RASTE SVAKOG DANA!

Izvor: Kurir, 07.Maj.2010, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

RASTE SVAKOG DANA!

Pilon je već dostigao visinu od 80 metara, a s njim bi do jeseni trebalo da se spoji betonska konstrukcija na čukaričkoj strani gradilišta

„Žirafa“ poprima svoje konture: most preko Ade Ciganlije gradi se tačno po rasporedu, tvrde zaposleni na ovom gradilištu.

A kada „njegovo veličanstvo“ bude završeno, prosečno vreme potrebno za putovanje biće skraćeno za 30 minuta!
>> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir <<
To nas čeka krajem 2011. godine.

A dokle se dosad stiglo?

Na čukaričkoj strani gradilišta kompletirano je 132 metara betonske konstrukcije zadnjeg raspona mosta. U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda najavljuju da će se ova konstrukcija do jeseni spojiti sa pilonom na špicu Ade Ciganlije, koji je trenutno visok oko 80 metara. S druge strane, radovi na pristupnim saobraćajnicama nisu ni počeli i tek se očekuje raspisivanje tendera za njihove izvođače.

- Pilon će imati ukupno 39 betonskih segmenata, koji će dostići visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izrađeno od nerđajućeg čelika. U toku je izgradnja 18. segmenta, čime je dostignuta visina od 81 metar. Na novobeogradskoj obali Save, kao i na gradilištu Male Ade, izgrađeni su stubovi 3, 4 i 5, na stubu 1 završeni su temelji, a na stubu 2 izgradnja temelja je pri kraju. Preko tih stubova čelična konstrukcija dopremaće se prema pilonu - kaže Nenad Bajić, portparol Direkcije.

Ugovor za projektovanje i izgradnju mosta potpisan je u aprilu 2008. godine sa konzorcijumom u sastavu “PORR Tehnobau und umvelt AG” iz Austrije, “SCT dd” iz Slovenije i “DSD Brukenbau GmbH” iz Nemačke. Rok za izvršenje je 40 meseci od potpisivanja ugovora, a vrednost definisana ugovorom je 118,6 miliona evra.

Most preko Ade Ciganlije biće najuzvodniji beogradski most preko Save unutar gradskog područja i povezivaće novobeogradski Blok 70 i Topčider, preko Bloka 69 i Careve ćuprije. U blizini Careve ćuprije trenutno je u toku izgradnja semaforizovane raskrsnice, koja će biti povezana s Bulevarom vojvode Mišića. Na levoj obali Save most će prelaziti preko rukavca kod brodogradilišta i završavaće se kod ulice Jurija Gagarina.

Radmila Nikolić

Podaci o “Žirafi”

Dužina mosta (ukupno) 929 metara

Dužina glavnog raspona 326 m

Visina mosta (maksimalno) 200 m

Visina saobraćajnih traka 22 m

Širina mosta 45 m

Broj kolovoznih traka šest

Broj metro traka dve

Broj pešačkih staza dve

Skraćenje putovanja 30 m

Dnevna ušteda goriva 11 tona

Dnevna ušteda kilometraže 100.000 km

Maksimalna 12.000

propusna moć vozila na sat

Prilazi mostu na čekanju

Dok most preko Ade polako ali sigurno napreduje, za pristupne saobraćajnice sa obe njegove strane tek predstoji raspisivanje tendera za izvođače radova.

- U toku je pretkvalifikacioni postupak za izbor izvođača radova pristupnih saobraćajnica sa novobeogradske strane, i sve će se ugovarati prema pravilima Evropske investicione banke (EIB). Isti postupak vodi se i za istovremenu izradu glavnog projekta i izvođenje radova za pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane. Idejni projekat za petlju Radnička je urađen, dok se petlja Hipodrom gradi od prošlog leta i biće završena do kraja ove godine - objašnjava Bajić.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.