Autoput od Beograda do Čačka dogodine

Izvor: Politika, 15.Maj.2009, 00:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Autoput od Beograda do Čačka dogodine

U martu 2010. godine može da počne gradnja prve deonice

U narednih šest meseci trebalo bi da bude sačinjen glavni projekat za autoput od Beograda do Čačka i okončana eksproprijacija zemljišta od Ostružnice do Ljiga. Izuzimanje zemljišta na tom delu trase uslov je da u martu sledeće godine počne gradnja prve deonice. Pošto se pokazalo da je izgradnja infrastrukture jedna od ključnih antirecesionih mera, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << jer upošljava veliki deo privrede i podstiče potrošnju, odlučeno je da ovaj projekat, koji je posle propasti koncesije bio pod znakom pitanja, ipak bude realizovan.

Još se ne zna kako će biti finansiran, ali, kako saznaje „Politika” , pominju se koncesija, zajmovi kod međunarodnih finansijskih institucija i budžetska sredstva.

Budući da je bivši koncesionar za autoput Horgoš – Požega upravo postavljao pitanje isplativosti izgradnje dela od Beograda do Čačka zbog slabe frekvencije automobila, podaci „Puteva Srbije” pokazuju da ekonomska računica postoji.

Protok oko 16.000 vozila dnevno na putevima u našoj zemlji je dovoljan da autoput bude rentabilan. Na putu od Lipovačke šume do Ćelija dnevno prođe od 10.000 do 20.000 vozila, u zavisnosti od deonice. To znači da je izgradnja deonice od Ostružnice do Ljiga potpuno opravdana. pošto se osim frekvencije automobila pri analizi u obzir uzima i bezbednost na putevima i ravnomerni razvoj zemlje, razloga za izgradnju autoputa prema Čačku i te kako ima.

Prema preliminarnoj proceni, 78 kilometara od Beograda do Ljiga bi koštalo oko 280 miliona evra, deonica od Ostružnice do Umke oko 23 miliona evra, a 7,6 kilometara puta Umka – Obrenovac staje 65 miliona evra. Obrenovac – Ub je sledeća deonica koja bi koštala oko 70 miliona evra, zatim Ub – Lajkovac 49 miliona evra, a 24 kilometra od Lajkovaca do Ljiga 72,5 miliona evra.

Za koju od ovih deonica će prvo biti objavljen tender zavisiće od novca kojim država raspolaže. Budući da se ovih dana čulo da bi autoput prema Čačku mogao da bude finansiran iz budžeta, najverovatnije bi to bila neka od jefitnijih deonica.

M. Avakumović

[objavljeno: 15/05/2009]

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Autoput ka Čačku gradiće se 2010.

Izvor: B92, 15.Maj.2009

Beograd -- U narednih šest meseci trebalo bi da bude sačinjen glavni projekat za autoput od Beograda do Čačka, a gradnja bi mogla da počne u martu 2010, piše "Politika"... Do tada bi trebalo da bude završena i eksproprijacija zemljišta od Ostružnice do Ljiga, što je i uslov za početak radova....

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.