„Blic“ patrola na autoputu od Beograda do Novog Sada: Rupa rupu stiže...

Izvor: Blic, 21.Jul.2013, 22:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Blic“ patrola na autoputu od Beograda do Novog Sada: Rupa rupu stiže...

Na karti Srbije kojom ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić često maše objašnjavajući kako idu radovi na izgradnji koridora 10, deonica autoputa od Beograda do Novog Sada obojena je crvenom bojom. To bi trebalo da znači da je završena. Na terenu to ni izbliza nije tako, u šta se uverila ekipa “Blica”... Klikni za uvećanje (+)

Problemi počinju već kod naplatne rampe u Dobanovcima. Moderna, opremljena novom tehnologijom elektronske naplate, trebalo je da omogući veći >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << protok vozila. To što vozač ima potreban uređaj na svojim kolima, međutim, ne znači da rampu prolazi bez zaustavljanja. Posebna traka za vozila s elektronskim uređajem ne postoji, već svi čekaju u istom redu. Pitanje je, dakle, šta se dobilo novim načinom naplate. Brži prolaz svakako nije.

Posle rampe, za 240 dinara koliko košta korišćenje deonice od oko 80 kilometara, vozači dobijaju sve samo ne udobnu i komfornu vožnja kakva se očekuje na putevima te kategorije. Prvo što se primeti, a pre svega oseti, jesu rupe i neravan kolovoz. Pri brzini od 80 kilometara na sat, u krajnjoj desnoj traci automobil se bukvalno trese, iako ima dobre amortizere. Pri većoj brzini vozač bi rizikovao da ostane i bez točka. Da ironija bude veća, reč je o delu puta na kome se radilo pre tri godine.

Brojke

Na autoputu Beograd - Novi Sad, što je nezamislivo bilo gde u Evropi, moguće je naleteti na bicikliste, a neretko i na pešake.

- Kada strancima damo podatak o broju poginulih pešaka na autoputu, oni misle da je greška. To kod njih nije moguće jer je autoput obezbeđen zaštitnom mrežom, što kod nas često nije slučaj - kaže Vujanić.

Na pitanje sme li autoput da izgleda tako, saobraćajni stručnjak Milan Vujanić sleže ramenima.

- Da li sme ili ne sme, to smo videli. Sme jer ga imamo. A da li bi trebalo da izgleda tako, drugo je pitanje. Autoput bi morao da bude uređeniji i kvalitetniji. Ovde je reč o javašluku izvođača, ali i onih koji su ih kontrolisali - kaže Vujanić, koji je odnedavno i predsednik Nadzornog odbora „Puteva Srbije“.

Na deonici koja se vodi kao završena i dalje ima radova, poput dela kod Batajnice gde se gradi obilaznica i druga traka autoputa. Na nekoliko mesta vozi se i samo jednom trakom, a da apsurd bude veći, delovi puta koji su napravljeni još za vreme nekadašnje Jugoslavije u mnogo su boljem stanju od novog.

- To govori dve stvari - da domaće firme znaju da naprave kvalitetan put, ali da su za ovaj loš put odgovorni svi u lancu, od izvođača, preko nadzora do kontrole. Svi oni su morali da naprave propust da bismo dobili ovakav put - kaže Vujanić.

Nakon polusatne vožnje u kojoj se smenjuju loš i dobar kolovoz, sledi most kod Beške. Završen je pre dve godine, a na njemu su se već otvorile rupe. Golim okom se vidi i da je asfalt oko ulaska i izlaska sa mosta sav u talasima.

- Ne postoji nijedan razlog da kolovoz na mostu koji je nedavno završen izgleda ovako. Reč je o ljudskom faktoru. Svi projekti ovog tipa u građevinarstvu se rade sa bankarskim garancijama za dobro urađen posao. Kada utvrdite da nije dobro urađeno, imate dve mogućnosti - da se traži popravka ili da se angažuje drugi izvođač - kaže Vujanić.

Nakon bankrotstva „Alpine“ koja je gradila Bešku, to međutim više i nije moguće. Možda najbolji deo puta sledi upravo posle prolaska mosta pa sve do ulaska u Novi Sad. I u tom delu, međutim, kao i uostalom duž cele deonice, saobraćajna signalizacija nije dobra. Gotovo svaki drugi znak je pogrešno postavljen.

Naplatne rampe koje to nisu

Na mestu gde treba da budu naplatne rampe kod Novog Sada, a gde se proteklih meseci dogodilo nekoliko nesreća, na jednom od betonskih stubova i danas se vide tragovi krvi. Direktor Puteva Zoran Drobnjak tada je izjavio da bi stubove „i ćorav video“. I danas nije sve dobro obeleženo, pa vozači u suženi prostor rampe i dalje ulaze s velikom brzinom.

Najčitanije SADA:
Pogledaj vesti o: Autoput

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.