će se to negde sakriti jer u stvari ne znamo ni ko stoji iza pregovarača, ni sa državne strane ni sa druge strane”, podseća ona.

"Ja mislim da jedna od stvari koju treba da vidimo to je da se godinama dokumentacija ne priprema kako treba, da se i dalje radovi odvijaju bez građevinske dozvole, a to je zbog toga što dokumentacija nije pripremljena na valjan način. Takođe, da ne postoji nikakav nadzor jer ministarstvo drugo nikada ne ide u nadzor i vidimo kada se odvijaju radovi bez građevinske dozvole, što je inače krivično delo, nikada se ne pokrene postupak te odgovornosti”, upozorava Baraćeva.

"Znači sve se unutar partija, odnosno ministarstava, dogovori – može sve da se radi nezakonito, za posledice se ne odgovara, a šteta će naravno inače biti na građanima”, ocenjuje predsednica Saveta za borbu protiv korupcije.

Zec: Koridor 10 bi trebalo da bude prioritet

A gostujući u emisiji "Kažiprst” RTV B92, ekonomista Miodrag Zec je ocenio da bi Koridor 10 trebalo da bude prioritet Vlade Srbije, što trenutno, nažalost, nije slučaj.

"Ja lično mislim da bi to trebalo da bude prioritet, a nažalost nije. Pa, mi smo imali ogroman investicioni talas, takozvani NIP (Nacionalni investicioni plan), koji se nije ni video na tom Koridoru 10. Vi kad imate ovako složenu strukturu vlasti, kada imate ovakvo političko tržište, gde imate tako komplikovane koalicione vlade, postavlja se pitanje da li to treba ili ne treba”, podseća Zec.

"Ja lično mislim da se to može izbeći, da imate jasan sistem da donesete neku političku odluku, da imate jasan model da to sprovedete. Ovako, evo sad što se najavljuje, pa ti ćeš imati hiljadu prioriteta. Imate jednu zajedničku kasu, imate jedno domaćinstvo koje je nehomogeno i gde se ne zna ko je gazda, ko drži ključ od špajza. I onda svako će da otme za sebe”, kaže on.

Zec upozorava i da su tenderi često, kako kaže, poligon za razna nameštanja i politička prepucavanja.

"Ako su svetska sredstva, ona zahtevaju neku proceduru i nažalost ono što se desilo kod nas na tenderu, umesto javne nabavke, umesto da iznedri, to je tako zamišljeno, najbolji, najobjektivniji i efikasan sistem, on često bude poligon za razna nameštanja i politička prepucavanja. To nije samo slučaj u Srbiji, to je slučaj sa javnim nabavkama svuda u svetu”, kaže on.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Danas odluka o ponuđaču za Koridor

Izvor: Capital.ba, 12.Apr.2010

BEOGRAD, Odluka o najpovoljnijem ponuđaču za izgradnju lijeve trake autoputa Horgoš - Novi Sad na Koridoru 10 biće donijeta danas, rečeno u Ministarstvu za infrastrukturu. U ministarstvu navode da je odluka odložena zbog naknadno prispjele žalbe jednog od učesnika na tenderu. Procedura će biti...

Nastavak na Capital.ba...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.