Autoput do Gradiške tek od kraja godine

Izvor: Blic, 10.Jun.2011, 19:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Autoput do Gradiške tek od kraja godine

BANJALUKA - Vozači neće moći da voze autoputem Banjaluka-Gradiška od kraja juna, iako je to već nekoliko puta najavljivano. Kako „EuroBlic“ saznaje, o toj vožnji još dugo će samo sanjati, jer autoput neće biti sagrađen ni do kraja godine.

- Još nisu rešeni svi imovinsko-pravni odnosi, priključne saobraćajnice, odvodi... Ima još puno posla do tehničkog prijema za >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << autoput, a što je nemoguće završiti do kraja godine - otkriva izvor „EuroBlica" koji je uključen u gradnju autoputa.

On pretpostavlja da ministar saobraćaja i veza drugačije doživljava završetak gradnje autoputa, odnosno da to za njega znači onda kada bude postavljen asfalt. U struci, međutim, ovakav projekat se smatra završenim tek nakon tehničkog prijema.

Uskoro tender za

autoput do Doboja

Vlada RS utvrdila je prekjuče da su stvoreni uslovi za raspisivanje međunarodnog tendera o izgradnji autoputa Banjaluka-Doboj, deonice Prnjavor-Doboj.

- Javni poziv je pripremljen, kao i tenderska dokumentacija sa nacrtom ugovora - saopšteno je iz Vlade RS. Vlada se upoznala i o aktivnostima za raspisivanje javnog poziva za dodelu koncesije za izgradnju i korištenje autoputa Glamočani – Banjaluka – Mrkonjić Grad – Mlinište – granica sa FBiH. Utvrđeno je da su stvoreni uslovi za raspisivanje poziva za dodelu koncesije.

Takođe, na lotu od sedam kilometara, na drugoj deonici autoputa, koju je „Integral inženjering" preuzeo od italijanske kompanije „Vidoni", asfaltirana je samo polovina.

Direktor „Autoputeva RS" Dušan Topić juče nije bio dostupan za razgovor. On je sa resornim ministrom Nedeljkom Čubrilovićem početkom aprila poslednji put zvanično posetio gradilište na autoputu. Tada je ministar izjavio da autoput treba da bude završen do kraja juna.

Gradnja druge deonice od 26,5 kilometara započeta je 2008. godine, a ugovorom je bilo predviđeno da 31. januara 2010. bude završena. U međuvremenu, rok je pomeran nekoliko puta, a u Ministarstvu saobraćaja i veza RS tvrde da je glavni krivac za probijanje rokova ružno vreme i kompanija „Vidoni" koja je na međunarodnom tenderu dobila posao na deonici od aerodroma u Mahovljanima do Topole, ali je istupila iz posla nakon što Vlada RS i banka nisu dozvolile povećanje cena. To je, navodno, napravilo zastoj.

Izgradnju autoputa kreditiraju Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka sa 79,5 miliona evra.

Prva deonica autoputa od 5,7 kilometara Glamočani-Mahovljani puštena je u saobraćaj 30. aprila, a gradnja je započeta još 2004. godine.

Po sadašnjoj računici, obe deonice autoputa Banaluka-Gradiška od 32,2 kilometra trebalo bi da koštaju oko 120 miliona evra.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.