Diverzije (ni)je bilo

Izvor: Glas javnosti, 19.Jul.2008, 08:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Diverzije (ni)je bilo

BEOGRAD - Konačan izveštaj o uzrocima nesreće „Lastinog“ autobusa, koji se u sredu oko 4.30 zapalio na 174. kilometru autoputa Zagreb-Beograd, kod Starog Petrovog Sela, u kojem je dvoje putnika poginulo, trebalo bi da bude gotov u ponedeljak, rekao je juče Glasu Velibor Sovrović, generalni direktor ovog prevoznika.

Davor Trkulja, konzul Srbije u Zagrebu, rekao je juče Tanjugu da se još ne zna hoće li posle podnošenja >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << krivične prijave vozač Igor Janković (33) biti pušten ili zadržan u pritvoru. To, kako je rekao, prema hrvatskim propisima, zavisi od toga da li je neko od žrtava bio hrvatski državljanin. Ako nije, Janković će biti prebačen u Srbiju, gde će se protiv njega povesti postupak.

Nadležno pravosuđe Srbije

Prema rečima Sovrovića, potpuno je normalno da se podnese krivična prijava protiv vozača autobusa u slučaju kada je dvoje putnika smrtno stradalo, a da će se u daljem postupku utvrđivati ima li ili ne njegove odgovornosti. Sovrović kaže i da bi, po svemu sudeći, u ovom slučaju trebalo da bude nadležno pravosuđe Srbije.

On nam je rekao i da su u međuvremenu angažovali veštaka saobraćajne struke iz Banjaluke koji će za „Lastu“ veštačiti i lice mesta i ostatke autobusa, kako bi se u potpunosti razjasnilo šta se dogodilo u zoru 16. jula.

PRIJAVA PROTIV VOZAČA

Portparolka PU Brodsko-posavske županije Kata Nujić rekla je Beti da policija još nije poslala državnom tužilaštvu iz Nove Gradiške krivičnu prijavu protiv vozača. Nujićeva je navela da su u toku dodatne istražne radnje, ali da bi prijava trebalo da bude prosleđena u ponedeljak. Ona je dodala da je reč o uobičajenom postupku, nakon koga će državni tužilac odlučiti da li će predmet ustupiti pravosuđu u Srbiji.

PUT DUG 12 SATI

Autobusi svake večeri osim nedelje iz Splita kreću u 20.30 sati. U Sinju bi, po redu vožnje, bili u 21.15, Kninu 22.30, Gračacu 23.30, da bi u Bajakovo stizali u 7.00, a na granični prelaz Batrovci pola sata kasnije. Vožnju bi okončavali u 9.00 u Beogradu. U sledeću turu autobusi iz glavnog grada Srbije kreću istog dana u 20.30, da bi dva sata kasnije bili u Bajakovu, dok bi u Split stizali u 9.00 sati narednog dana. Znači, iz Splita i Beograda istovremeno kreće po jedan autobus.

DANAS SAHRANA

Jelena Berdon biće sahranjena danas u 13 sati na beogradskom groblju Lešće. NJeno telo sinoć je dopremljeno u Beograd, a „Lasta“ je angažovala advokata da u Hrvatskoj završi poslove oko dokumentacije.

Povređena putnica Viktorija Vujčević (68), koja se nalazi na odeljenju za opekotine u Traumatološkoj klinici u Zagrebu, u teškom je stanju jer ima opekotine 2. i 3. stepena na 35 odsto površine kože i unutrašnje opekotine zbog udisanja vrelih gasova. Lekari su rekli da se u nekoliko narednih dana njeno stanje može i pogoršati, rekao je Tanjugu konzul Srbije u Zagrebu Davor Trkulja, koji je obišao nju i ostale povređene.

Jasminka Šuput i Radojka Stevančević, koje se nalaze u bolnici u Novoj Gradiški, stabilno su i one su, prema rečima pomoćnika upravnika i portparola bolnice Dražena Oršolića, sa odeljenja intenzivne nege juče prebačene na redovno hirurško odeljenje. U istoj bolnici je, sa opekotinama trećeg stepena na rukama, i Igor Janković, koji je u momentu nesreće bio za upravljačem, koji je, prema rečima Oršolića, u najboljem stanju. Konzul Trkulja rekao je i da će po povređene u Novu Gradišku doći vozilo jedne beogradske klinike da bi ih prebacilo u Srbiju, shodno dogovoru nadležnih organa dve zemlje. Prema Oršoliću, to bi se moglo dogoditi u ponedeljak.

Sovrović nam je rekao da „Lasta“ poslednjih šest godina svakodnevno održava liniju Beograd-Split u čemu im pomaže njihov kooperant „Otisak“ iz Splita, vlasnika Marka Veselinovića, na čijem parkingu je autobus i bio parkiran pre puta. Direktor je isključio mogućnost eventualne diverzije, jer, kako je retorički upitao, otkud to da je do eksplozije i požara došlo baš prilikom kontakta sa bankinom.

Boban Živanović Piros, filmski pirotehničar, u razgovoru za Glas objasnio je da nije neobično to što je „Lastin“ autobus planuo kao buktinja i za kratko vreme potpuno izgoreo.

Kao na filmu

- Kada na filmu palim neki automobil, neki malo „jači“, koristim 30 do 40 litara nafte, istina s malo benzina koji je zapaljiviji da bi zbog kamera ubrzali ceo proces. Kada se nafta razlije i plamen bukne, on bude toliko jak da uopšte ne može da se priđe. Zamislite onda kako je gorelo tih, recimo, 400 litara, ili 600 do 800 u zavisnosti od toga koliko je goriva bilo u rezervoaru autobusa. Pri tom, ispod njegovog poda nalaze se i sve instalacije, motori od klima-uređaja koji su bili uključeni... Uopšte nisam iznenađen time koliko je brzo izgoreo - rekao nam je Živanović.

On kaže i da, dok se ne sazna tačan uzrok nesreće, može samo da se nagađa kako je došlo do paljenja nafte, koja teško gori.

- „Daf berkhof“ je kvalitetan i skup autobus, kojem se rezervoar nalazi u prednjem desnom delu i samo pretpostavljam da je prilikom trenja njegovog boka o bankinu na sredini autoputa nešto, verovatno neki odvaljeni deo metalne ograde, probio rezervoar. Dugo trenje o ogradu, čitavih 100 metara, stvorilo je velike varnice kojima nije bilo teško da zapale gorivo. Posle toga ceo taj proces išao je jako brzo - rekao nam je Živanović.

Ovaj pirotehničar takođe isključuje mogućnost da je bilo diverzije.

- Detonacija od eksploziva ide „na napolje“, a od rezervoara „na unutra“ i to se vidi i policija to zna da utvrdi - rekao nam je Živanović.

On je dodao da proizvođači jako vode računa o kvalitetu rezervoara za gorivo, koji se prave tako da u 99 odsto slučajeva izdrže i prilikom direktnog udara, a postavljaju se upravo zbog toga s desne strane, jer udarci uglavnom dolaze s leve.

- Eto, poljski autobus se prevrnuo na bok i klizao, a ostao je čitav i izbegnut je ovakav ishod - podsetio je Živanović i zatim ironičnim tonom rekao i da je tragičnom ishodu nezgode „Lastinog“ autobusa doprinelo i to što su vatrogasci „požurili“ da stignu na lice mesta, kao i ljudi iz drugih vozila koji su se „potrudili“ da priteknu u pomoć putnicima iz našeg autobusa, koje su potom nadležni ostavili na putu da čekaju transport za Srbiju.

Direktor saobraćaja „Laste“ Vladimir Vinš ranije je rekao da je autobus koji je izgoreo proizveden 2004. godine i da je do nesreće prešao 80.000 kilometara. U požaru koji je u sredu ujutro zahvatio autobus stradali su Beograđanka Jelena Berdon (16) i Nišlija Miroslav Veljković (76).

Mene interesuje druga stvar

Evo i ovaj "Piros"kaze da autopus brzo plane i izgori.

A procitasmo da su se neki zalili da je policiji trebalio vise od pola sata da dodje.

A gledali smo i sike kako vartogasci gase JOS VEK goruci autobus.

E sada mene interesuje ko laze:

Ili ova putnica koja tvrdi da je policiji trebaoi vise od pola sata da dodje na mesto ili ovaj "Piros" koji kaze da brzo gori ili ovi fotografi sa cijih foografija se vidi vartrogasci gase JOS UVEK GORUCI autobus. ???

Pa mogao bi Tadic da priupita svoje prijatelje u Hrvatskoj zasto su tako brzo i korektno reagovali i da im se na tome "ZAHVALI".

dakle,definitivno nama nema spasa. jos ce medjunarona zavera protiv srba biti u pitanju? uspavao se vozac i to je to. sreca u nesreci je da je moglo biti zrtava nekoliko puta vise, da se je to dogodilo stotinak kilometara pre. pa budite ozbiljni i razumni,takvih i slicnih saobracajki se u srbiji dogodi nekoliko svakog dana i niko ne dize toliku galamu. dajte da vidimo da nije mozda terorizam u pitanju,i to globalni? samo mi mozemo da prepoznamo zaveru svetskih razmera a protiv srba

Mozda mu odgovori djed.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.