Dulić: Ne odustajemo od autoputa

Izvor: B92, 16.Jul.2008, 02:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dulić: Ne odustajemo od autoputa

Beograd -- Ministar za životnu sredinu i prostorno planiranje Oliver Dulić kaže da Srbija ne odustaje od gradnje autoputa Horgoš-Požega.

Posle vesti da će Nacionalni savet za infrastrukturu predložiti Vladi Srbije da raskine ugovor o koncesiji sa Alpinom Por, građani Požege kažu da im nije jasno da li to znači da se obećanja političara ipak neće ostvariti i da će ostati bez autoputa.

Međutim, novi ministar za životnu sredinu i prostorno planiranje i član >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Saveta za infrastrukturu Oliver Dulić kaže da će za Srbiju u narednom periodu putni prioritet biti Koridor 10, ali da se nastavlja i razmatranje mogućnosti da bude završen autoput ka južnom Jadranu.

"Već danas ćemo da pregovaramo sa koncesionarom da se ta konceisja dogovorno raskine i da se nađe način da se završi trasa od Horgoša do Novog Sada, deo Koridora 10, i u narednom periodu do Požege. Ne odustajemo od izgradnje ka južnom Jadranu”, kazao je Dulić.

Ministar za prostorno planiranje objašnjava da postoje tri scenarija za finansiranje ovog projekta - iz budžeta, preko međunarodnih finansijskih institucija i nekom novom koncesijom.

Marković: Vlada ove nedelje o koncesiji

Zastupnik Vlade Srbije u koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega Mihajlo Marković izjavio je da postoji mogućnost da se Vlada ove nedelje izjasni o zahtevima Dojče banke o uslovima finansiranja koncesije.

Marković, koji je u prethodnoj vladi bio državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture, rekao je za agenciju Beta da je razrešen dužnosti u tom ministarstvu, ali da je i dalje zastupnik Vlade u koncesiji za autoput Horgoš-Požega.

"Samo ja imam ovlašćenje da informišem Vladu o dešavanjima vezanim za koncesiju. O dodatnim zahtevima potencijalnog finansijera koncesionara, Dojče banke, tražio sam izjašnjavanja ministarstava za finansije i ekonomiju i regionalni razvoj, republičkoj javnog pravobranioca i Vladinog Odbora za zakonodavstvo", naveo je Marković.

On je potvrdio da je dobio odgovor republičkog javnog pravobranioca, kao i da je i informisan da su i ostali odgovori pripremljeni, tako da bi ih, zajedno sa svojim predlogom, mogao ove nedelje proslediti Vladi.

Povodom zaključka Saveta za infrastrukturu da nema osnova da ugovor o koncesiji stupi na snagu, on je naveo da je taj ugovor stupio na snagu krajem marta prošle godine, kad je i potpisan.

Savet za infrastrukturu o koncesiji

Savet za infrastrukturu, formiran prošle nedelje, odlučio je da ugovor o izgradnji autoputa Horgoš-Požega ne stupi na snagu.

Nacionalni savet za infrastrukturu Vlada je formirala prošle nedelje, a predsedava mu predsednik Srbije Boris Tadić.

Na konstitutivnoj sednici zaključeno je da dodatni zahtevi konzorcijuma "Alpina-Por" nisu u interesu zemlje, te da nema osnova da ugovor o koncesiji stupi na snagu.

Konzorcijum "Alpina-Por" zatražio je dodatne garancije Srbije za frekvenciju saobraćaja u vrednosti većoj od 200 miliona evra, produžetak roka za izgradnju za četiri godine, kao i produžetak koncesije sa 25 na 30 godina.

Savet je zaključio da ovi zahtevi bitno menjaju osnovni ugovor, čime se suštinski trošak prenosi sa koncesionara na državu Srbiju. Članovi Saveta, kako se dodaje, pratiće realizaciju projekata od raspisivanja tendera do okončanja radova.

Dinkić: Sami gradimo puteve

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić izjavio je danas Tanjugu da je Nacionalni savet za infrastrukturu jednoglasno odlučio da ugovor o koncesiji za izgradnju auto-puta Horgoš - Požega stavi van snage i da Srbija sopstvenim snagama finansira izgradnju saobraćajnog Koridora 10, koji treba da bude završen do 2011. godine.

Dinkić je za Tanjug rekao da će Srbija sama finansirati i izgradnju auto-puta Beograd - južni Jadran, oba auto-puta na jugu Srbije koji su delovi Koridora 10 i obilaznicu oko Beograda i istovremeno deonicu Panevropskog koridora kroz Vojvodinu, koji bi mogla da bude završena pre 2011. godine.

Dinkić, koji je i potpredsednik, u utorak konstituisanog, Nacionalnog saveta za infrastrukturu, naveo je da će se saobraćajna infrastruktura graditi iz klasičnih kreditnih linija, budžeta Republike Srbije, pretpristupnih fondova EU i emitovanjem obveznica na tržištu kapitala.

"Grčki ministar ekonomije i finansija Georgios Alogoskoufis mi je već uputio poziv, pošto se mi dugo znamo još iz mog mandata kao ministra finansija, da u septembru dođem u posetu Atini i ključna stvar će biti operacionalizacija 'Helenik plana'", rekao je Dinkić.

Grčki ministar je pre godinu i po dana Dinkiću obećao da će onog časa kad Srbija obezbedi konkretan izvođački projekat za auto-put od Leskovca do Preševa grčka strana istovremeno sa ulaganjem srpske strane aktivirati svojih 100 miliona evra donacije.

"Mi ćemo da septembra imati konkretan plan, on već postoji, za dinamiku radova na ovom južnom delu Koridora 10 i očekujemo da grčka vlada pomogne u sufinasiranju", rekao Dinkić.

Ostatak sredstava Dinkić je najavio da će potražiti u budžetu Srbije i napomenuo da je njegova namera da Srbija pokuša već na jesen da obezbedi i jedan povoljan dugoročni kredit od Svetske banke.

"Naime, naš nivo ukupnog javnog duga je bio krajem prošle godine 28 posto u odnosu na bruto-domaći proizvod i mi smo izračunali da imamo značajan prostor za porast zaduživanja", objasnio je ministar i podsetio da Svetska banka sada odobrava kredite na 30 godina, a kamatne stope su vrlo niske i prihvatljive.

"Deo obilaznice do 15. oktobra"

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je danas da će deonica projekta obilaznice oko Beograda biti završena do 15. oktobra.

Obilaznica je duga 47 kilometara, a deo čiji su radovi u toku je 7,7 kilometara. Prilikom obilaska radova na deonici obilaznice, Mrkonjić je naglasio da će svi projekti koji su planirani biti završeni zahvaljujući podršci države i osnivanju Nacionalnog saveta za infrastrukturu.

Govoreći o prvim utiscima u radu i planovima Nacionalnog saveta za infrastrukturu, Dinkić je rekao da su prvi radni sastanci pokazali da će se "više raditi, a manje pričati".

Dinkić je preneo da je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić angažovao vrlo dobrog savetnika za saobraćajnu infrastrukturu, koji je nestranačka ličnost, što, prema njegovim rečima, pokazuje da će struka preovlađivati.

On je napomenuo i da je ministar energetike Petar Škundrić bio jako operativan na sastanku Saveta u utorak.

"Ministar za prostorno planiranje Oliver Dulić se potrudio da dođe na sastanak Saveta sa mapama i planovima prostornog planiranja, uočio je već probleme vezane za eksproprijaciju zemljišta, ucenjivanje od strane nekih privatnih vlasnika, zbog čega kasne i radovi i dogovorili smo se da, osim obezbeđivanja novca za ove radove, promenimo i regulativu i otkočimo brzinu izvođenja građevinskih radova u Srbiji", rekao je Dinkić.

"Ja sam više nego zadovoljan početkom, posebno jučerašnjim sastankom Nacionalnog saveta za infrastrukturu koji okuplja sve ključne ministre zadužene za investicije u novoj Vladi, kao i ministrom finansija (Diana Dragutinović) koji je zadužen da obezbedi novac, ali i da vodi računa i o makroekonomskoj ravnoteži", kazao je on.

Svim resornim ministrima dat je zadatak da do sledeće sednice Saveta pripreme pregled svojih investicionih prioriteta, kako bi konačno Srbija imala jasan plan infrastrukturnih investicija za naredne četiri godine, da ne radi svako ministarstvo za sebe, nego da u koordinaciji odrete koji su to prioriteti, a koliko para možemo da potrošimo, naveo je on.

Nadležnosti i ciljevi Saveta

Savet koordinira i upravlja projektima iz oblasti infrastrukture, planira, definiše prioritete i kontroliše sve faze od raspisivanja tendera do okončanja radova.

Nacionalni savet za infrastrukturu formiran je odlukom Vlade Srbije na osnovu Zakona o državnoj upravi, objavljuje agencija Beta, pozivajući se na pres službu predsednika Srbije, koji je i na čelu tog tela.

Savet je zaključio da su osnovni prioriteti nove vlade da se završi autoputni pravac na Koridoru 10, počne izgradnja autoputa Beograd-južni Jadran i modernizuje železnica u Srbiji, saopštila je pres služba predsednika.

Na sednici je zaključeno da svi resorni ministri naprave listu značajnih projekata iz svojih oblasti, nakon čega bi se utvrdio Nacionalni plan izgradnje infrastrukture u periodu od četiri godine.

Članovi Saveta, kako se navodi, pratiće realizaciju projekata od raspisivanja tendera do okončanja radova.

U svom radu, Savet će nastojati da pokrene i koordinira program izgradnje evropskih puteva u Srbiji, u vrednosti od oko pet miliona evra, kao i program unapređenja železničkog, vazdušnog i rečnog saobraćaja.

Savet će na narednim sednicama razmotriti strategiju i predložiće plan investicija u oblasti energetike i telekomunikacija.

Kako bi se omogućilo da infrastrukturni projekti od nacionalnog i regionalnog značaja budu uspešno započeti i okončani, dogovoreno je da Savet obavlja koordinaciju rada organa i institucija nadležnih za njihovu realizaciju.

Savet će, takođe, razmatrati sva značajna pitanja iz delokruga organa državne uprave, autonomnih pokrajina, Grada Beograda, gradova i opština, koja su od značaja za razvoj infrastrukture, a sve u cilju sveobuhvatnog i ravnomernog razvoja Srbije.

U saopštenju se navodi da su članovi Saveta, pored Tadića, koji je predsednik, još i potpredsednik Vlade za privredni razvoj Mlađan Dinkić, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ministar rudarstva i energetike Petar Škundrić, ministarka finansija Dijana Dragutinović, ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Jasna Matić.

Takođe, u Savetu su i ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić, ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović, ministar poljoprivrede Saša Dragin, potpredsednik Vlade za evropske integracije i ministar za nauku i tehnološki razvoj Božidar Đelić, predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić i gradonačelnik Beograda.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.